Archief - Help bij voeding,case,mobo,...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rudi-cuul

Legacy Member
Ik ben van plan om een desktop samen te stellen.


-i3-2100 - 109.90 euro
Intel 1155 Core i3-2100 Processor 3.1Ghz | FORCOM webshop
-Saphire Radeon HD6570 1GB - 109.90euro
Sapphire Radeon HD6750 VAPOR-X,1GB | FORCOM webshop
-Kingston 4GB DDR3 1066Mhz - 39.95
Kingston DDR3 4GB 1066MHz | FORCOM webshop
-WD SATA3 1TB Caviar Blue 32mb
Western Digital SATA3 1TB Caviar Blue | FORCOM webshop

Voor de rest weet ik echt niet wat ik moet pakken van case,voeding,mobo,geluidskaart enz
Als je betere suggesties hebt vr HDD en geheugen en/of betere prijzen ergens anders vindt ben ik je ook zeer dankbaar.

Monitor,keyboard,muis is niet nodig;
Windows7 wel, Montage is ook niet nodig.

De PC is bedoelt vr Mixcraft en autotune,skype,internet(ofc) en af en toe sony vegas.
Gamen doe ik ook, maar een zeer verouderd spel.

Dank

mdgf

Legacy Member
Gamen doe ik ook, maar een zeer verouderd spel.
Laat dan mss de discrete gpu vallen en gebruik de onboard?

Geheugen inderdaad ergens anders aankopen.

HDD vervangen door de Samsung Spinpoint F3 1TB.

Mobo aangezien je niet kan overklokken en CF steken niet aan de orde is: Een H61 (ASrock H61 icafe) of H67 mobo (bv ASrock H67DE3) met usb 3.0 en sata III.

Case moet je zelf weten (looks). Mss eens kijken naar de Cooler Master Elite reeks als je goedkoop met goede bouwkwaliteit wilt.

Voeding indien onboard: Be-Quiet! Pure Power 300.

Windows 7 evt in buitenland (Frankrijk of nederlandl) aankopen, scheelt vaak 20€.

Geluidskaart heb je niet nodig tenzij je echt meer aansluitingen nodig hebt of je deftig materieel hebt (toch zeker boven de 500€ en kwalitatief dan).

Rudi-cuul

Legacy Member
mdgf zei:
Laat dan mss de discrete gpu vallen en gebruik de onboard?

Geheugen inderdaad ergens anders aankopen.

HDD vervangen door de Samsung Spinpoint F3 1TB.

Mobo aangezien je niet kan overklokken en CF steken niet aan de orde is: Een H61 (ASrock H61 icafe) of H67 mobo (bv ASrock H67DE3) met usb 3.0 en sata III.

Case moet je zelf weten (looks). Mss eens kijken naar de Cooler Master Elite reeks als je goedkoop met goede bouwkwaliteit wilt.

Voeding indien onboard: Be-Quiet! Pure Power 300.

Windows 7 evt in buitenland (Frankrijk of nederlandl) aankopen, scheelt vaak 20€.

Geluidskaart heb je niet nodig tenzij je echt meer aansluitingen nodig hebt of je deftig materieel hebt (toch zeker boven de 500€ en kwalitatief dan).

Over die gpu: Zou ik nu toch ineens een betere gpu willen, dan kan ik die toch nog bijsteken eh?
Over die HDD: Ik vindt wel een Samsung Spintpoint 1TB maar alleen een SATA2, Wat is het verschil tussen 2 of 3?
Over de voeding: Degene die je me hebt gegeven vindt ik ook niet.
Wel vindt ik de deze Corsair 430W V2 | FORCOM webshop

mdgf

Legacy Member
Over die gpu: Zou ik nu toch ineens een betere gpu willen, dan kan ik die toch nog bijsteken eh?
Die be-quiet heeft wel geen pci-e kabels, met adapters zou je nog aan de slag kunnen mocht het nodig zijn, of anders neem je sebiet een Antec Earthwatts Green 380 om adapters te vermijden.

Over die HDD: Ik vindt wel een Samsung Spintpoint 1TB maar alleen een SATA2, Wat is het verschil tussen 2 of 3?
Niks, pure marketing, voor hdd's is sataII en sataIII exact even snel.

Over de voeding: Degene die je me hebt gegeven vindt ik ook niet.
Winkels genoeg waar ze hem hebben. Als het echt bij forcom moet voor de één of andere reden dan die cx 430 ja, maar das ENORME overkill (430W voor een systeem die geen 160W gaat halen).

Rudi-cuul

Legacy Member
JAHA
Is dit niet goed? Case + voeding voor 40euro
de looks van de case maken mij niets uit.
En de voeding is 420W, maar is een teveel aan W echt zo'n probleem?
Want dit lijkt me het voordeligste

mdgf

Legacy Member
Teveel watt is geen echt probleem zolang het niet overdreven is (lagere efficientie), een niet-kwalitatieve voeding is dat wel en dat zal die voeding van max 20€ (case van 20€ bv) zeker zijn, das enkel goed als je wilt dat hij doorbrandt.

Wil je een case incl voeding om er later een gpu bij te steken dan is het deze: JAHA
Er is een reden dat die 50€ meer kost, das omdat daar een earthwatts green 380W voeding in zit die niet gaat ontploffen.

|XcW|

Legacy Member
INTEL Core I3 2100 32NM 2 Cores 4 Threads 3.1GHZ 3MB LGA ... € 104,90
MSI H61MU-E35 B3 DDR3 Socket 1155 Intel® H61 € 69,90
CORSAIR CMX4GX3M2A1600C9 4GB KIT (2X2GB) 1600MHZ DDR3 € 28,99
ANTEC NSK4482B-EC II Zwart Behuizing 380 Watt € 89,90
WESTERN DIGITAL WD10EALX 1000GB 32MB SATA600 7200 Caviar ... € 53,99
Totaalprijs € 347,68

Tones :: computerwinkels in Heist-op-den-Berg, Mechelen en Gent

Rudi-cuul

Legacy Member
Zou een GT520M (50euro) veel beter zijn dan de onboard intel hd 2000?

Rudi-cuul

Legacy Member
Twinturbo zei:
Als je meer grafische kracht wilt kijk dan naar een AMD A6/A8 setup, zit ongeveer rond dezelfste prijs. Maar dan boet je wel in op grafische kracht.

?, je bedoelt betere gpu maar mindere cpu?

Twinturbo zei:

Die zie ik wel zitten ;)
Maar dan ben ik toch van plan om een GPU erin te steken...
GeForce 400 Serie @ Azerty
een GT430/440, maar alleen weet ik niet welke er zijn zoveel GT430's en 440's.

Twinturbo

Legacy Member
Rudi-cuul zei:
?, je bedoelt betere gpu maar mindere cpu?

Zie de onderste link in mijn laatste post.

Een 6770 kost het dubbele van een GT 430, maar is ook wel 200 tot 300% sneller dan een GT 430.

Twinturbo

Legacy Member
Zal er hoofdzakelijk games op worden gespeeld -> 6770.
Niet hoofdzakelijk -> interne HD2000 van i3 2100 voldoende.

Rudi-cuul

Legacy Member
Je hebt ook 2 4GB geheugens gekocht. Is dat niet wat te veel?


En qua cpu zelf, denk ik ook niet dat hij veel minder zal zijn dan de i3 2100.
Sinds dat de AMD Quad core is en de i3 Dual is?
Of zal er wel veel verschill tusen beiden zijn?

grafisch is de amd duidelijker al beter
http://www.youtube.com/watch?v=aoq-RBOOQc0
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan