Laurens100
Legacy Member
Hallo,
We overwegen thuis om een nieuwe pc aan te schaffen, en ik heb iets samengesteld op jes.de. De computer dient als "gezinspc", dus iedereen moet er hier mee werken, en er zal ook mee gegamed worden. We willen dus vooral een rappe pc om gewoon schoolwerk mee te doen maar ook om te gamen. Hij moet een hele tijd meegaan. De oude computer zal boven worden gezet voor internetgebruik, met een draadloze verbinding.
Thermaltake Tsunami VA3000BWA schwarz: 109.01 EUR
Netzteil Enermax Noisetaker 480W World: 93.11 EUR
Asus A8N-E, nForce4 Ultra: 87.90 EUR
AMD Athlon 64 X2 4400+ Sockel939 Box: 455.00 EUR
512MB Sapphire Hybrid X1900 XT PCIe Full : 539.01 EUR
DDR PC400 2GB Corsair TWINX2048-3200C2 : 223.90 EUR
250GB Seagate Barracuda 7200.9 ST3250824: 106.00 EUR
BenQ DW1655 schwarz bulk IDE: 53.91 EUR
TFT 19" Samsung SyncMaster 930BF 4ms: 348.00 EUR
Headset Sennheiser PC 150: 61.20 EUR
54MBit Linksys WRT54GL Router: 69.88 EUR
54Mbit Linksys WMP54G-DE PCI-Adapter:43.37 EUR
Totaal: 2,190.29 EUR
Het toetsenbord en muis zouden we dan in België kopen, want in Duitsland is dat qwerty zeker?
Ik heb hier nog enkele vragen over:
- Klopt deze samenstelling, werken alle onderdelen met elkaar?
- Is het een goede DVD-writer?
- Bij de DVD-writer staat er IDE, maar gaat dit werken aangezien het moederbord SATA is?
- Is de harde schijf degelijk?
- Het het RAM-geheugen goed? Ik heb redelijk goedkoop genomen, maar ook geen Valueselect (normaalgezien
) .
- Is het moederbord uitgebreid genoeg? Ik ben niet van plan crossfire te gebruiken. (Als dat al zou mogelijk zijn met die kaart)
- Is de voeding zwaar genoeg?
- Is het een goede draadloze router? De pc waarnaar hij zou moeten zenden zou max 10 meter ver staan op een hogere verdieping.
Ten slotte heb ik nog enkele vragen over de winkel jes.de zelf.
We twijfelen nogal of we daar wel zouden kopen, maar aangezien de lage prijzen, vooral voor de X1900XT , overwegen we het wel.
- Is kopen in die winkel betrouwbaar?
- Zijn er mensen die al bij deze winkel iets gekocht hebben en laten verzenden? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb gelezen op dit forum dat je ook in het Engels kunt mailen? Zijn jullie tevreden van die winkel?
- De X1900XT is natuurlijk niet in stock, heeft iemand er een idee van hoe lang dat kan aanslepen vooraleer ze die hebben? Wanneer mag ik de pc thuis verwachten nadat ik het besteld heb?
- Ik vind nergens op de site de assemblagekosten, ik herriner me nochtans dat ik eerder eens een pc samengesteld had en dat ik dat ook kon bestellen. Het was iets van €80 denk ik (wel redelijk veel vind ik).
- Misschien een rare vraag: als je de pc laat assembleren, krijg je dan de dozen en handleidingen van de onderdelen ook erbij? Of smijten ze dat weg?
- Wat moet je doen als je een kapot onderdeel ontvangt of een verkeerd onderdeel? Duitsland is namelijk nie dichtbij.
Sry voor deze lange vragenlijst, maar ik hoop dat er mensen zullen zijn die mij kunnen helpen
Alvast bedankt, Laurens
We overwegen thuis om een nieuwe pc aan te schaffen, en ik heb iets samengesteld op jes.de. De computer dient als "gezinspc", dus iedereen moet er hier mee werken, en er zal ook mee gegamed worden. We willen dus vooral een rappe pc om gewoon schoolwerk mee te doen maar ook om te gamen. Hij moet een hele tijd meegaan. De oude computer zal boven worden gezet voor internetgebruik, met een draadloze verbinding.
Thermaltake Tsunami VA3000BWA schwarz: 109.01 EUR
Netzteil Enermax Noisetaker 480W World: 93.11 EUR
Asus A8N-E, nForce4 Ultra: 87.90 EUR
AMD Athlon 64 X2 4400+ Sockel939 Box: 455.00 EUR
512MB Sapphire Hybrid X1900 XT PCIe Full : 539.01 EUR
DDR PC400 2GB Corsair TWINX2048-3200C2 : 223.90 EUR
250GB Seagate Barracuda 7200.9 ST3250824: 106.00 EUR
BenQ DW1655 schwarz bulk IDE: 53.91 EUR
TFT 19" Samsung SyncMaster 930BF 4ms: 348.00 EUR
Headset Sennheiser PC 150: 61.20 EUR
54MBit Linksys WRT54GL Router: 69.88 EUR
54Mbit Linksys WMP54G-DE PCI-Adapter:43.37 EUR
Totaal: 2,190.29 EUR
Het toetsenbord en muis zouden we dan in België kopen, want in Duitsland is dat qwerty zeker?
Ik heb hier nog enkele vragen over:
- Klopt deze samenstelling, werken alle onderdelen met elkaar?
- Is het een goede DVD-writer?
- Bij de DVD-writer staat er IDE, maar gaat dit werken aangezien het moederbord SATA is?
- Is de harde schijf degelijk?
- Het het RAM-geheugen goed? Ik heb redelijk goedkoop genomen, maar ook geen Valueselect (normaalgezien
) .- Is het moederbord uitgebreid genoeg? Ik ben niet van plan crossfire te gebruiken. (Als dat al zou mogelijk zijn met die kaart)
- Is de voeding zwaar genoeg?
- Is het een goede draadloze router? De pc waarnaar hij zou moeten zenden zou max 10 meter ver staan op een hogere verdieping.
Ten slotte heb ik nog enkele vragen over de winkel jes.de zelf.
We twijfelen nogal of we daar wel zouden kopen, maar aangezien de lage prijzen, vooral voor de X1900XT , overwegen we het wel.
- Is kopen in die winkel betrouwbaar?
- Zijn er mensen die al bij deze winkel iets gekocht hebben en laten verzenden? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb gelezen op dit forum dat je ook in het Engels kunt mailen? Zijn jullie tevreden van die winkel?
- De X1900XT is natuurlijk niet in stock, heeft iemand er een idee van hoe lang dat kan aanslepen vooraleer ze die hebben? Wanneer mag ik de pc thuis verwachten nadat ik het besteld heb?
- Ik vind nergens op de site de assemblagekosten, ik herriner me nochtans dat ik eerder eens een pc samengesteld had en dat ik dat ook kon bestellen. Het was iets van €80 denk ik (wel redelijk veel vind ik).
- Misschien een rare vraag: als je de pc laat assembleren, krijg je dan de dozen en handleidingen van de onderdelen ook erbij? Of smijten ze dat weg?
- Wat moet je doen als je een kapot onderdeel ontvangt of een verkeerd onderdeel? Duitsland is namelijk nie dichtbij.
Sry voor deze lange vragenlijst, maar ik hoop dat er mensen zullen zijn die mij kunnen helpen
Alvast bedankt, Laurens


