Archief - Hoofdtelefoon voor muziek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zarnikon

Legacy Member
Zo raar is die redenering niet. Technologie gaat vooruit dus je zou denken dat ze iets beter kunnen maken voor dezelfde prijs na 2 jaar. Nu klopt dit wel bij pc's maar niet bij koptelefonen.

ozkaaan

Legacy Member
Ik heb dit ook vermeld in mijn eerste post. Deze headphone is zeer goed. Weet er iemand waar ik deze kan kopen?

mdgf

Legacy Member
Heel simpel en duidelijk voorbeeld: de koss portapro bestaat sinds 1984 en gold toen als een super budget beest. Nu, >27 jaar later, geldt die (zonder aanpassingen aan design of geluid) nog altijd als zowat de beste very-low-budget headphone die er is en is hoogstwss nog altijd één van de meestverkochte hp's ter wereld.
Geluidsreproductie is de laatste 30 jaar tbh niet of nauwelijks vooruitgegaan op dat vlak (idem voor versterkers ed zou ik zeggen, kijk bv naar elektrische gitaren en amps waar die oude soms juist meer gewild zijn).

Ik heb dit ook vermeld in mijn eerste post. Deze headphone is zeer goed. Weet er iemand waar ik deze kan kopen?
Ik heb een link naar amazon.co.uk gepost in men eerste post, goedkoper dan 40£ ga je hem niet vinden, al helemaal niet met de levering inbegrepen.

mdgf

Legacy Member
56,5€ bedoel je ;). 2€ levering is wss voor geheugen ed. Staat ook op de pagina zelf.

JorisL

Legacy Member
Ik heb eens gekeken en vond dit.

Maar die kabel is 1,4 meter lang. Ik heb nu ook een heel lange draad en vind dat eigenlijk niet echt handig...

Emphyrio

Legacy Member
De Razer Orca.
- Frequentierespons: 15 – 21.000 Hz
- Impedantie: 32 O bij 1 kHz
- Ingangsvermogen: 200 MWMW
- Drivers: 40 mm, met neodymiummagneten
- Kabel: 1,2 m gevlochten vezel + 2 meter gevlochten verlengsnoer
- Connector: 3,5 mm hoofdtelefooningang

Zarnikon

Legacy Member
Khoor vaak dat Razer brol is om naar muziek te luisteren, geen ervaring mee dus ik zou niet weten of het waar is.

DanielG

Legacy Member
Ik heb de Sennheiser HD 448 (gekocht een half jaar geleden voor 60 euro op Amazon) en ik vind ze eerlijk gezegd zeer goed. Muziek klinkt zeer helder, ik wou ook een closed headphone voor op de trein. Maar ik heb vooraf nog nooit een headphone gehad, dus ik zou mijn mening niet te zwaar opnemen in uw keuze :p. Ik heb wat reviews bekeken en sommige waren positief en sommige wat minder positief. Maar ik vond de design mooi en ik wou ook niet teveel uitgeven aan een koptelefoon. Nu bijna een halfjaar in bezit en ben er erg content van, het is stevig (moet er wel zorg voor dragen ntrlk), ik neem ze elke dag op weg naar school mee op de trein en dan in mijn rugzak tijdens de lessen.

Maar qua geluid, ik heb er niet zoveel ervaring mee, zoals ze hier ook zeggen als je van bv ipod oortjes nr een goedkope koptelefoon gaat, ga je ook al een groot verschil merken. Maar ik ben er tevreden mee :).

JorisL

Legacy Member
Pff, ik lees zo veel en zie zo veel dat ik het eigenlijk niet meer weet. Ik denk dat het tussen de Shure SRH440 en de Sennheiser HD448 gaat gaan. Wat denken jullie?

En kan ik eventueel die kabel vervangen met een kortere? Want ik zie dat die drie meter is? :o

mdgf

Legacy Member
De kabel van de shure is een gewone dubbele 3,5mm connector, dus zo'n kabel kun je in elke electronica-winkel kopen en vervangen.

De HD448 is niet opplooibaar, dat zou ik wel als een groot nadeel zien als je die meepakt.

http://www.headphone.com/rightbetweenyourears/?p=514
De AH-D1001 die er ook instaat is as said de aurvana, maar wss niet zo aangenaam op de trein wegens mindere isolatie.

JorisL

Legacy Member
Het gaat de Shure SRH440 worden en dan zoek ik wel een korte kabel!!

mdgf

Legacy Member
Na wat verder googelen ben ik blijkbaar mis. De kant van de headphone is een proprietaire aansluiting.

Er zijn er wel te vinden, maar die zijn lang (Shure HPASCA1 reservekabel voor SRH440, SRH840, SRH750DJ kopen? | Goedkope | Promo | Koptelefoon Onderdeel , 2,5m) en duur.
My mistake.

De originele kabel is coiled, dus op zich is die niet zo lang als je hem niet uitrekt, maar coiled is in de meeste situaties eerder een nadeel.

Op zich zou je wel de kop van die originele kabel op een korte kabel kunnen solderen, maar dat lijkt me niet sebiet iets wat de gemiddelde gebruiker gaat doen.

mdgf

Legacy Member
Das 2x3,5mm en op fotos zie ik toch dat dat de aansluiting aan de kant van de hp zeker geen 3,5mm is: Photo Details
Ofwel is het natuurlijk gewoon een rare foto.

JorisL

Legacy Member
Hmm, en ik ken er de ballen van :)

Met coiled bedoelen ze toch zo'n 'gedraaide' draad he?

En die Shure SRH440 ziet er mij echt wel goed uit, vooral het feit dat die opgeplooid kan worden lijkt me zeer handig want ik ga de koptelefoon echt wel veel gebruiken onderweg en dan zal ie dus vaak in de rugzak verdwijnen...

Polle32

Legacy Member
Ik heb een Shure SRH 840 en de kabelaansluiting aan de koptelefoon is met een bajonet-sluiting zodat je de kabel er niet zomaar kan uittrekken maar een kwartslag moet draaien. Lijkt me dus niet mogelijk om er eender welke kabel op aan te sluiten... Bovendien is de kant van de koptelefoon inderdaad geen 3.5 maar kleiner...

JorisL

Legacy Member
Ik heb de Shure SRH440 besteld! Lijkt me de beste keuze in mijn geval!

Bedankt voor alle moeite.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan