Archief - Hoofdtelefoon aankoop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Turfie

Legacy Member
Hallo ik was geïnteresseerd in de aankoop van een Beyerdynamic DT 770 PRO.

Je hebt deze in een 250 Ohm variant en een 80 Ohms.
Nu vraag ik me af welke ik best zou kopen.
Ik zou deze gebruiken samen met een MBP13" (2011).
Ik weet echt niet welke versie beter geschikt zou zijn :s

mdgf

Legacy Member
Als je die gaat aandrijven met een laptop dan lijkt me geen van beide voor jou. De 250Ohm gaat je laptop doen kermen en ook 80Ohm is wss (valt nogal moeilijk te beoordelen) al wat veel. Wat je wel kunt doen is een externe versterker gebruiken. Of op een Fiio E10 (In eerste plaats een DAC en geen zware versterker) zou ik wel de 80Ohm durven steken.
De 32Ohm variant is dan mss goed wel doenbaar.

Tussen de 2 zijn er verschillen qua geluid ook: hier zie je een vergelijking.

Waarom zou je specifiek die hp willen? (don't get me wrong: veel beter wordt het niet voor die prijs, ik ben blij dat er hier eens iemand met een deftig eerste idee komt afdraven :), ik ben gewoon nieuwsgierig naar de redenering om die boven bv de Shure SRH840 of Ultrasone HFI580 of Ath-m50 te verkiezen qua gesloten headphones van ~130-160€)

Polle32

Legacy Member
Dito.
Ik heb de shure srh840, doodeerlijk qua klank en gemakkelijk aan te sturen, ook zonder extra versterking. Zeker het overwegen waard imo (ik heb hem toen bij Keymusic gekocht, daar was hij voordeligst).

mdgf

Legacy Member
De Shure is van die 3 wel diegene die er qua klank wss het verst vanaf ligt, die is heel gebalanceerd, de andere 3 (incl 770) zijn bass centered met mindere mids als ik reviews mag geloven.

Polle32

Legacy Member
Yep, zo neutraal als mogelijk. Hangt van uw smaak af, die van mij gaat naar een realistische weergave. Dat geldt ook voor mijn speakers in mijn hifiset.

ALF 2.0

Legacy Member
Ga je de koptelefoon buiten of op het openbaar vervoer gebruiken? Als het enkel voor thuis is dan zou ik een open model aanraden. Beyerdynamic en Sennheiser maken mooie open modellen in jouw prijsklasse.

Turfie

Legacy Member
mdgf zei:
Als je die gaat aandrijven met een laptop dan lijkt me geen van beide voor jou. De 250Ohm gaat je laptop doen kermen en ook 80Ohm is wss (valt nogal moeilijk te beoordelen) al wat veel. Wat je wel kunt doen is een externe versterker gebruiken. Of op een Fiio E10 (In eerste plaats een DAC en geen zware versterker) zou ik wel de 80Ohm durven steken.
De 32Ohm variant is dan mss goed wel doenbaar.

Tussen de 2 zijn er verschillen qua geluid ook: hier zie je een vergelijking.

Waarom zou je specifiek die hp willen? (don't get me wrong: veel beter wordt het niet voor die prijs, ik ben blij dat er hier eens iemand met een deftig eerste idee komt afdraven :), ik ben gewoon nieuwsgierig naar de redenering om die boven bv de Shure SRH840 of Ultrasone HFI580 of Ath-m50 te verkiezen qua gesloten headphones van ~130-160€)

Wel, ik had nog niet gehoord van de Shure. Ik was op zoek naar een goede hoofdtelefoon van rond de 150. De Beyerdynamic zag ik overal en werd goed aangeprezen.

Nu ik luister vooral naar techno. Ik zou graag een diepe rijke bas willen hebben. Goede weergave van hoog zou ook zeer welkom zijn. Ik weet dus niet welke hiervoor beter geschikt zou zijn, de Shure of Beyerdynamic?
Nu, ik verkies liefst geen open model. Mijn raam staat veel open en dus soms wat lawaai van passerende auto's.

En wat zou je me aanraden voor een prijsklasse van +-250?
Oja, en iemand die een goede webshop weet waar ik eventueel de fiio + beyer kan kopen? (Als ik voor de beyer ga iig)

Edit: Ben lui geweest en je link nog niet bekeken, zal het nu doen :)

Dus, na de link bekeken te hebben ben ik nog altijd niet zeker wat ik wil...

De 990 lijkt me beter gepast voor mijn muziekstijl. Maar het is een open headphone, met het straatlawaai dat ik soms heb hmm.
De 880 is dan weer de middenweg maar ong 100 euro duurder en weet niet of het die meerwaarde waard is.

mdgf

Legacy Member
Oja, en iemand die een goede webshop weet waar ik eventueel de fiio + beyer kan kopen? (Als ik voor de beyer ga iig)
Ik kijk altijd eerst bij amazon.co.uk (of soms .de/.fr), meestal vind je daar scherpe prijzen (behalve voor spul van sennheiser). Voor de headphone (een fiio gaan ze daar niet hebben) kun je ook kijken bij oa redcoon, bax-shop, keymusic.

Naar de shure 840 zou ik niet zozeer kijken voor techno, de Ultrasone HFI580 des te meer (129€ bij bax shop of redcoon). Of de 770/990 inderdaad. Of anders de Shure SRH750 (maar die heeft blijkbaar serieuze nood aan een versterker en is nogal plastiekerig).

De 880 is niet zoveel beter tov de 770/990 afgaande op wat ik lees, maar dat gaat ook nooit echt het geval zijn (hoe duurder, hoe kleiner de return aan geluidskwaliteit tov het geld dat je extra betaald).

Open vs closed: dat zul je zelf moeten uitmaken vrees ik, als er echt veel en luid straatlawaai is dan kijk je mss beter naar closed, maar qua geluid is open meestal aangenamer. De 880 is dan wel semi-open, maar dat zal eerder open dan closed zijn denk ik.

Turfie

Legacy Member
mdgf zei:
Ik kijk altijd eerst bij amazon.co.uk (of soms .de/.fr), meestal vind je daar scherpe prijzen (behalve voor spul van sennheiser). Voor de headphone (een fiio gaan ze daar niet hebben) kun je ook kijken bij oa redcoon, bax-shop, keymusic.

Naar de shure 840 zou ik niet zozeer kijken voor techno, de Ultrasone HFI580 des te meer (129€ bij bax shop of redcoon). Of de 770/990 inderdaad. Of anders de Shure SRH750 (maar die heeft blijkbaar serieuze nood aan een versterker en is nogal plastiekerig).

De 880 is niet zoveel beter tov de 770/990 afgaande op wat ik lees, maar dat gaat ook nooit echt het geval zijn (hoe duurder, hoe kleiner de return aan geluidskwaliteit tov het geld dat je extra betaald).

Open vs closed: dat zul je zelf moeten uitmaken vrees ik, als er echt veel en luid straatlawaai is dan kijk je mss beter naar closed, maar qua geluid is open meestal aangenamer. De 880 is dan wel semi-open, maar dat zal eerder open dan closed zijn denk ik.

Bedankt voor je input MDGF.

Ik ga na wat opzoekingswerk toch gaan voor de 770 pro 250 Ohms versie.
Met een fiio E9 erbij en later er mss een E7 bijnemen, hoewel ik dit ook overweeg meteen te kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan