Archief - homecinema?Medium budget.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lan

Legacy Member
v671 is prima. een onkyo 609 is van dezelfde grootte orde.
Qua speakers: begin met 2 zuilluidsprekers en breid deze dan afhankelijk van budget uit met 2 achter, een center en een subwoofer (in deze volgorde).
Keuze van speakers: smaak en voorkeur van eigen gehoor.

Voor een budget van 1500 € kan je een prima set samenstellen.

Tip: vergelijk prijzen want er zijn verschillen tot enkele honderden euro's mogelijk voor dezelfde receiver bij <> winkels.

NoControl

Legacy Member
Voor luidsprekers zal je eerst moeten weten of je de ruimte hebt om vloerstaanders of bookshelfs te plaatsen,
of dat je je moet beperken tot de kleinere speakers (WAF factor kan ook belangrijk zijn).

Ik heb onlangs overgegaan van 2x B&W DM603S3 naar 2x Monitor Audio Apex A10 in combinatie met een BK XXLS400-DF.
Deze combinatie is zeker een stap hoger dan mijn vorige B&W's en de diepgang van de sub zal je zeker niet kunnen bereiken in speakers met jou budget.

Maar het enige wat je in feite moet weten van speakers: ga luisteren!
Klank is zo persoonlijk; wat voor mij zalig is kan voor jou totaal niet goed zijn.
CD samenstellen met tracks die je goed kent en daarmee opt gemak gaan luisteren.

soulreaper

Legacy Member
NoControl zei:
Voor luidsprekers zal je eerst moeten weten of je de ruimte hebt om vloerstaanders of bookshelfs te plaatsen,
of dat je je moet beperken tot de kleinere speakers (WAF factor kan ook belangrijk zijn).

Ik heb onlangs overgegaan van 2x B&W DM603S3 naar 2x Monitor Audio Apex A10 in combinatie met een BK XXLS400-DF.
Deze combinatie is zeker een stap hoger dan mijn vorige B&W's en de diepgang van de sub zal je zeker niet kunnen bereiken in speakers met jou budget.

Maar het enige wat je in feite moet weten van speakers: ga luisteren!
Klank is zo persoonlijk; wat voor mij zalig is kan voor jou totaal niet goed zijn.
CD samenstellen met tracks die je goed kent en daarmee opt gemak gaan luisteren.

Plaats voor vloerstaanders zal wel lukken, kan eventueel later dan nog sattelierspeakers aankopen. Ik weet dat mijn budget aan de "lage" kant is, maar ik moet ergens een grens trekken. Die yamaha uit mijn link is mijns inziens al goed genoeg voor de prijs. ALs je soms ziet wat mensen aan Hi-Fi kunnen uitgeven... Ik zoek gewoon goede speakers zonder daarom onmiddellijk mijn resterend budget er aan uit te geven.

Lan

Legacy Member
eens tellen:
- yamaha rx-v671: 500 &#8364;
- 1 paar canton gle 470: 400 &#8364;
- 1 paar canton gle 420: 200 &#8364;
- 1 center canton: 150 &#8364;
- 1 sub canton: 200 &#8364;

totaal: 1.450 &#8364; voor een volle set

Het kan dus...

Kijk ook eens op Best Buys Home cinema amplifiers | whathifi.com voor tonnen reviews van receivers, speakers, ...

soulreaper

Legacy Member
Zijn er andere merken die in die pricerange goede kwaliteit leveren? Van luidsprekers ken ik enkel de gangbare merken(Wharfedale, Kef, Teufel,Canton, etc...)

johanegg

Legacy Member
als je een muziekliefhebber bent zou ik eerder naar Boston accoustics kijken of Monitor audio.
Als versterker zou ik bij de Yamaha blijven of een denon 1912 overwegen, deze gaan perfect bij de monitors.

Een goede zuil van monitor kost 900 a 1150€
Bij Boston heb je voor 999 ook een zeer goede zuil

Als je muziekliefhebber bent zou ik eerder van Canton wegblijven. Ik heb deze al enkele malen tegengekomen in instalaties en zij klinken zeer agressief en zijn zeker niet muziekaal. Om te gamen zijn deze goed maar voor muziek en de betere film komen zij heel wat tekort.

Caracalla

Legacy Member
Setup uit m'n sig kostte me in totaal iets van 1500-1600 euro.
Klank is heerlijk en méér dan genoeg vermogen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan