Archief - Huidige pc heeft upgrade nodig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sprits

Legacy Member
Huidig systeem

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.40GHz (4 CPUs)
Moederbord: AMD AM2 (dacht ik)
Geheugen: 4GB DDR2
Grafische kaart: Ati Radeon HD 5850
SSD: OCZ-AGILITY3 ATA Device (120Gb)
HDD: WD 500GB, WD 320GB, MAXTOR 320Gb

Denk dat dit alles is.
Nu ga ik wel mijn grafische kaart behouden aangezien deze nog goed kan volgen met de nieuwere games.
Dus ik zoek een nieuwe processor, moederbord en geheugen.
Moederbord liefst met Sata 3.

Budget: Rond de 300€

SpeedFreak.be

Legacy Member
Dat van dat moederbord zou ik nog eens even na kijken, want op een AM2 moederbord past bij mijn weten geen Intel chip. ;) Aangezien je het toch gaat veranderen doet het er niet echt toe. Wat ik wel mis en dat is toch wel belangrijk: de voeding (merk, wattage)

fortuneke

Legacy Member
als je overclocked kun je het zonder kosten doen ( wel misschien een betere cpu cooler bvb mugen 2)

die videokaart gaat nog goed meegaan , zal wel niet op high en ultra spelen , maar medium zal zeker nog kunnen

Sprits

Legacy Member
Johan tb zei:
Dat van dat moederbord zou ik nog eens even na kijken, want op een AM2 moederbord past bij mijn weten geen Intel chip. ;) Aangezien je het toch gaat veranderen doet het er niet echt toe. Wat ik wel mis en dat is toch wel belangrijk: de voeding (merk, wattage)

Hetgeen je zegt van het moederbord klopt inderdaad. Ik heb het juist nagekeken. Maar ik had hier nog een doos liggen van AMD AM2 daarmee dat ik dacht dat die er ook zou insteken. :p

Moederbord: Asus P5W64 WS Pro
Voeding: ANTEC 850W Truepower Quattro

fortuneke zei:
als je overclocked kun je het zonder kosten doen ( wel misschien een betere cpu cooler bvb mugen 2)

die videokaart gaat nog goed meegaan , zal wel niet op high en ultra spelen , maar medium zal zeker nog kunnen

Overclocken is denk ik geen mogelijkheid. Ik ken er al heel weinig van en ik dacht dat je om te overclocken een goede koeling nodig had.
Ik heb 2 maand geleden een nieuwe case gekocht omdat de vorige een slechte airflow had. De plastic waarmee vijsjes mijn grafische kaart bijeen houden is zelfs gesmolten toen.
Met de nieuwe case gaat het nu allemaal een pak beter.

fortuneke

Legacy Member
dus nieuwe cpu / mobo / ram wil je

sli/ crossfire zul je waarschijnlijk niet doen ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan