Archief - help :o 2x asus 450gts

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Focuskn

Legacy Member
Beste 9live'ers..

Ik heb een asus engtop 450gts (1Gb DDR5) en ik zou eventueel een 2de steken (SLI dus)

Ik weet dat dit dezelfde moet zijn enz.. maar...

Mijn huidige is ge'OCed moet ik die andere dan even snel zetten of maakt dit niet uit?

Of is die SLI dat ik wil doen totale geld verspilling en geef ik beter geld aan een nieuwe die sneller is dan deze 2 samen? zoja welke zou je dan nemen?

en eventueel in SLI?

Al enorm bedankt voor de hulp!!!

Mvg

Kevin

phate_13

Legacy Member
Dat is geen kaartje dat nog de moeite is om nu in SLI te gaan steken naar mijn mening.

Overigens zou ik nu sowieso wachten met upgraden tot volgend jaar wanneer de nieuwe AMD (en iets later nieuwe NVidia) kaarten er zijn.

phate_13

Legacy Member
Wachten tot februari-maart op de HD78xx reeks en nieuwe Nvidia GTX6xx reeks.

phate_13

Legacy Member
Goh, dat is zeer moeilijk te zeggen. Het is vooral zo dat er sowieso iets interessants zal zijn. Zelfs als de deze kaarten niet zo interessant blijken te zijn qua prijs/prestaties, heb je ook nog een grotere kans dat andere kaarten goedkoper zijn of dat je op de 2de hands markt goedkoper een oudere kaart op de kop kunt tikken.

Op 22 december komt de snelste (single) kaart al uit van AMD van de volgende reeks. Op 9 januari komt zijn iets kleinere broertje uit. De mid-range reeks, welke eerder rond de 200 euro zal hangen schat ik, komt pas eind februari uit. Van de Nvidia reeks is nog minder geweten.

Als je er op kunt wachten zou ik het alleszins zeker doen. Als je persé nu moet upgraden, dan moet je het ook laten weten. Maar dan zul je ook een budget moeten opgeven. :)

Focuskn

Legacy Member
ik KAN nog wachten maar zou al graag weten wat de mogelijkheden zijn.. :)
zo'n 450gts in sli is toch ng redelijk snel? qua prijs en prestatie?

budget laten we zeggen 300 - 350€ ofzo..

Al bedankt!

Mvg kevin

phate_13

Legacy Member
Even opgezocht, de GTS450 is zelfs nog minder goed dan ik dacht. Een GTS450 SLI opstelling komt zowat overeen met één HD5850. Welke tussen de HD6850 en HD6870 valt.

Met een, tegenwoordig slechts 150 euro kostende, HD6870 heb je dus al betere prestaties dan die SLI opstelling in het merendeel van de gevallen.

Met zo'n budget is het zeker interessant om te wachten op de volgende generatie. Afhankelijk van de uiteindelijke prijzen kan de HD7950 misschien nog iets voor jouw worden, oftewel de snelste HD78xx kaart.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan