Archief - Hmm.. Randapparatuur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BoneCrusher@

Legacy Member
Hii

samen met mijn nieuwe pc ( link )

ben ik ook van plan om een beetje randapperatuur te kopen

alles behalve scherm

dus wat ik nodig heb

  • - GOEDE game headset ( 5.1 channel ) ( met micro later hierover meer )
  • - Goede boxen ( 5.1 ) ( later meer )
  • - Toetsenbord ( later meer )
  • - Muis en muismat ( later meer )



Game headset

een headset met een goede bass voor games gelijk css, tf2, L4D2 en mw2 dus een 5.1 channel vereist :D

een microfoon erbij ( goede opname kwaliteit )

zelf heb ik al gedacht aan deze headsets

Speedlink meduse nx 5.1

Razer Carcharias ( nergens staat 5.1 of 2.1 of andere )

Steelseries Steelsound 5H v2 USB ( is dit 5.1? )


Boxen

dit moet eigenlijk ook goed zijn maar van minder kwaliteit dan men headset ( dit kan ook wel ff op zich laten wachten als ik terug een beetje geld heb ;D )

zelf dacht ik aan de boxen van logitecht x-540

en als ik toch voor een 2.1 channel ga -> logitech x-230

Toetsenbord

logitech illuminated ??
  • -> lkkr
  • -> plat
  • -> nice layout
  • -> leuk extratje met het licht :D
Muis

Razer Deathadder ?
  • -> snel, precies en fly off
  • -> palmgreep
  • -> accounts ( voor sensitivitie )
  • -> goeie ergonormie
  • -> zit er goed uit ;D

muismat

Razer exactomat ...
  • -> 2 zijden
  • -> groot
  • -> samen met razer deathadder, een echte unfair advantage volgens vele user revies
  • -> ziet er echt lkkr uit met deathadder

-----------
ik heb geen scherm nodig ;D


het meeste hulp heb ik nodig met mijn headset en boxen

ik denk dat mijn toetsenbord,muis en muismat een van de beste keuzes zijn ?
nat vind ik comments en advice daarrond altijd handig ( anders had ik dit hier niet gezet :p )

phantomtwister

Legacy Member
- Deathadder is zeker één van de beste muizen op het ogenblik voor mij. Er komt wel een 3500 dpi versie van binnenkort.

- Een headset met 5.1 heb je eigenlijk in 2 soorten. Je hebt er met meerdere luidsprekers in de schelpen, en je hebt er met een softwarematige sturing. Beide zijn voor mij even goed. Een andere aanrader voor het ogenblik is ook de Roccat Kave.
De 5H USB heeft een 7.1 sturing.

- Het logitech keyboard is niet slecht. Maar vrij sober vind ik. In combinatie met je deathadder zou een Razer lycosa veel mooier zijn. Deze is ook met verlichte laptoptoetsen zoals de logitech.

- De pad die je opnoemt is al een oudere pad die al menig gamer heeft kunnen bekoren. Echter worden echte harde pads niet zoveel meer gevraagd. Je moet rekening houden dat je glides wel snel verslijten op harde pads.
Wat betreft die reviews moet je toch met een korreltje zout nemen. Elke pad gaat perfekt samen met de deathadder.

BoneCrusher@

Legacy Member
Welke pad zou ik dan beter hebben?

het is meer voor fps enzo :)


phantomtwister zei:
- Deathadder is zeker één van de beste muizen op het ogenblik voor mij. Er komt wel een 3500 dpi versie van binnenkort.

- Een headset met 5.1 heb je eigenlijk in 2 soorten. Je hebt er met meerdere luidsprekers in de schelpen, en je hebt er met een softwarematige sturing. Beide zijn voor mij even goed. Een andere aanrader voor het ogenblik is ook de Roccat Kave.
De 5H USB heeft een 7.1 sturing.

- Het logitech keyboard is niet slecht. Maar vrij sober vind ik. In combinatie met je deathadder zou een Razer lycosa veel mooier zijn. Deze is ook met verlichte laptoptoetsen zoals de logitech.

- De pad die je opnoemt is al een oudere pad die al menig gamer heeft kunnen bekoren. Echter worden echte harde pads niet zoveel meer gevraagd. Je moet rekening houden dat je glides wel snel verslijten op harde pads.
Wat betreft die reviews moet je toch met een korreltje zout nemen. Elke pad gaat perfekt samen met de deathadder.

Xtala

Legacy Member
Ge gelooft nu toch niet dat uw mousepad u meer fps gaat geven?

Persoonlijk heb ik nooit gesnapt waarom mensen persé 5.1 headsets willen, ik hoor alvast niet veel verschil met gewone 2.0.

phantomtwister

Legacy Member
Beter zeg ik niet, maar over het algemeen zijn stoffen pads meergevraagd
Juist voor FPS ben je eigenlijk beter met een stoffen pad die je toch meer controle gaat geven.

Als ik de mensen van mijn team bekijk spelen de meesten met een Steelseries QCK (in al zijn varianten)
Ook heb je als je alles razer zou willen, dan is de goliathus ook zeer goed. Hier heb je ook verschillende afmetingen en oppervlakken. (ruw of glad)

Maar zoals eerder gezegd zijn alle pads wel goed in combinatie met de deathadder.

Xtalapocketl zei:
Ge gelooft nu toch niet dat uw mousepad u meer fps gaat geven?

Persoonlijk heb ik nooit gesnapt waarom mensen persé 5.1 headsets willen, ik hoor alvast niet veel verschil met gewone 2.0.

denk dat hij met fps iets anders bedoeld dan jij :D
(nl First person shooter)

SXe

Legacy Member
Xtalapocketl zei:
Ge gelooft nu toch niet dat uw mousepad u meer fps gaat geven?

Persoonlijk heb ik nooit gesnapt waarom mensen persé 5.1 headsets willen, ik hoor alvast niet veel verschil met gewone 2.0.

:p Zou nogal straf zijn moest een muismat meer FPS geven.

Dastardly

Legacy Member
steelseries QCK hier, vind het echt een geweldige muismat, lekker dik en groot :D

die medusa is een goede headset, enkel de micro valt echt tegen vind ik. qua geluid is die perfect hoor, mensen op ts of vent hebben nog nooit problemen gehad met mij te verstaan maar k vind het gewoon te flexibel. elke keer ik die omlaag haal voelt het niet echt high quality aan (in tegenstelling to de rest van de hs).

5.1 is ook niet echt een voordeel in css, als ik speel zet ik onboard mijn geluid altijd terug op 2.0 de laatste tijd (wel met virtual surround op), 't werkt gewoon veel beter naar mijn mening.

Titanium X

Legacy Member
ik kan alleen maar akkoord gaan met dastardly.

Ik heb hier een deathadder in combinatie met een steelseries qck muismat en ben nog nooit zo content geweest. Ik speel ook vaak fps games.

Voor een gameheadset zou ik gewoon voor een Fatal1ty headset gaan die kost rond de 30€ maar als je toch een 5.1 wilt ga daan voor razer barracuda imo

BoneCrusher@

Legacy Member
Voor alle argumenten tegen 5.1 -> ik heb eens met een vriend gepraat ( kent VEEL van hardware. . eignl bekan alles ;D, en hij test ook alles) hij heeft mij de raad gegeven om mij naar een normale headset te halen en als het moet met 5.1 speakers.. :)

maar daar moeten we nog ff over babbelen , Thnx

dus nu dus zoeken naaruh 2.1 of 2.0 headsets e ;D

Xtalapocketl zei:
Ge gelooft nu toch niet dat uw mousepad u meer fps gaat geven?

Persoonlijk heb ik nooit gesnapt waarom mensen persé 5.1 headsets willen, ik hoor alvast niet veel verschil met gewone 2.0.

LOL ROFL soz moest echt neig lachen ;P wel leuke opmerking, ga ik in men quotes zette ;D

Xtala

Legacy Member
Da krijgt ge als ge weet te veel threads volgt op hardware, hier komen vrij veel mensen die dat soort zaken niet vreemd zouden vinden denk ik :p

BoneCrusher@

Legacy Member
Xtalapocketl zei:
Da krijgt ge als ge weet te veel threads volgt op hardware, hier komen vrij veel mensen die dat soort zaken niet vreemd zouden vinden denk ik :p

^^ tjah :p
kan altijd wel ies gebeure ;D

BoneCrusher@

Legacy Member
dus mijn keuzes zijn goedgekeurd dan ?

- Muis - Deathadder
- Muismat - exactomat of QCK ( weet nog altijd nie -.- )
- Headset - Razer Carcharias
- Boxen - Logitech Speaker system Z523 OF Logitech x540
- Toetsenbord - Logit"ech illuminated keyboard

Dastardly

Legacy Member
als je kan leven met zo'n deathadder :p ik haat zo'n muizen echt, krampen tot en met na 10 minuten spelen.

geef mij maar men oude mx518 :hug:

phantomtwister

Legacy Member
Vreemd dat je dit zegt dastardly, want zijn muizen die qua vorm 90% gelijk zijn aan de befaamde intelli 3.0. De deathadder is heel populair waardoor razer zelfs heeft besloten een nieuwe versie te maken. Ze is de best verkopende muis van de laatste 2 jaar.
Zelf speel ik er ook mee, en heb er toch al aardig wat getest.

Maar ieder heeft natuurlijk zijn voorkeur. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan