Archief - Headphone amplifier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Techie

Legacy Member
Hey allemaal,

Ik heb mij onlangs een Shure SRH-940 aangeschaft. Geweldige headphone vind ik! De mids en highs zijn ongelofelijk scherp en zuiver. Alleen vind ik hem een beetje bass-shy. Hij zou toch wel iets meer bass mogen hebben. Als ik hem in ableton een beetje EQ bijgeef op de lows, dan hoor je wel dat hij ertoe in staat is om meer bass te geven. Dus was mijn vraag of er een goeie headphone amp is die ik mij kan aanschaffen om dit op te lossen. De Shure SRH-940 heeft een lage impedantie (42 Ω dacht ik) dus het hoeft allemaal niet zo extreem te zijn. Mijn vereisten zijn :

- niet te duur (lees: geen 300+ euro)
- portable is een pluspunt. Zo kan ik deze dan ook op men MacBook Air gebruiken
- EQ is ook een pluspunt (zodat ik de bass naar believen kan bijvoegen)
- liefst niet teveel kleuring van de sound. Ik heb deze headphone namelijk gekocht omdat hij vrij neutraal is

Ik heb zelf al een beetje onderzoek gedaan, en men oog is gevallen op de FiiO E17 Alpen DAC & Headphone Amplifier. Deze lijkt alles een beetje te hebben wat ik hierboven heb opgesomt. Als deze goed is, zou het leuk zijn om ook eens te horen waar ik deze het best kan kopen, want hij lijkt nergens te vinden. Andere voorstellen zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groeten,

Techie

mdgf

Legacy Member
Je kunt de e17 nergens vinden omdat die nog niet gereleased is, enkel in azië was er hier en daar wat te pre-orderen van de eerste batches.

Afgaande op de reviews van headphonia en head-fi zou ik zeggen dat, qua geluidskwaliteit, de e17 een echte killer is (en ook wat ik zou kopen als DAC), maar of dat je bass gaat versterken, wss niet (er zitten ook wel equalizer presets op die je daarvoor zou kunnen gebruiken, maar een 940 is gewoon een betrekkelijk neutrale headphone en dus voor veel mensen bass shy).
Als je in burn in gelooft kun je mss ook nog efkens wachten en kijken wat het geeft binnen een paar weken.

Techie

Legacy Member
mdgf zei:
Je kunt de e17 nergens vinden omdat die nog niet gereleased is, enkel in azië was er hier en daar wat te pre-orderen van de eerste batches.

Afgaande op de reviews van headphonia en head-fi zou ik zeggen dat, qua geluidskwaliteit, de e17 een echte killer is (en ook wat ik zou kopen als DAC), maar of dat je bass gaat versterken, wss niet (er zitten ook wel equalizer presets op die je daarvoor zou kunnen gebruiken, maar een 940 is gewoon een betrekkelijk neutrale headphone en dus voor veel mensen bass shy).
Als je in burn in gelooft kun je mss ook nog efkens wachten en kijken wat het geeft binnen een paar weken.

Die burn-in lijkt me wel wat. Dat ga ik zoiezo doen.. Maar is er nog een andere amp (van fiio) die misschien de moeite waard is? :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

mdgf

Legacy Member
Enkel amp of ook een dac?
De e10 zeker, maar die staat wel een klasse lager (en is 50€ goedkoper).
De e9 is een pure amp met wat meer power (die je niet nodig hebt).
Er zullen nog wel andere interessante modellen (van andere merken) zijn, maar niets dat ik vanbuiten ken of zo vlot beschikbaar buiten ebay (paar weken levertijd) om. De numark udac 2 was heel populair, maar sinds de e10 er is die wat uit het beeld verdwenen.

Turfie

Legacy Member
De Fiio E17 heb ik al een paar keer op amazon.de zien verschijnen.
Ze gaan vlug de deur uit dus dagelijks checken, of de resellers eens contacteren voor eens preorder ofzo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan