Archief - High end game PC samenstellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Suburbian

Legacy Member
Hey iedereen, ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen omdat die van mij nu echt niet zwaar genoeg meer is om games zoals BF3 te draaien.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Mijn budget ligt rond de 1000 euro.

Bedankt alvast!

verreckie

Legacy Member
€1000,00 inclusief windows, scherm, muis & toetsenbord,...?

Suburbian

Legacy Member
Inclusief Windows, alles qua toetsenbord, muis, etc heb ik

Maar het zou wel sowieso een Windows 7 64bit moeten zijn...

vince23

Legacy Member
Info : http: JAHA

Je kan eventueel toepassingen doen.
Hier is montage van de pc bijgerekent (30 euro).

PC case: Coolermaster 690 II Lite zwart zonder voeding
CPU: AMD Phenom II X6 Six Core 1055T 28 Ghz 9MB socket AM3
Moederbord: ASRock 970 Extreme4 socket AM3+
Memory 1: Kingston 4GB DDR3 1333Mhz CL9
Memory 2: Kingston 4GB DDR3 1333Mhz CL9
Harddisk: WD 1TB Caviar Blue WD10EALX 7200 rpm 32mb SATA3
Solid State Disk (SSD): Crucial RealSSD 64GB M4 2.5-inch 6GB/s SATA3
Grafische kaart: ATI HD6870 1GB DDR5 PCI-express
Optical Drive: LG 24x GH24NS70 DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: XFX Core Edition 650W voeding
OS: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NL

Totaal: 1007 euro

-Case: Kan je nog een goedkopere nemen als je wilt.
-Memory: Ik kies voor 2 Kingstons, want die komen samen op 44 euro. De andere is 47 euro. Komen allebei uit op 8GB RAM.
-Grafische kaart: Indien die te zwak is, neem een betere. Prijs zal wel stijgen, maar als je de pc zelf kan ineenzetten en je neemt een goedkopere case, lukt het wel om een 'ATI HD6950 2GB DDR5 PCI-express te kopen, dan komt hij op: 1036 euro.
Voeding: Vraag ik hulp aan andere 9-lifers. Van voedingen ken ik niet veel.

ATI

Legacy Member
Vince23 Waarom pak je een amd phenom six core als een i5 2500k veel sneller is in games?

verreckie

Legacy Member
Azerty

Iets over je budget heen, maar is het wel waard vind ik.

Een case is persoonlijke keuze, ik heb maar een gekozen die redelijk populair is.
Maar je moet zelf maar eens opzoeken welke case bij jou in de smaak valt.

De voeding is perfect als je later nog een tweede graf. kaart wilt steken (Crossfire), ga je dat echter nooit doen, dan kun je zakken naar een degelijke 450W voeding.

Processor samen met de mugen 2 koeler is een perfecte combinatie om te overclocken.
Wil je dat ook niet doen, dan kun je nog gaan voor een i5-2400/ 2500 en dan laat je ook de koeler vallen.

Indien je niet voor Crossfire/ SLI gaat kan het moederbord nog veranderd worden naar een goedkoper alternatief.

SSD kun je eventueel ook laten vallen als je hier geen behoefte aan hebt.
Dit vervangt de klassieke HDD, is sneller en muisstil. Nadeel is dat deze veel duurder zijn.
Je zou hoe dan ook nog een gewone HDD moeten hebben voor opslag, deze SSD is slechts 64Gb wat genoeg is voor windows, veel gebruikte programma's en nog een paar games.

Lan

Legacy Member
- 1e build: ipv x6 een x4 975 zetten, stuk sneller in games
- 2e build: prima maar cpu+mobo+koeler is wat overdreven. ik zou zeggen laat cpu koeler weg en neem een gewone 2500, spendeer die extra 50 € voor een 6970 ipv 6950 daar ga je meer aan hebben.

Suburbian

Legacy Member
Lan zei:
- 1e build: ipv x6 een x4 975 zetten, stuk sneller in games
- 2e build: prima maar cpu+mobo+koeler is wat overdreven. ik zou zeggen laat cpu koeler weg en neem een gewone 2500, spendeer die extra 50 € voor een 6970 ipv 6950 daar ga je meer aan hebben.

De Club 3D Radeon 6970 of de XFX versie?

en wat is de harde schijf van die AZERTY? :S sorry hoor maar ik ben hier redelijk noob in

verreckie

Legacy Member
Als je dan toch een i5-2500 zou nemen kun je evengoed de 2500k nemen. Een HD6970 is niet zoveel beter als een HD6950.
Met je cpu te overclocken zul je later iig beter weg zijn.

Steek er binnen x maanden een tweede HD6950 bij en je bent helemaal weg.

Elk z'n eigen keus natuurlijk.

Suburbian zei:
en wat is de harde schijf van die AZERTY? :S sorry hoor maar ik ben hier redelijk noob in

Er zit geen HDD in, wel een SSD (Crucial M4) zie post hierboven.

Suburbian

Legacy Member
verreckie zei:
Als je dan toch een i5-2500 zou nemen kun je evengoed de 2500k nemen. Een HD6970 is niet zoveel beter als een HD6950 en met te overclocken ga je het later ook wel merken.

Steek er binnen x maanden een tweede HD6950 bij en je bent helemaal weg.

Elk z'n eigen keus natuurlijk.

Azerty

dit is het nu bij mij, wat zou jij er dan aan veranderen?

verreckie

Legacy Member
Zoals ik zei, de i5-2500K met cooler behouden om te kunnen overclocken, en een HD6950 i.p.v. een HD6970.

Suburbian

Legacy Member
oho kay, maar waar zit mijn harde schijf eig in dit pakket? is da die Crucial m4?

verreckie

Legacy Member
Die crucial M4 is een SSD (Solid State Drive), dit vervangt de klassieke HDD.
Het voordeel van een SSD is dat deze veel sneller is, en geen bewegende delen heeft en dus ook geen lawaai maakt.

Het nadeel is dat deze redelijk duur zijn voor weinig opslag capaciteit.
Met een 64Gb SSD kom je normaal toe voor windows, veel gebruikte programma's en nog een paar games.
Maar dan heb je uiteraard ook nog opslag nodig (muziek, films, foto's,..), en daar kun je wel een gewone harde schijf voor gebruiken.

Het is dus aan jou om te beslissen als je dat nodig hebt, zo niet kun je een gewone harde schijf nemen (zorg dan wel dat deze 7200rpm is).

mdgf

Legacy Member
Je zult dus sowieso nog een hdd moeten hebben, maar momenteel staan die zeer duur, dus je kijkt best om er een te recycleren uit een oude pc of 2ehands, ofwel tijdelijk (half jaar ofzo) een kleine hdd kopen.

phate_13

Legacy Member
Nogmaals over de grafische kaart : De HD6970 is een slechte aankoop, bij een beperkt budget.

Deze is zo'n 8% sneller dan de HD6950, terwijl deze zowat 40% duurder is. Enkel als je echt niets beters hebt om in te investeren kun je dat misschien gaan overwegen. Maar met de meerprijs van de HD6970 tov de HD6950 kun je bijvoorbeeld een ssd steken. Dat zou dadelijk een veel betere investering zijn.

Suburbian

Legacy Member
Alvast allemaal super bedankt voor allemaal die reacties, das wel fijn da Ge hier steeds goed wordt voort geholpen :)

verreckie

Legacy Member
De Crucial M4 wordt vooral aanbevolen omdat deze een van de meest betrouwbare SSD's is om dit moment.
OCZ maakt gebruik van Sandforce controller, en daar zijn toch heel wat mensen die veel problemen hebben met deze SSD's.

Warcoven

Legacy Member
Bedankt voor de informatie.

@ verreckie, kan je me een goede HDD aanraden, vermits ik toch ook heel wat films, muziek en andere bewaar op mijn huidige harde schijf, niettemin eentje van 500 gig is méér dan voldoende.

Wanneer ik niet van plan ben om te overclocken, laat ik de cpu cooler vallen?

verreckie

Legacy Member
Tja.. wat is een goede HDD nog tegenwoordig. :p
Ik zou zeggen, koop de goedkoopste die je vind (desnoods 2de hands), door de overstromingen in Thailand zijn de prijzen fors gestegen.

Ofwel ga je naar mediamarkt/ saturn/... en koop je daar een externe harde schijf van 2Tb voor €100 en gebruik je hem zo, of je breekt hem open en steekt die dan in je pc. :)

Als je niet gaat overclocken hoef je inderdaad geen andere cooler te gebruiken, dan voldoet de standaard cooler wel.
Tenzij je allergisch bent voor lawaai, dan is een aftermarket cooler wel interessant.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan