Archief - GTX 570 vs HD6950

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gtx 570 vs hd 6950


  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten.

thestraffe

Legacy Member
Hoi,
Vraagje,
Ik wil graag mijn computer updaten
met een nieuwe video kaart,
ik dacht aan een GTX 570 of een HD 6950
Welke is de interessantste en of beste ...

Mijn systeem nu is
Gigabyte GA-X48-DQ6
Intel Core2 Duo E8500
4ram
zalman ZM600 hp
MSI R3870X2
XP

Ps GTX 570 heeft mijn voorkeur.
Groetjes
Jan

R3L4X

Legacy Member
De 6950 is beter qua prijs/prestatie, maar die upgrade zal wel een bottleneck geven, je cpu zal moeite hebben om mee te kunnen.

Pedroo

Legacy Member
GTX570 is vergelijkbaar met de HD6970.. De GTX560Ti met de Hd6950.. DUs eigenlijkn niet zo goed om die twee te vergelijken ;)

V1nce

Legacy Member
6950

Maar koop eerst al maar ne andere cpu/moederbord , want anders is het volledig nutteloos om zo videokaarten te kopen want die cpu gaat heel uw systeem bottlenecken en dan ga je toch nooit de kracht er uit kunnen halen die de kaarten aankunnen.

W3sl3y

Legacy Member
Ik heb ook aan't twijfelen geweest tussen die 2 kaarten en volgens veel reviews en tests zit er niet zo heel veel verschil in fps tussen de GTX570 en de HD 6950, behalve in prijs, de HD6950 is goedkoper en presteert bijna even goed als de GTX570.

fortuneke

Legacy Member
ik heb de GTX570 en toch raad ik de mensen aan waar ik configs voor maak om de 6950 te nemen vanwege prijs /kwaliteit

Musk

Legacy Member
Heel duidelijk: Nieuwe cpu/mobo eerst, dan kijken voor gpu. Anders heeft het totaal geen zin.

thestraffe

Legacy Member
Thx voor uitleg ... :applause:

Ik zou het nog een jaar met deze computer moeten uithouden,
maar ik game graag.
Mijn huidige kaart R3870X2, die wil echt niet meer mee met de nieuwe generatie games.
Misschien kan iemand me paar andere tips geven, een tijdelijke oplossing.

Voorbaat dank
Jan

Musk

Legacy Member
Een 5770 tweedehands zou ik zeggen. Zou je normaal voor een €60-€80 euro moeten kunnen vinden.

thestraffe

Legacy Member
Ik koop ni graag tweedehands ... maar toch iets gevonden voor ± 100€
Ik heb ook een nieuwe HD 5770 gevonden voor z'n 130€.
Maar voor dat geld kan ik ook een Radeon HD 6850-1GB kopen .
of is deze ook ni goe voor mijn systeem.
Mmmm maak het er niet gemakkelijker op ...

Gtz Jan

Pedroo

Legacy Member
Laat maar eerst hier iets weten als je iets hebt gevonden. Op 2dehands lopen mensen rond die zeeeeer prijs-onbewust zijn. Ik heb hier op't forum +- 3 maanden geleden al een HD5770 voor 50 euro gekocht... Dus oppassen met wat je koopt.. ZOek eécht iets rond 60 euro. Een GTX260 ofzo. Die vind je af en toe wel eens voor een prijsje.. SOms moet ge ff chance hebben, maar ook geduld ;)

thestraffe

Legacy Member
Pedroo zei:
Laat maar eerst hier iets weten als je iets hebt gevonden. Op 2dehands lopen mensen rond die zeeeeer prijs-onbewust zijn. Ik heb hier op't forum +- 3 maanden geleden al een HD5770 voor 50 euro gekocht... Dus oppassen met wat je koopt.. ZOek eécht iets rond 60 euro. Een GTX260 ofzo. Die vind je af en toe wel eens voor een prijsje.. SOms moet ge ff chance hebben, maar ook geduld ;)

Maar er zijn er ook bij die denken dat ze goud verkopen :oink:
:D

Gurt11

Legacy Member
Bij power4pc staat de 6770 (=5770) redelijk goedkoop. Voor 100 euro heb je er een...

Trebby

Legacy Member
Ben geen kenner maar ik zit nu toch al een dikke anderhalve week enorm wat op te zoeken over de huidige grafische kaarten en bijna overal (80-90%) wordt 2x 6950 als beter omgeschreven (kwaliteit/prijs verhouding) dan de GTX580.

Wel wel niet hoe het exact zit met de GTX570. :p

SXe

Legacy Member
Bwa... Is 99% kans buiten garantie, hoog stroomverbruik, hoge temperatuur, veel geluid, verouderde Dx,...

R3L4X

Legacy Member
Misschien toch beter dat je ineens wat geld bijeenzamelt voor een nieuwe pc.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan