Archief - HDMI-DVI-d vs DVI-d - DVI-d

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ThE BuGGeR

Legacy Member
Hey,
Ik heb hier dus een viewsonic scherm staan van 24" met een max resolutie van 1920x1080 @60Hz
Momenteel werk ik met d-sub (VGA) analog maar wil gebruik gaan maken van de DVI-d poort op het scherm.
Had een DVI-d kabel op het oog met vergulde koppen maar heb nu gezien dat er ook een HDMI-DVI kabel is.
de DVI heeft een kleine FPS gain doordat hij digitaal is maar qua qualiteit zou het ongeveer hetzelfde blijven heb ik gelezen op enkele forum's... Nu heb ik een GTX 560 ti graka en deze heeft dus een mini HDMI en 2x DVI-d poorten, als ik de HDMI-DVI kabel zou kopen heb ik nog 2 DVI-d poorten open om eventueel later nog 2 VGA schermen bij te plaatsen

Maar heeft de HDMI-DVI kabel voordelen op de DVI-d kabel?
Scherper beeld of gewoon een FPS gain? Deze zijn beide digitaal maar aangezien ze beide op een DVI-d poort uitkomen heeft dit enig nut buiten de 2 vrije poorten?

Mvg

jm188

Legacy Member
nee, fps gain is, indien bestaande, compleet verwaarloosbaar.

geen scherper beeld want een resolutie is uw aantal punten, 1920x1080 is 1920x1080 met welke kabel dan ook

ThE BuGGeR

Legacy Member
michielsjoris zei:
nee, fps gain is, indien bestaande, compleet verwaarloosbaar.

geen scherper beeld want een resolutie is uw aantal punten, 1920x1080 is 1920x1080 met welke kabel dan ook

Had ergens gelezen dat van vga naar dvi, fps van 30 naar 41 ging maar voor de hdmi vs dvi heeft dit dus ttl geen verschil meer?


Sent from my iPad using Tapatalk

Yank

Legacy Member
Ik zou niet weten wie zoiets gaat beweren, maar het klopt zeker niet.
Het beeld zou met een HDMI of DVI kabel in theorie iets beter moeten zijn dan met een VGA-kabel, maar in praktijk ga je daar (quasi) niets van merken.
Dus als je die kabel gewoon liggen hebt, kun je eens testen, maar 'k zou daar geen kosten voor doen.

De 560 Ti heeft trouwens wel 3 uitgangen, maar er kunnen maar 2 schermen tegelijk werken.

ThE BuGGeR

Legacy Member
Yank zei:
Ik zou niet weten wie zoiets gaat beweren, maar het klopt zeker niet.
Het beeld zou met een HDMI of DVI kabel in theorie iets beter moeten zijn dan met een VGA-kabel, maar in praktijk ga je daar (quasi) niets van merken.
Dus als je die kabel gewoon liggen hebt, kun je eens testen, maar 'k zou daar geen kosten voor doen.

De 560 Ti heeft trouwens wel 3 uitgangen, maar er kunnen maar 2 schermen tegelijk werken.

Okay bedankt ;)


Sent from my iPad using Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan