Archief - Headphone (vnl. films)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Assioso

Legacy Member
Ben van een plan headphones te kopen om 's nachts nog van een film te kunnen genieten zonder iedereen wakker te houden, aan te sluiten op mijn denon avr 1909 receiver

Zijn er draadloze headphones aan te raden of is die geluidskwaliteit compleet bagger?

OF toch maar bij bedraad houden en er een extension cord bij kopen? Zit op wat meer als 3m van mijn 42 inch plasma

budget +- 150 eur...
Geen voorkeur kwa merk, moet comfortabel zitten en mag open headphone zijn..

Thanks!

mdgf

Legacy Member
Als je zegt van: het moet geen super geluidskwaliteit zijn dan is dat goed doenbaar. Ik heb er ook geen enkel probleem mee van naar films te luisteren met brolspeakers/hp's terwijl ik die geen 5 seconden kan verdragen voor muziek.
Wil je de beste kwaliteit en 100% zeker geen connectieproblemen (maar ik veronderstel dat dat op 3m geen probleem mag zijn als dat ook maar op iets trekt) dan kijk je beter voor wired.

De sennheiser RS-reeks is het bekendste qua wireless spul, maar ik heb er nog nooit wat over opgezocht, dus misschien eens kijken welk er het best uitkomt prijs/kwaliteit.

Mijn idee is wel dat als je er 150€ aan gaat geven, je nog geen deftige audioapparatuur hebt (misschien wel hé, dan zwijg ik) en graag naar muziek luistert, dat je beter sebiet kijkt voor een echt goede headphone (met draad dus).
Wil je gemak en esthetisch meer verantwoord spul (geen kabels) kijk dan voor wireless.

Assioso

Legacy Member
Mijn voorkeur gaat infeite toch ook meer uit naar een headphone met draad, wat kan je me aanraden?

heb deze al eens bekeken, lijken me wel interessant; Sennheiser hd 518 en hd 558

chalyken

Legacy Member
Ik heb zelf de sennheiser hd518 al een jaar of 3 en ben hier erg wel heel tevreden over. Zowel voor muziek als fils een heel goeie headphone.

mdgf

Legacy Member
Ik heb zelf de sennheiser hd518 al een jaar of 3 en ben hier erg wel heel tevreden over. Zowel voor muziek als fils een heel goeie headphone.
De 518 bestaat nog geen 3 jaar ;), je bedoelt waarschijnlijk de 515, zijn voorganger.

De 598 is quasi identiek aan de 558 (net zoals de 595 vs de 555) met een vliesje verwijdert, dus tenzij je 30€ wilt bijleggen voor de looks (verder kan het niet veel verschillen, de drivers zijn identiek en de behuizing zo goed als) is dat de moeite niet imo.
Sennheiser’s New HD558 and HD598 | Headfonia

Ik heb zelf de 555 (voorganger 558 dus) en vindt die zeker super voor films (meestal gebruik ik hem met virtuele 5.1 surround), voor muziek is die allround ook zeer goed (voor zijn prijs) tenzij je godganse dagen naar muziek met heel veel bass luistert (meeste mensen vinden die ook niet goed voor metal/hardrock, maar daar ben ik het niet echt mee eens).

Een andere headphone die wss ook wel geschikt is is de Beyerdynamics DT-770 (pro) of 990 (pro), wel best kijken voor een variant met lage impedantie (bestaat in 80, 250 en 600).

En uiteraard moet je niets kopen bij hoofdtelefoonstore, maar dat had je wss ook wel al door (50% te duur) :).

ALF 2.0

Legacy Member
mdgf zei:
Een andere headphone die wss ook wel geschikt is is de Beyerdynamics DT-770 (pro) of 990 (pro), wel best kijken voor een variant met lage impedantie (bestaat in 80, 250 en 600).

Vooral de 990 (pro) is zeer geschikt idd. Ik heb zelf de DT 990 (consumer model uit 2005) in 250 Ohm versie en deze is ook niet zo veeleisend qua versterking. mdfg heeft een punt dat je best voor een zo laag mogelijke impedantie kiest. Dan volstaat een geluidskaart of een mp3-speler om mooi geluid te krijgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan