Archief - HD 6950 of GTX 560 TI

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zwiep858

Legacy Member
Ik ben dus op zoek naar en nieuwe videokaart,
Ik heb nu een XFX 4890 black edition crossfire
Maar ik zou graag een veel stiller systeem hebben.
Dus eigenlijk is de vraag welke kaart is ZEER stil,
Ik had zelf al de: ALTERNATE - null - MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC gezien.
Nu vraag ik mij af als dit een stille kaart is en als er nog stillere kaarten zijn.

Alvast bedankt!

dimio111

Legacy Member
Ik heb ook een msi n560gtx ti en ik moet zeggen dat in deze kaart niet boven men andere ventilators hoor,
Nu heb ik wel niet een van de stilste pc's maar die graphische kaart is zeker niet te luid, en zeer krachtig voor zen prijs!

soulnether

Legacy Member
ik heb hier een HD 6950 Dirt 3 2gig DDR3 en moet zeggen hij draait als een droom je kan hem perfect Over clocken en nog bijna geen geluid Ik had een n560GTX en vond die iets luider dan de HD6950. nu (moet er ook bijvertellen dat ik ze in crossfire draai) dus iets luider dan anders maar verkies deze nog steeds boven de GTX

maar je kan ook altijd (als het budget er is) naar een HD 7950 gaan das de nieuwste

kobrosti

Legacy Member
Zou de 6950 Battlefield 3 op High/Ultra kunnen draaien met niet al te lage fps?

Son Gokou

Legacy Member
ik draai battlefield op high op 1650*1050 met een 6950
rest van de specs: I7 920, 6gb ram

MrKend54l

Legacy Member
kobrosti zei:
Zou de 6950 Battlefield 3 op High/Ultra kunnen draaien met niet al te lage fps?

Uiteraard kan hij dat. Maar wat versta je onder niet al te lage fps?

zwiep858

Legacy Member
Gaat een 600W voeding eigenlijk het volgende aan kunnen:
Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5
CPU: i7 920
GPU: HD 6950
Ram: 6 GB OCZ Platinum XTC Triple Channel 1333 mhz (ddr3)
HD: 2x Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1TB (raid0)
CPU Cooler: Noctua NH-U12P SE 1366
PSU: Tagan TG900-BZ PipeR 900W ATX2
dvd-rw: Samsung WriteMaster SH-S223F

Frado2005

Legacy Member
Indien van defttig merk zal dat lukken:)
Ikzelf heb de gtx 560 ti twin frozr, zeer tevreden van:)

zwiep858

Legacy Member
Frado2005 zei:
Indien van defttig merk zal dat lukken:)
Ikzelf heb de gtx 560 ti twin frozr, zeer tevreden van:)

En een 6950 in crossfire, is 600w dan nog genoeg?

mdgf

Legacy Member
Geef het merk en type van de voeding, het vermogen zegt niks, maar dan ook helemaal niks (sommige "600W" voedingen kunnen nog geen 400W leveren, andere geraken tot 800W of meer, om nog over stabiliteit te zwijgen (en efficiëntie)).

zwiep858

Legacy Member
mdgf zei:
Geef het merk en type van de voeding, het vermogen zegt niks, maar dan ook helemaal niks (sommige "600W" voedingen kunnen nog geen 400W leveren, andere geraken tot 800W of meer, om nog over stabiliteit te zwijgen (en efficiëntie)).
een coolermaster silent pro 600w

mdgf

Legacy Member
Voor 1x6950 overkill en 2x6950 zou mss wel lukken (alhoewel dat maar een ~520W PSU is), maar er zijn veel betere (echte 600W) voedingen op de markt, dus als je die nieuw gaat kopen kijk dan naar iets anders.
Silent Pro m's (niet gold) zijn niet veel soeps, net zoals bijna alle voedingen van CM.

Voor 2x6950: xfx pro/xxx 650/750, of seasonic s12ii/mii 620, corsair tx/hx 650,...

zwiep858

Legacy Member
Eigenlijk zit het zo: Ik heb hier thuis een pc staan met een oudere case, heb nu van iemand een CM690II lite overgekocht, omdat in mijn oude case niet eens cable management zat, maar nu heb ik bang dat deze voeding niet geschikt is om cable management mee te doen: Tagan 900W: http://www.youtube.com/watch?v=7g4XcTKnXw8 Omdat deze kabels precies kunstof gesleeved zijn en deze denk ik niet buigbaar genoeg gaan zijn voor cable management , het kan ook zijn dat dit wel mogelijk is hoor, want dit is de eerste rebuild die ik ga doen, daarom vroeg ik jullie mening, als die voeding van mij niet geschikt is zou ik een coolermaster silent pro 600w gaan kopen.

mdgf

Legacy Member
Tjah, ik weet niet hoe stroef die kabels zijn hé, maar ik veronderstel dat je ze wel een beetje kunt plooien?
En indien niet: snijdt dat plastiek eraf? De garantie is wss toch al verlopen, niet?

zwiep858

Legacy Member
mdgf zei:
Tjah, ik weet niet hoe stroef die kabels zijn hé, maar ik veronderstel dat je ze wel een beetje kunt plooien?
En indien niet: snijdt dat plastiek eraf? De garantie is wss toch al verlopen, niet?
Dat kan ik idd wel doen als het niet lukt, hoeveel ruimte hebt ge btw nog voor cable management achteraan ne cm of 2? Jij hebt geloof ik de zelfde case heb ik eens ergens gelezen?

mdgf

Legacy Member
Ik heb inderdaad die case, maar veel goesting om hem open te doen heb ik nie (zit nogal gepropt en case staat nogal lastig) voor et moment als jet me kan vergeven.
Kheb bovendien geen meetlat op mijn kot liggen blijkbaar :p, maar ruwgeschat (kan mijn vinger naar binnen steken omdat ik een gat heb zitten vanvoren) zou ik zeggen zo'n 1.5cm.

zwiep858

Legacy Member
mdgf zei:
Ik heb inderdaad die case, maar veel goesting om hem open te doen heb ik nie (zit nogal gepropt en case staat nogal lastig) voor et moment als jet me kan vergeven.
Kheb bovendien geen meetlat op mijn kot liggen blijkbaar :p, maar ruwgeschat (kan mijn vinger naar binnen steken omdat ik een gat heb zitten vanvoren) zou ik zeggen zo'n 1.5cm.

Ah ok :) tevreden over die case? en die voeding van mij, kan die eigenlijk een hd 6950 voeden?

mdgf

Legacy Member
Zeer tevreden, die voeding ken ik totaal niet en er is ook niks nuttigs van terug te vinden, maar met 1 6950 kan die geen problemen hebben, 2 zal normaal ook zonder enig probleem gaan (4 rails is meestal wel een nadeel).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan