Archief - High-end gamepc..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lamsednav

Legacy Member
Hoi,

Omdat mijn oude niet meer deftig meekan met de recentste games denk ik sterk over om een nieuw systeem aan te schaffen. Het doel van deze nieuwe PC is de allerlaatste games vlotjes af te spelen op een 1920:1080 resolutie.

Zo ziet mijn huidig systeem eruit: (vetgedrukte onderdelen zou ik behouden)

Corsair 650-D
Asus P5N-E SLi
Intel Core 2 Duo E6600 & Zalman CNPS9500 LED
GeIL 4GB DDR2-800
Asus EAH6950 DCII 1GB
OCZ Vertex II 90GB SSD
Western Digital 2 x 250GB S-ATA
OCZ ModXStream Pro 700W

En na wat opzoekingswerk ben ik volgend systeem tegengekomen op Azerty.

Case: Corsair Obsidian 650-D
Moederbord: Asus P8P67 EVO
Processor: Intel i5 2500K met Corsair H80 Liquid CPU Cooler
Geheugen: Corsair Dominator 8GB DDR3-1333Mhz
Videokaart: Asus EAH6950 DCII 1GB met Arctic-Cooling Accelero Plus II GPU Cooler
Harde schijf: OCZ Vertex II 90GB SSD & 2 x Western Digital 250GB S-ATA
Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W
DVD/RW: Asus DRW 24B3LT

Voor een totaal van om en bij de 600 €.

Systeempje zal ook overgeclocked worden, vandaar de aftermarket coolers.
Moet er ook wat mooi uitzien door de case met window.

Ben ik beter (prijs / prestatiegewijs) om de Asus EAH6950 DCII 1GB te overclocken of een Asus EAH6950 DCII 1GB in Crossfire te zetten en aan stocksettings te draaien?

Zou de OCZ ModXStream Pro 700W (1 weekje oud) dit systeem kunnen trekken en heeft die dan nog over om te overclocken?

Het budget van dit alles (moederbord, processor, geheugen, videokaart, coolers, ..) mag rond de 750 € liggen.

Met vriendelijke groeten,
Tom.

fortuneke

Legacy Member
Evo => pro
H80 , ok goeie closed loop cooler , maar heb al over gehoord dat er veel mensen zijn met een slecht H80 die ze terug moeten inleveren voor een nieuwe (slechte pomp , fans die olie afgeven , niet aan max rpm geraken )

Misschien een Noctua D14 ? ( lucht en is echt super )

over de ram ga ik me niet uitspreken ( of ik heb de boter weer op gevreten :P )

Lamsednav

Legacy Member
fortuneke zei:
Evo => pro
H80 , ok goeie closed loop cooler , maar heb al over gehoord dat er veel mensen zijn met een slecht H80 die ze terug moeten inleveren voor een nieuwe (slechte pomp , fans die olie afgeven , niet aan max rpm geraken )

Misschien een Noctua D14 ? ( lucht en is echt super )

over de ram ga ik me niet uitspreken ( of ik heb de boter weer op gevreten :P )

Ik vind die airbased coolers echt lelijk en gigantisch en dan vooral die Noctua. Prestaties mogen er zeker zijn maar die cooler verbergt heel m'n moederbord, en dan vooral het geheugen. Heb al verscheidene reviews gelezen over die H80 maar niet over die problemen. Ga ik wat opzoekingswerk over verrichten.

mdgf

Legacy Member
Misschien een Noctua D14 ? ( lucht en is echt super )
Ik ga het niet blijven zeggen hé:
Noctua NH-D14 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
Thermalright Silver Arrow prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
12€ minder, de silver arrow koelt even goed (zitten altijd binnen de 2° van elkaar) en de silver arrow is zo'n 10dB (3x) stiller. Er is maar 1 slechte review van te vinden, ik ga er dan ook van uit dat er daar gewoon iets misgelopen is.

Maar zoals altijd is er nog de mugen 2, mss koelt die 5° minder, maar hij kost dan ook een stuk minder.

Inderdaad geen zo'n h80 kopen die kost véél meer dan bovenvernoemde, is luider en koelt niet beter.

Moederbord: Asus P8P67 EVO
ASrock Z68/P67 Extreme3/4, Gigabyte GA-Z68X-UD3-B3, MSI P67/Z68 GD65 of Asus P8P67 Pro zijn allen mobo's met x8/x8 crossfire.

Arctic-Cooling Accelero Plus II GPU Cooler
Je betaalt extra geld voor een dcII koeler en dan ga je die er sebiet weer afsmijten (samen met je garantie)? Makes no sense to me...

Zou de OCZ ModXStream Pro 700W (1 weekje oud) dit systeem kunnen trekken en heeft die dan nog over om te overclocken?
Met 1 kaart zeker, met 2 kaarten op zich wel, maar het is geen al te goede voeding en je hebt niet genoeg aansluitingen.

Corsair Dominator 8GB DDR3-1333Mhz
Geheugen nemen zonder heatsinks, anders gaat een silver arrow, nh-d14 of mugen 2 niet passen zonder de fan te verplaatsen. Die zijn toch nutteloos en puur voor de looks.
1333MHz geheugen is al wat je nodig hebt in een gaming pc (Kingston Valueram of Corsair Value select).
Geheugen overklokken is niet nodig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan