Archief - HELP: Aankoop nieuwe game pc: +- 1000 euro.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rus'T.

Legacy Member
Yo, ik zou mij na een lange tijd nu toch eens een nieuwe pc willen kopen, is echt nodig :p. Ik zou hem bestellen bij tones (goede keuze?), dus met ook de onderdelen van op de site voor niet verwarrend te komen, en het geheel zou op niet meer dan 1000 euro moeten komen, dus ook kosten om pc in elkaar te steken enz...

De pc is voornamelijk voor te gamen, en voor de wat grafische eisende games goed te kunnen spelen, en de pc moet een tijd mee kunnen. Kzou dus eigenlijk de best mogelijke config voor 1000 euro willen;).

-> het is dus gewoon de pc, maar kzou wel maar 100 gb HD moete hebben en DVD writer en nog een floppy, ook heb ik al een rondgeneusd op de site, en deze case vind ik wel iets hebben aan een goede prijs: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=ANTSUPLANB, maar is maar suggestie. Ohja, een OS zou er ook nog bij moeten :sad:

Voila, dat is het zo wat.:) :help:

fraCk

Legacy Member
ASUS A8N-E
NEC FLOPPY BLACK
MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-EXPRESS
NEC 4550 16X ZWART DVD-RW
ANTEC SUPER LANBOY ZONDER VOEDING
WESTERN DIGITAL 80GB 8MB SATA150 7200RPM
AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939
COOLERMASTER
KINGSTON 512MB PC3200 VALUERAM
MICROSOFT WINDOWS NL XP HOME
1017,75

Montage komt er nog bij dan, ik zou die van yankee nemen met een kleinere HD in uw geval :)

Yank

Legacy Member
omschrijving aantal per stuk totaal

ANTEC SUPER LANBOY ZONDER VOEDING 1 € 78,90 78,90

NEC 4550 16X ZWART DVD-RW 1 € 46,00 46,00

KINGSTON 512MB PC3200 VALUERAM 2 € 45,00 90,00

MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-EXPRESS 1 € 262,00 262,00

MSI K8N NEO4-F SOCKET 939 1 € 86,80 86,80

AMD ATHLON64 939 3200+ VENICE BOXED SOCKET 939 1 € 167,90 167,90

MICROSOFT WINDOWS NL XP HOME 1 € 89,00 89,00

TONES MONTAGE VAN EEN PC 1 € 50,00 50,00

COOLERMASTER COOLER MASTER 380WATT 1 € 31,00 31,00

WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM 1 € 101,99 101,99

NEC FLOPPY BLACK 1 € 7,45 7,45

Totaalbedrag € 1011,04



En tones is zeker geen slechte winkel, maar ik denk dat forcom en jacobshans-it nog iets goedkoper zijn

@frack: hd, os, montage? Allemaal niet nodg? :)

fraCk

Legacy Member
Yankee zei:
ANTEC SUPER LANBOY ZONDER VOEDING 1 € 78,90 78,90

NEC 4550 16X ZWART DVD-RW 1 € 46,00 46,00

KINGSTON 512MB PC3200 VALUERAM 2 € 45,00 90,00

MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-EXPRESS 1 € 262,00 262,00

MSI K8N NEO4-F SOCKET 939 1 € 86,80 86,80

AMD ATHLON64 939 3200+ VENICE BOXED SOCKET 939 1 € 167,90 167,90

MICROSOFT WINDOWS NL XP HOME 1 € 89,00 89,00

TONES MONTAGE VAN EEN PC 1 € 50,00 50,00

COOLERMASTER COOLER MASTER 380WATT 1 € 31,00 31,00

WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM 1 € 101,99 101,99

Totaalbedrag € 1003,59


En tones is zeker geen slechte winkel, maar ik denk dat forcom en jacobshans-it nog iets goedkoper zijn

@frack: hd, os, montage? Allemaal niet nodg? :)
Deze ziet er goed uit maar hij had maar 100Gb hd nodig :)
wie koopt er zijn os nog :unsure:
Is die voeding goed genoeg btw?

magnusjb1

Legacy Member
Miss beter een andere kast nemen, waar ook voeding in zit
bijv. de Antec Sonata 2
Zo spaar je een beetje geld uit

Rus'T.

Legacy Member
ANTEC SUPER LANBOY ZONDER VOEDING 1 € 78,90 78,90

NEC 4550 16X ZWART DVD-RW 1 € 46,00 46,00

KINGSTON 512MB PC3200 VALUERAM 2 € 45,00 90,00

MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-EXPRESS 1 € 262,00 262,00

MSI K8N NEO4-F SOCKET 939 1 € 86,80 86,80

AMD ATHLON64 939 3200+ VENICE BOXED SOCKET 939 1 € 167,90 167,90

MICROSOFT WINDOWS NL XP HOME 1 € 89,00 89,00

TONES MONTAGE VAN EEN PC 1 € 50,00 50,00

COOLERMASTER COOLER MASTER 380WATT 1 € 31,00 31,00

WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM 1 € 101,99 101,99

NEC FLOPPY BLACK 1 € 7,45 7,45

Totaalbedrag € 1011,04

Kzou dus defenitief dit systeem nemen + kleinere HD en 1 GB geheugen, dit is dus toch een gaming systeem dat een tijdje zal meegaan? Ik heb ook nog een paar vraagjes:

-------------------------------------------

Kga em dus bij tones bestellen, maar:

-kmoet toch geen transportkosten meer betalen?
-als ge bij tones een OS besteld, is deze dan ook al direct geïnstalled? (spaar weer wat tijd ;))

->>> Krijgt ge dan ook alle cd's en progs en boxes enzo van alles dat van uwe pc is bij tones? Zo als er bv games bij uw grafische kaart hoorden, krijg je deze dan ook???

thx :help:

Davion

Legacy Member
- transprtkosten vallen weg boven de 1000€ dacht ik
- montage = PC hardwarematig in elkaar steken zonder OS installatie.

Roefus

Legacy Member
een tijdje meegaan....
het is hoe ge het noemt, ge moet ni verwachten da ge alle games op het maximum kunt spelen, dat kunne vele systeemen ni.

persoonlijk zou ik nimeer voor de 3200 gaan maar voor iets hoger, toch het is uw keuze

Safeway

Legacy Member
is 380 Watt genoeg voor een 6800 GS ?, maar config ziet er zeer goed uit. zoals Roefus zegt misschien voor 3500+ gaan en dan 6600gt ??
os is nog verplicht bij vele winkels te kopen als je deze nog niet hebt en je wilt dat ze deze erop installeren... en als je idd geld wilt uitsparen misschien case en voeding in één nemen. zal wellicht niet zo heel heel lang mee gaan maar als je nu eenmaal krap budget hebt is dit een mogelijkheid
kan je bij tones niet Assemblage en installatie nemen ?? prijs weet ik niet, schat rond de 50-70 euro

Davion

Legacy Member
380W is zeker genoeg :)
Ik zou zeker geen 3500+ met 6600GT pakken, 6800GS is pakken krachtiger.

Rus'T.

Legacy Member
OK. wat zou ik dan moeten nemen in plaats van 3200?? Kwil wel 1 Gb geheugen hebben :). Of deze 1 GB onnodig als ik hoger dan 3200 neem? :confused:
(en krijg je bij tones je cd's enzo...)
questions, questions,...:)

thx:help:

Roefus

Legacy Member
als het voor te gamen is, zou'k zkr die 6800gs houden
maar ik zou persoonlijk geen 3200 nu nieuw kopen, omda die al redelijk verouderd is, maar als je met een krap budget zit

ik zou ook nooit zoveel geld betalen voor een case, in het begin lijkt da allemaal sjiek enzo, maar op den duur gaat ge daar toch geen belang meer aan hechten

Rus'T.

Legacy Member
Owkee, verandering van case en rest. Kan er iemand dat systeem bovenaan aanpassen met a.d.h.v de comments want ik raak hier een beetje confused.Tzou het definitief systeem moeten zijn. T'is voor weer wat overzicht te hebben :).

Safeway

Legacy Member
@ Davion was maar voorstel ivm met upgraden van 3200 naar 3500 en het budget.

wat je behuizing betreft: COOLERMASTER Centurion 530 (of iets in deze aard) = 60 euro en je voeding van coolermaster behouden. en dan zit je zo tegen de 1000 euro. maar als je die 20 euro over hebt voor je originele case zou ik deze behouden en zou ik deze config van yankee behouden.

Yank

Legacy Member
Aanpassen aan wat? Je kunt eventueel een 3500+ nemen, maar dat is wat duurder. Dat zou je wat kunnen compensen door een kleinere hd, maar verschil is niet zo groot in prijs, maar wel in aantal gb, dus 'k zou het niet doen.

Een andere case en voeding zou ook wel een stuk goedkoper kunnen uitkomen.
Voorbeeld: http://tones.be/shop_product.php?idx=100023

In config die ik voorstelde, zit trouwens al 1Gb ram (2x 512mb = 1Gb).

Rus'T.

Legacy Member
Ok, thx.:)

kan dit: KINGSTON 512MB PC3200 VALUERAM 2 € 45,00 90,00 + AMD Athlon 3500+, 64bit, Socket 939 Boxed with Cooler Venice => 3200 (geheugen) en 3500 (moederbord), kan dit?? kzou voor dit gaan.

Safeway

Legacy Member
ksnap niet wat je bedoelt met 3200 en 3500 ? maar als het mogelijk zou zijn ga voor 3500 en 6800GS

Rus'T.

Legacy Member
3200: geheugen en 3500: moederbord: kan dit? bedoel moet dit aan elkaar gelijk zijn ( die 3200 en 3500)

daVinci

Legacy Member
Ik denk dat hij PC3200 geheugen bedoelt en een AMD64 XP 3500+ processor.
Dat gaat gewoon samen hoor, no worry.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan