Archief - High-end graka aankoop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Beasstt

Legacy Member
zoals de titel zegt ben ik dus opzoek naar een nieuwe high end graka zoals de 6990 maar ik graak er niet tussen uit welke ik zou nemen kwa cooling warmte en geluid het is namelijk om BF3 zekker smooth op ultra settings te kunnen spelen.

Beasstt

Legacy Member
kheb namelijk ghoort dat crossfire niet zo heel veel performance winst geeft dus kzou liever niet CF willen gaan kdenk ofwel een 6970 of 6990.

Beasstt

Legacy Member
hmm idd de statistieken zeggen duidelijk van wel, maar voor welke zou ik dan gaan 2x 6950 of 2x 6970, de meerprijs maakt niet uit enkel wil ik weten of het de moejte zou zijn en van welk merk.

Alvast bedankt voor je advies.

R3L4X

Legacy Member
Beter nu 2x 6950 en later voor dat geld dan nog eens een update doen.

Musk

Legacy Member
2*6950.


Hoewel ik denk dat je met een tweede 5850 BF3 ook op ultra gaat kunnen spelen.

azertyalex

Legacy Member
Musk zei:
2*6950.


Hoewel ik denk dat je met een tweede 5850 BF3 ook op ultra gaat kunnen spelen.

er zal wel nog een ander spel uitkomen die meer eisend is dan BF3, miss niet in het eerste jaar maar wel later, dan denk ik dat die 2x6950 van pas komt.
of is de 2x 5850 beter?

SpeedFreak.be

Legacy Member
en zo is er altijd wel een nieuw spel wat nog veeleisender gaat zijn en nu de ati 7xxx serie er aan komt ....

FlameDB

Legacy Member
2x5850 is niet beter, maar wel ook goed, dus als je ergens een tweede op de kopt kunt tikken kan dat heel interessant zijn, want 2x6950 nieuw kost al gauw 400+ euro

Musk

Legacy Member
't is dat wat ik bedoel. Moest je nu ergens een tweedehands 5850 kunnen vinden, dan zal je hiermee nog een tijd verder kunnen. (die kaarten presteren enorm goed eigenlijk)


Op die manier kan je bijvoorbeeld over twee jaar een singe gpu-oplossing kopen die waarschijnlijk de huidige kaarten wegblaast.

synopsys

Legacy Member
Ben niet zo zeker van de 2x 6950 tbh, ik heb 2x 6950 en heb vandaag op BF3 early access beta zitten spelen.. framerate drops avolontee op high quality.. nuja kan ook liggen aan de shitty drivers / profiles van AMD die weer op zich laten wachten.

sidenote: cpu = i7 920 2,66ghz oc'd @ 3,80ghz

R3L4X

Legacy Member
synopsys zei:
Ben niet zo zeker van de 2x 6950 tbh, ik heb 2x 6950 en heb vandaag op BF3 early access beta zitten spelen.. framerate drops avolontee op high quality.. nuja kan ook liggen aan de shitty drivers / profiles van AMD die weer op zich laten wachten.

sidenote: cpu = i7 920 2,66ghz oc'd @ 3,80ghz

Daarom is het ook nog maar een 'beta' hé.

Psy

Legacy Member
Vind dat dat beta excuus te vaak gebruikt word zenne, is nu niet alsof er grafisch zoveel gaat veranderen ten opzichte van de final, het eindproduct is er quasi volledig, enkel de kinks & bugs er wat uitwerken, denk niet dat ge op 4 weken tijd enorme grafische tweaks zult moeten verwachten .. enkel zal amd & nvidia wel meer stabiele drivers op de markt zetten.

SpeedFreak.be

Legacy Member
grafisch mss niet, maar ik heb het al vaak meegemaakt dat een beta beroerd draait en de final wel lekker draait ... optimalisatie

Musk

Legacy Member
idd, dat is optimalisatie. Een beta is geen referentie op dat gebied. Als het spel niet zal draaien op 6950 crossfire dan gaan ze hun broek fameus scheuren met de pc versie, minder dan 1% van de pc-gamers heeft iets zo straf als 6950x2

Beasstt

Legacy Member
ok mits de 6950 het meeste wordt vermeld zal het deze dus worden 2x 6950.
nu van welk merk zou ik deze nemen en welke is de (snelste) (stilste)

alvast bedankt voor jullie mening allemaal.:niceone:

update: kheb zonet gezien dat Alternate de Sapphire 6950Toxic editie beschikbaar heeft wat denk je van deze kaart.

W3sl3y

Legacy Member
Ik heb een pc besteld met een HD 6950, als ik later voor crossfire wil gaan moet die 2de kaart dan van hetzelfde merk en type zijn?

SpeedFreak.be

Legacy Member
Wesley18 zei:
Ik heb een pc besteld met een HD 6950, als ik later voor crossfire wil gaan moet die 2de kaart dan van hetzelfde merk en type zijn?

Merk maakt niet uit graka geheugen (volgens mij) ook niet, maar het moet wel een zelfde grafische chip zijn... in dit geval dus een 6950.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan