Archief - helmet camera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spidey

Legacy Member
kheb nen helmet cam gevonde op ebay voor 100dollar

Internally, it has a 32MB memory (640 X 480 video at up to 15 FPS) that is expandable with an SD card slot

die 32 mb is nog uittebreide naar 1gb ,

maar die "640 X 480 video at up to 15 FPS"
is da goe genoeg?(ken der nix van)

tis de bedoeling voor tefilmen tijdens het snowboarden/skiien ...

edit: tis ne wireless ! zoda we hem makkelijk op onze skis en boards zelf kunne montere

Cranox

Legacy Member
IK denk da ge 25fps moet halen om vloeiende beelden te krijgen.

Roefus

Legacy Member
Een animatiefilm is een techniek die leven geeft aan stilstaande beelden. De camera filmt niet continu, maar neemt stilstaande objecten of tekeningen (hier speelgoedfiguurtjes) beeld per beeld op. In elk opeenvolgend beeld laat je het beeld met speelgoedfiguurtjes een fractie verschillen van het vorige. De computer slaat de beelden op. De projectie geeft die aparte beelden weer aan een beeldsnelheid van 12 beelden per seconde waardoor de speelgoedfiguurtjes lijken te bewegen, te leven. Doordat ons oog een zekere traagheid heeft, wek je als cameraman de illusie van beweging. *

nog een andere bron:
Om deze reden wordt Plateau genoemd als de voorloper van de film, juister zou zijn 'voorloper van de animatiefilm'. Hij analyseerde immers de beweging in sleuteltekeningen, en bepaalde dat één tekening ongeveer 1/12e van een seconde moet duren om een vloeiende beweging te verkrijgen. Dit principe van 'twaalf tekeningen per seconde' geldt vandaag nog steeds in de animatiefilmerij.

ge kunt het altijd eens testen door een bepaald game te nemen en het op max 15 fps te zetten, het komt ni gans overeen maar ge krijgt dan imo toch een goed idee

RealFlub

Legacy Member
als ge gaat bewegen, is het beter dat je meer frames haalt, want dan krijg je nog meer haperingen

Sergeant_bob

Legacy Member
15 frames is te weinig om een mooie film te hebben elke film die word uitgezond is 25-26 FPS dus 15FSP is echt met schokjes en totaal niet leuk om naar te kijken :)

wat bedoel je met wireless ? elke videocamero.fototoestel is toch draadloos ?

spidey

Legacy Member
Sergeant_bob zei:
wat bedoel je met wireless ? elke videocamero.fototoestel is toch draadloos ?

een normale bulletcam is met draden verbonden met bv: een videocamera in je rugzak fzo, maar aangezien dada nogal fragiel is, gebruiken we de camera liever niet op de piste ... en ook om een draad van de tip van je ski naar je rugzak is nogal ambetant

deze bulletcam neem op op een sd kaartje dat erin steekt, dus eigenlijk een soort standalone :)

/\quila

Legacy Member
Ik weet dat vorig jaar iemand een waterdichte vingercamera van SpyZone.be meehad, een digitale recorder en batterij in zn zak had zitten. Was wel niet een goedkope oplossing (ik denk 120-150€ voor camera, prijs recorder weet ik niet maar het leek op een hd-recorder voor u foto's op te plaatsen maar was met flashgeheugen).

Ikzelf had twee camera's bij, 1tje dat al zo oud is dat het bij het _groot_ huisvuil hoort, en 1tje dat mij iets dierbaarder is. De eerste gebruikte ik tijdens het boarden waarbij er grote kans op vallen was. De tweede gebruikte ik voor het stilstaand filmen, of voor het rustigere filmwerk op het board.


Het voordeel van waterdichte camera is dat deze overal bruikbaar is, zeker als je je verpakt in de diepsneeuw en goed crashed. Nadeel is dat het niet handig is om langs de piste de jump of rail mooi in beeld te brengen. Je ziet niet hoe je richt en wat in beeld is.

Dat is dan ook het enigste voordeel van een gewone camera, je ziet wat je filmt en je kan snel even checken of alles mooi in beeld is gebracht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan