Archief - (High End)Game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Freekje

Legacy Member
Graag had ik deze zomer een nieuw pctje samengestoken met als doel
nieuwe games die aankomen toch vlot op deftige qualiteit te kunnen draaien( en natuurlijk nog wat overclocking erbij ;p )
Zelf had ik had ik aan dit gedacht :

AMD box Athlon64 4400+ X2 Dual Core socket 939
DFI Lanparty UT nF4-D
OCZ GOLD GX XTC, DDR PC3200 2048MB Kit
Sapphire X1900XTX 512 mb DDR3
NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart)
Artic Freezer64 (cpu)
Artic Accelero X2 (vga)
Creative X-Fi XtremeMusic
Antec PlusView II ( no psu )
Enermax Liberty 500W ActivePFC 500 Watt ActivePFC, Zwart, 24-pins

hd's zou ik uit vorige pc overnemen ( mis ik dan nog iets ? :$ )

Wijzegingen in zelfde prijsklasse zijn welcome :p

Dayofdead

Legacy Member
Ziet er goed uit

Is het echt wel nodig om een nieuwe pc te kopen, je huidige config kan gerust nog een jaartje voort denk ik.

SMa

Legacy Member
met je huidige systeem kan je gerust nog tot september alle nieuwste games spelen

als je alles op high wilt kunnen spelen kun je upgraden naar:
2gb ram
7900GT

Davion

Legacy Member
Kvind het ook nogal een moneywaste ma soit, btw @sheep: naar een 7900GT zal niet gaan, zijn huidige config is nog AGP.

Anyway kzou toch wat veranderen:
- 7900GT(X) ipv X19000XTX
- BenQ DW-1650 ipv NEC ND4550.

Voor de rest is ze goed.

Lan

Legacy Member
Wachten is de boodschap. De upgrade is te klein om de moeite te lonen. Oké een PCIe graka zal wel enkele jaren gebruikt kunnen worden maar de rest niet. Alles gaat naar DDR2 en de socket wijzigt ook, zelfs indien je bij AMD blijft wat niet zeker is vermits conroe eraan komt

desert storm

Legacy Member
Lan zei:
Wachten is de boodschap. De upgrade is te klein om de moeite te lonen. Oké een PCIe graka zal wel enkele jaren gebruikt kunnen worden maar de rest niet. Alles gaat naar DDR2 en de socket wijzigt ook, zelfs indien je bij AMD blijft wat niet zeker is vermits conroe eraan komt

ik wou het ook zeggen ;)

AMD komt met het AM2-socket, andere processors en idd ook DDR2 RAM. nu een configje maken van je pc die je in de zomer gaat kopen lijkt me nogal nutteloos, zowel qua prijs en zowel qua configuratie zelf ;)

SMa

Legacy Member
en Intel komt met Conroe
in september start de revolutie :p

Met AM-2 & Cornoe in aantocht doen de DDR2 producenten ook serieus hun best
Patriot heeft al een setje ontwikkeld die op 800MHz aan CL3 werkt, en op 1000MHz op CL4 (voor de huidige DDR2 is dit gewoon zot)
Tegen september kunnen we mss al CL2 verwachten :D

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Kvind het ook nogal een moneywaste ma soit, btw @sheep: naar een 7900GT zal niet gaan, zijn huidige config is nog AGP.

Anyway kzou toch wat veranderen:
- 7900GT(X) ipv X19000XTX
- BenQ DW-1650 ipv NEC ND4550.

Voor de rest is ze goed.

beide btw totaal onnodig
x1900xtx is even goed als 7900GTX in de nieuwere games word 7900GTX zelfs dik achter gelaten
+ freekje was dacht ik css speler dus heeft meer baat bij een ati kaart

die dvd, tja voor normaal gebruik maakt het ni uit wleke van de 2

boostah

Legacy Member
Lan zei:
Wachten is de boodschap. De upgrade is te klein om de moeite te lonen. Oké een PCIe graka zal wel enkele jaren gebruikt kunnen worden maar de rest niet. Alles gaat naar DDR2 en de socket wijzigt ook, zelfs indien je bij AMD blijft wat niet zeker is vermits conroe eraan komt

de winst van am2 is ten eerste achterlijk klein+ amd zal niet meer hard speedbumpen aangezien ze de huidige architectuur ni meer ver kunnen strekken (k8l zal verbeteringen zijn en k10 zal weer zeer snel gaan, maja dan zijn we meer dan een jaar verder)

+ in pc land op iets kan je blijven wachten

Lan

Legacy Member
Wachten kan je idd altijd.

Maar met een huidige config met AMD64-3700 en X800pro kan je je dat veroorloven. De winst is gewoon het geld niet waard.

-dawnz-

Legacy Member
boostah zei:
x1900xtx is even goed als 7900GTX in de nieuwere games word 7900GTX zelfs dik achter gelaten

ik denk dat de X1900XTX achtergelaten wordt.
je bent gewoon wat uit je nek aant lullen.
als je dat zegt, dan moet je het kunnen bewijzen ...
en de nieuwere games ... :ironic:

Mette2

Legacy Member
Dik achterlaten is misschien wat overdreven maar de X1900XTX is inderdaad wat sneller dan de 7900GTX, kijk maar naar de benchmarks...

-dawnz-

Legacy Member
Mette2 zei:
Dik achterlaten is misschien wat overdreven maar de X1900XTX is inderdaad wat sneller dan de 7900GTX, kijk maar naar de benchmarks...
dan moet jij eens leren kijken en lezen ...:crazy:

Freekje

Legacy Member
De huidige config zou naar men klein broertje gaan en die zen pc zou dan naar men vader gaan dus 3 pc's upgrades in1 , een moneywaste zou ik het nie direct gaan noemen maar ksnap de redenering wel :p

Alsk me nie vergis kwam am2 eind mei op de markt, dan veranderen naar am2 mobo/cpu met aangepast ram zou inderdaad slimmer zijn.

En de eindeloze ati <-> nvidia discusie :

oblivion :
http://www.pcinpact.com/articles/a/186/3.htm
tomb raider legend ( met next gen future :p )
http://www.bit-tech.net/gaming/2006/04/11/tomb_raider_legend_review/4.html

maargoed heb altijd een ati gehad maar we zullen wel zien hoe de toekomst uitdraait.

Bedankt de snelle reply's nog een maandje ( of 2 ) wachten is de boodschap :)

Mette2

Legacy Member
Das waar, tis een eindeloze discusie, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ati sneller was, (en ik ben pro nvidia) dus als het zo is leg ik mij daar gewoon bij neer, kzal toch altijd nvidia kopen ook al is ati sneller.

boostah

Legacy Member
Freekje zei:
De huidige config zou naar men klein broertje gaan en die zen pc zou dan naar men vader gaan dus 3 pc's upgrades in1 , een moneywaste zou ik het nie direct gaan noemen maar ksnap de redenering wel :p

Alsk me nie vergis kwam am2 eind mei op de markt, dan veranderen naar am2 mobo/cpu met aangepast ram zou inderdaad slimmer zijn.

En de eindeloze ati <-> nvidia discusie :

oblivion :
http://www.pcinpact.com/articles/a/186/3.htm
tomb raider legend ( met next gen future :p )
http://www.bit-tech.net/gaming/2006/04/11/tomb_raider_legend_review/4.html

maargoed heb altijd een ati gehad maar we zullen wel zien hoe de toekomst uitdraait.

Bedankt de snelle reply's nog een maandje ( of 2 ) wachten is de boodschap :)

idd het hangt af vant spelleke, maar geruchten gaat ati = meer futureproof, wat zich volgens velen zal uiten in unreal3 engine, die zeer zwaar op shaders zal leunen en dan heeft ati stapje voor
maar tis idd welke spellekes ge wilt spelen, en voor de moment ist kantje boordje

boostah

Legacy Member
Mette2 zei:
Das waar, tis een eindeloze discusie, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ati sneller was, (en ik ben pro nvidia) dus als het zo is leg ik mij daar gewoon bij neer, kzal toch altijd nvidia kopen ook al is ati sneller.


ziet dees is goe, ik zal ook altijd ati kopen (door ervaring van 9700pro te kopen ipv fx serie, was goeie keus), maar als nvid beter is dan raadt ik nvid aan, tis ni omda ik die graag heb, dak andere een iets slechtere kaart moet aanraden, das gewoon dom, alleen zijn er op dit forum die dit niet doorhebben

Davion

Legacy Member
boostah zei:
idd het hangt af vant spelleke, maar geruchten gaat ati = meer futureproof, wat zich volgens velen zal uiten in unreal3 engine, die zeer zwaar op shaders zal leunen en dan heeft ati stapje voor
maar tis idd welke spellekes ge wilt spelen, en voor de moment ist kantje boordje
Dat kan zeker, maar FEAR is ook zo een game, en daar zijn de verschillen toch niet bombastisch.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan