Archief - Hulp gevraagd bij pc upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kawadude

Legacy Member
Graag zou ik wat hulp krijgen bij het kiezen van nieuwe onderdelen. Ben zelf niet meer op de hoogte van pc onderdelen.
De pc zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen (BF3) op 1680x1050
Mijn budget is max €1000.

Hetgeen ik denk nog te kunnen gebruiken van mijn huidige pc:
Case: Antec p180
Voeding: Antec Truepower Trio 550 watt. Of toch beter vervangen ?
Cpu cooler: Zalman 9700 ??
Harde schijf: Seagate ST3500630AS ATA Device (500 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Dvd brander Nec

Dus ik zou zeker een nieuwe cpu, graka, moederbord, ram, ssd, win7 moeten hebben.
Misschien ook een andere voeding en cpu cooler, maar ik wacht hiervoor even op de reacties van de kenners.

Laat maar weten wat ik best kan kopen met dit budget.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Cpu koeler zal wss zeker nodig zijn wss heeft uw nieuwe cpu een andere socket en dan gaat dat niet passen wss.

kawadude

Legacy Member
Zeker ?
Dit staat op de site van Zalman .

Compatible CPUs
Pentium 4, Celeron D, Pentium D, Core 2 Duo, Core 2 Quad, Core 2 Extreme, Core i7, Core i5, Core i3, Sempron, Athlon, Athlon FX, Opteron, Dual-Core Opteron, Phenom, Athlon X2, Phenom II, Athlon II

[HoD]

Legacy Member
Die voeding was zeker een deftig model toen het uitkwam (OEM Seasonic). Tenzij je echt highend grafische kaarten neemt zou die voldoende moeten zijn. Ik draai bvb een 955 BE @ 3.71Ghz met een 6950 op een vergelijkbare VX550.

Die koeler kan geïnstalleerd worden op een socket 1155 moederbord als je DIT stuk hebt.

Verder ken ik niks van BF3 maar ik vermoed dat het wel zal neerkomen op een P67 of Z68 mobo, 2500k , 6950 1GB (of 2GB als je van plan bent monitor te upgraden) met 8GB ram erbij.

kawadude

Legacy Member
Die clip heb ik inderdaad niet. Misschien dan toch beter ineens een andere koeler aanschaffen.
Voor de rest wordt er precies overal wel een 2500k, 6950, ssd aangeraden.
Misschien ideeën welk moederbord ik zou nemen ?

Dus voor de moment is dit de beste configuratie voor mij:
2500k
Cpu cooler (heb geen idee welke ?)
6950 1GB
P67 of Z68 mobo
8GB ram (goedkoopste of maakt het niet uit om e gamen ?)
SSD (welke is aan te raden ?)

Is het slim om nu een nieuw systeem te kopen, of komen er binnen dit en een maand nieuwere/betere cpu's/gpu's uit ?

ATI

Legacy Member
Cpu koeler als je de scyte mugen 2 nog kan vinden die is beste Prijs/Kwaliteit.
6950 2gb dirt 3 zal het beste zijn toekomstgericht en zal hoge resoluties veel beter aankunnen.
mobo p67 asrock extreme 4 misschien optie
8gb ram kingston is heel goedkoop
ssd crucial m4 64gb of naar wens 128gb

komen in 2012 nieuwe videokaarten van amd uit ja,maar met die 6950 zit je wel goed hoor.

kawadude

Legacy Member
Ok bedankt.

Ziet dit er goed uit ? (alternate)

2 Geheugen DDR3-1066 DIMM Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1066 (4096 MB) € 42,58*
1 Solid State Disk 2,5 inch SATA Crucial CT128M4SSD2 (128 GB) € 164,90*
1 CPUs Koelers Scythe Mugen 3 SCMG-3000 € 39,99*
1 Moederborden Socket 1155 Asrock P67 Pro3 SE (Intel® P67 Express) € 84,90*
1 CPUs Socket 1155 Core™ i5-2500K (4x 3300 MHz) € 199,90*
1 Windows 7 Home Premium 64-Bit (Windows) € 99,90*
1 Grafische kaarten ATI Radeon HD6000 Sapphire Radeon HD 6950 DIRT3 Edition € 239,90*

Subtotaal: € 872,07*

Aap

Legacy Member
kawadude zei:
Ziet dit er goed uit ? (alternate)

2 Geheugen DDR3-1066 DIMM Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1066 (4096 MB) € 42,58*
1 Solid State Disk 2,5 inch SATA Crucial CT128M4SSD2 (128 GB) € 164,90*

Ik zou kiezen voor DDR3-1333 geheugen minimum. De prijs zal niet veel duurder zijn en je systeem is iets sneller.
Een ssd vind ik persoonlijk overbodig en te duur.

ATI

Legacy Member
Aap zei:
Ik zou kiezen voor DDR3-1333 geheugen minimum. De prijs zal niet veel duurder zijn en je systeem is iets sneller.
Een ssd vind ik persoonlijk overbodig en te duur.

Ik vind een ssd helemaal niet overbodig,is veel sneller en aangernamer werken en heb je de prijzen als is gezien van de hdd nu?met die overstromingen in thailand?

SpeedFreak.be

Legacy Member
Idd een ssd is atm bijna goedkoper dan een 1tb schijf (spinpoint F3) die staat bij alternate atm aan ruim €149. mss idd wel meteen voor 1333 gaan alhoewel dat wss niet echt veel gaat uitmaken.

kawadude

Legacy Member
idd, bedankt voor de tip.
De ssd neem ik wel als boot disk en om de meest gebruikte programma's en games op te installeren. Heb hier nog een 500GB hdd liggen voor al de rest op te zetten.

kawadude

Legacy Member
Ik heb nog wat laatste veranderingen gedaan ivm aansluitingen op het moederbord, dus dit zou het moeten worden denk ik.

http://i41.tinypic.com/2ijqa0n.jpg

Wijzigingen:
-Ander moederbord gekozen om dat ik een Ide aansluiting nodig heb voor mijn oude dvd brander
-1333 Ram ipv 1066
-2,5" montageframe voor de SSD

Dit alles zou in een Antec Performance One P180 moeten komen met een Antec Truepower Trio 550W voeding.
Volgens mij is deze voeding geschikt om alles aan te sluiten. Kan iemand dit even nakijken aub ?

Windows 7 kan hopelijk goedkoper worden aangekocht via mijn vriendin (lerares)

Alles in orde zo ?

phate_13

Legacy Member
Die voeding zal daar helemaal geen problemen mee hebben zolang deze niet defect is. :)

kawadude

Legacy Member
Voila alles is besteld.
Ik ging normaal gezien nog 2 weken wachten, maar de SSD was vandaag al €5 duurder dan gisteren :(

Bestaat er ergens een guide/howto ofzo om een pc ineen steken ? Heb dit nog nooit gedaan. :$

ATI

Legacy Member
kawadude zei:
Voila alles is besteld.
Ik ging normaal gezien nog 2 weken wachten, maar de SSD was vandaag al €5 duurder dan gisteren :(

Bestaat er ergens een guide/howto ofzo om een pc ineen steken ? Heb dit nog nooit gedaan. :$

Kijk is op youtube,zo doe ik het.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan