Archief - Hardeschijf s-ata

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|XcW|

Legacy Member
Hallo

Omdat ik mijn hardeschijven aant verkopen ben omdat ik ga overschakelen naar sata wil ik dus wat advies.

1) Ik heb gehoord dat als je formateerd dat je problemen kunt hebben met s-ata dat windows hem niet detecteerd. Maar omdat dit dan mijn enige schijf zal zijn zal dit wel gaan. Heb ook geen diskette station meer steken in menne pc...

2) Welke pak ik het beste? Rond de 120 a 160 gig. Welk merk?

Welk zijn jullie eigen ervaringen?

Crovax

Legacy Member
sata? Geen probleem,gewoon in pluggen,en dan booten,normaal gezien vind de bios de hd's direct,en gaat hem een melding geven van geen boot bestand van windows te vinden,dus moet je windows opnieuw installen. dit is dus bij een fresh install.

Welke schijf dat je neemt,hangt van je persoonlijke keuze af qua grote. Ik heb hier 4 schijven steken van elk 250GB. Van merk is ook een persoonlijke keuze,ik heb hiervoor maxtor gehad(veel problemen) en ben geswitched naar western digital,en geen enkel probleem. Indien je veel geld hebt,kun de laatste nieuwe RAPTOR kopen :d

|XcW|

Legacy Member
vulture zei:
sata? Geen probleem,gewoon in pluggen,en dan booten,normaal gezien vind de bios de hd's direct,en gaat hem een melding geven van geen boot bestand van windows te vinden,dus moet je windows opnieuw installen. dit is dus bij een fresh install.

Welke schijf dat je neemt,hangt van je persoonlijke keuze af qua grote. Ik heb hier 4 schijven steken van elk 250GB. Van merk is ook een persoonlijke keuze,ik heb hiervoor maxtor gehad(veel problemen) en ben geswitched naar western digital,en geen enkel probleem. Indien je veel geld hebt,kun de laatste nieuwe RAPTOR kopen :d

Nah, ik ga er maar een 60€ ofzo aan spenderen :)

|XcW|

Legacy Member
Western Digital 800JD - 80GB - SATA 150 - 7200rpm - 8mb

€ 58

Het gaat de deze worden :)

Yank

Legacy Member
Kun je budget niet wat ruimer maken? Voor nog geen 100€ heb je een 250GB schijf van Seagate (jaha.be), da's nog niet het dubbel voor 3x zoveel opslagruimte.

|XcW|

Legacy Member
Yankee zei:
Kun je budget niet wat ruimer maken? Voor nog geen 100€ heb je een 250GB schijf van Seagate (jaha.be), da's nog niet het dubbel voor 3x zoveel opslagruimte.

Kzal eens zien :)

Davion

Legacy Member
Dan zou ik toch wel een diskettestation aansluiten, na de installatie kunde da toch verwijderen.

boostah

Legacy Member
en er zijn zelfs windows CD's waar de nforce driver vanzelf geladen worden (of deze legale versie's zijn weet ik wel niet), zodat je dus erna slechts 128gb hebt en je dan deze via partition magic pro kunt formaten en de partitie op de schijf bijeenvoegen zodat het volume wel weer klopt

ik ben allezins van mijn floppy af :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan