Archief - Harde schijf 200 GB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lon$daLe

Legacy Member
@ntfs en Davion , das enkel je ervaringe ermee en hoe het loopt...

tis nie omda maxtor paar defecte stuks had van een hd serie da men nu altijd direct iets anders moet de hemel inprijzen...

de diamondmax 10 reeks is degelijk en correct , punt uit.

( mij kan het nie schelen welk merk hd men heeft , ik ben daar neutraal in , ma zelfs ik wordt het principe " maxtor suckt ,wd is beter" een beetje beu , en nee kheb me nog nooit in een hd thread gemengd hiervoor , ma vond da et tijd werd :) )

nTFs

Legacy Member
Lon$daLe zei:
@ntfs en Davion , das enkel je ervaringe ermee en hoe het loopt...

tis nie omda maxtor paar defecte stuks had van een hd serie da men nu altijd direct iets anders moet de hemel inprijzen...

de diamondmax 10 reeks is degelijk en correct , punt uit.

( mij kan het nie schelen welk merk hd men heeft , ik ben daar neutraal in , ma zelfs ik wordt het principe " maxtor suckt ,wd is beter" een beetje beu , en nee kheb me nog nooit in een hd thread gemengd hiervoor , ma vond da et tijd werd :) )

Ik zeg nergens dat Maxtor suckt hé.
Ik breng gewoon aan dat Western Digital zeker te overwegen is.
De TS beslist nog altijd.

eniac

Legacy Member
Davion zei:
Niet alleen op dit forum zenne.

Het dringt echt niet door he?

M'n vorige reply over dit onderwerp niet gelezen? Ten tijde van onze laatste discussie hierover heb ik eens wat emails rondgestuurd naar wat winkels. Geen van allen gaf een hogere failure rate aan voor Maxtor schijfjes.

Maar ja, uw ervaring met 3 Maxtors is uiteraard veel betrouwbaarder dan hun ervaringen met honderden, duizenden Maxtors.

cool_boy_ke

Legacy Member
Stop es met ruzie maken :p
Bij Tones is de verzending erg duur :s ofwel neem ik nog een ventilatorke ofzo erbij dat ik boven de 100€ zit maar dan nog.
Morgen (als de winkels open zijn) dan ga ik na school eens in de computershop in de buurt, es kijken wat voor prijzen em daar heeft (want op de website kloppen de prijzen ni denk ik :))

EagleEye

Legacy Member
eniac zei:
Het dringt echt niet door he?

M'n vorige reply over dit onderwerp niet gelezen? Ten tijde van onze laatste discussie hierover heb ik eens wat emails rondgestuurd naar wat winkels. Geen van allen gaf een hogere failure rate aan voor Maxtor schijfjes.

Maar ja, uw ervaring met 3 Maxtors is uiteraard veel betrouwbaarder dan hun ervaringen met honderden, duizenden Maxtors.
Tis leuk ergens tegen te zijn zeker he ;)

Ik heb ook alleen maar met maxtor slechte ervaringen gehad, maar dat is omdat ik alleen maar Maxtors heb steken :D en er is er op 6 jaar tijd, van ongeveer 8 hard disks vorige week 1 gecrasht, en die gebruik ik nu zelfs nog , alleen niet meer om windows op te zetten :)

Ik ben voor een harde schijf met de trein naar mechelen gegaan en te voet naar tones :p

Gunstn

Legacy Member
maxtor gaat echt snel kapot(zelf 2 kindersterftes, ze zijn echt heel onstabiel als je aan je hardware veranderd, en pcwinkel dude zei dat hij er ook al een heel deel binnen had gehad voor rma ...)
ik zou western digital of seagate kopen :)

eniac

Legacy Member
nielsgunst zei:
maxtor gaat echt snel kapot

Man man man, vechten tegen de bierkaai is het hier. Je kan dan nog deftig en geargumenteerd posten, steeds zijn er idioten als jij die dat blijven negeren en gewoon ongefundeerde onzin posten.

Ik begin het lichtjes beu te worden.

Gunstn

Legacy Member
kheb mijn post geedit, kijk nu :)

owh, en met seagate heb ik ok ervaring, wel een oud schijfje (12gig) maar deze heeft hier een eind stof liggen happen een paar keer gevallen, niet in zo'n anti statish zakske gezeten, en er is niks de ballen aan, hij werkt nog perfect ...

(en dat geidioot moogde voor uzelf houden :) )

eniac

Legacy Member
nielsgunst zei:
(en dat geidioot moogde voor uzelf houden :) )

Sorry kerel, ik ben de laatste om te gaan schelden, maar als ge keer op keer ziet dat mensen uw (goed onderbouwde) posts volledig negeren om zelf wat ongefundeerde dingen te posten, dan durft het al eens HEEL irritant te werken.

Nogmaals: ik heb verscheidene (grote) winkels gemaild, geen enkele sprak over een hogere failure rate. Argumentatie genoeg voor je om er nu toch maar eens mee te gaan kappen?

Davion

Legacy Member
Ik blijf er mijn gedacht van hebben, or you like it or you don't, ik heb mijne buik van Maxtor vol en t'zal nog lang op men maag blijven liggen, of dat 'de grote winkels' nu een hoge failure rate aangeven of niet.

eniac

Legacy Member
Uw goed recht, maar dat rondverspreiden op het forum dat Maxtor maar snelfalende bucht is mag dan ook wel eens stoppen.

Ik ga toch ook niet het forum rond met het verhaal dat Plextor snelfalende bucht is? Ik heb er anders identiek dezelfde ervaring mee gehad als jij met je Maxtors.

Davion

Legacy Member
Heb jij ook 3 falende Plextor's gehad? 1tje jaaaaaa en dat is aan te nemen, ge kunt es tegenslag hebben, maar geen 3 keer.

eniac

Legacy Member
3 binnen een tiental maand Davion.

Blijkbaar is het toch mogelijk om 3 keer tegenslag te hebben ;)

cool_boy_ke

Legacy Member
Western Digital WD2500JB, 250GB (7200rpm, ATA100, 8MB)
Ik ben (na zeer lang zoeken en sparen) op deze gekomen, voor ongeveer 100€ (Tweakers.net Pricewatch). Deze gaat het worden denk ik :) Heeft iemand nog iets te zeggen vooralleer ik hem koop ? Wat is diene 'ATA100' en het verschil met 'ATA133' ?

Yank

Legacy Member
Die ATAx (x = cijfer) geeft de maximale overdrachtsnelheid over tussen de schijf en het moederbord, maar eens je boven de 66 zit, zul je het verschil nooit merken aangezien de harde schijf altijd de limiterende factor zal zijn, niet de kabel tussen schijf en moederbord.

PS: bedankt voor link naar winkel, die is heel goedkoop voor schijven en 'k zoek ook eentje ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan