Archief - gtx 570 help me kiezen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jk 'be'

Legacy Member
nu mijn pc zou een i5 2500K worde met 650w en een asus m3 blabla
nu nog mijn videokaart
welk merk zoude jullie opteren

iemand stelde mij voor :

pny

maar nu zie ik na wat rond te kijke

asus

gelijk ook nie slecht uitziet :)

heeft iemand al ervaring met dit soort kaartje

dank u

Essit

Legacy Member
Ikzelf heb een Gainward GTX 570, nog nooit last mee gehad. Ik denk persoonlijk ook niet dat er echt veel verschil zit op de merken onderling, mss net iets andere look/cooling. Correct me if I am wrong :)

BestGamer

Legacy Member
neem geen gtx 570 neem beter een amd 7870 die is zuiniger en beter.

jk 'be'

Legacy Member
hoo ook een mooi kaartje , inderdaad looks verschillen wel
en content van zijn prestatie

jk 'be'

Legacy Member
pfff jah mja waar eindigt het
heb je de 780 al gezien ....lol .
en prijsverschil zit toch seruis wat hoger eh

nee liever een kaartje die het al beweezeu heeft dan iet nieuws , nee?

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats kun je zodra er reviews zijn al redelijk zeker zijn dat er niets mis is met een GPU. Dus iets nieuws is geen probleem.

Daarnaast, mag ik vragen wat voor slechte ervaring dan? Zowel Nvidia als AMD hebben al hun slechte reeksen gehad...

Een GTX570 is alleszins zeer oninteressant qua prijs/prestatie. Als je het echter niet erg vind om 100 euro meer uit te geven zonder prestaties te winnen, doe het dan maar, maar dan heeft het naar mijn mening ook weinig nut om nog advies te komen vragen.

Anyway, ik zou zeggen : Wacht nog even op Ivy Bridge en de goedkopere GTX6xx kaarten en post de rest van wat je zou willen aankopen ook eens. (+ Budget en doeleinden.) (Want hoe het er nu naar uit ziet gaat je pc al niet kunnen werken, als je een Intel processor op een AMD moederbord gaat steken...)

jk 'be'

Legacy Member
zou kunne van mijn moederbord kan zijn dat het een ander type is weet dat het i5 i7 compatibel is dacht asus mb ipv m3 ofzoiets
===========
Daarnaast, mag ik vragen wat voor slechte ervaring dan? Zowel Nvidia als AMD hebben al hun slechte reeksen gehad...
=> heb er slechte ervaring met had : de koelers mja dat is ook al lang geleden
en zo als je zegt elk wat heeft zijn slechte reeks
===========
Een GTX570 is alleszins zeer oninteressant qua prijs/prestatie
=> wat stelt u voor dan goedkooper of nog duurder mist je zegt 100€ goedkoper
===========
en wachte op ivybrigde, jah wacht ik infeite al mmhhhh 5-6jaar ZIE mijn spec van vroeger zie je wel wat ik bedoel . heb al lang genoeg gewacht en gewacht en hooo ge moet wachte want binnekort komt er nog wa beter uit, wil de knoop doorhakken

wil gewoon een goeie grafiche kaart dat wat mag kosten 300 400€

phate toch bedankt ;)

phate_13

Legacy Member
Het is dat over minder dan 3 weken deze Ivy Bridge processoren er al zouden moeten zijn, dat lijkt me toch de moeite niet? :)

Anyway, 100 euro is blijkbaar wat overdreven aangezien de GTX570 blijkbaar een beetje lager staat in prijs dan ik dacht. (Aan welke prijs dacht jij hem te kopen?) Anyway, een HD7850 met lichte overclock is beter dan een GTX570, voor minder geld. Daarnaast is deze ook nog eens zo'n 100Watt zuiniger (niet overdreven!), wat toch heel wat is (No pun intended). Zo is de GTX570 ook met gemak 20°C warmer en vaak ook nog eens wat luider.

Maar ik volg je niet helemaal, maar mag ik er dus van uit gaan dat je ook bij AMD wilt kijken? Want in die prijsklasse bij Nvidia zitten momenteel enkel de GTX560 Ti, GTX560 Ti 448 en GTX570. Ten opzichte van de nieuwe AMD kaarten zit daar echter geen interessante kaart tussen.

jk 'be'

Legacy Member
den pny gtx 570 386€
bij een computerboer
any dus u zegt dat met een hd 7850 mss toch beter af ben ipv 570
sta open voor alles mja was altij content geweest van gefocre
kan zkr nog 3weken wacht das niet erg voor ivy brigde maar kostprijs dan?

phate_13

Legacy Member
Alvast niet bij die computerboer gaan winkelen dan. Dat is zelfs nog ruim boven de prijs die ik in mijn gedachten had. De oorspronkelijke prijs van de GTX570 is zo'n 300-330 euro. Ondertussen vind je die echter met relatief gemak voor 270-290 euro. Laat je daar dus zeker niet afzetten.

Zou je ook iets beter op je zinsconstructie kunnen letten? Ik snap niet echt wat je bedoelt met de laatste zin.

jk 'be'

Legacy Member
wel dat ik wel nog zou kunnen wachte op ivy bridge , maar hoeveel gaat dat kosten

gehebt mss wel gelijk had ook al es op site gekeeke en
prijs veschil was duidelijk

phate_13

Legacy Member
De Ivy Bridge processoren zouden niet duurder gaan zijn dan de huidige Sandy Bridge exemplaren. Mogelijks dat er pas bij de launch een kleine meerprijs gaat zijn die de webwinkels er voor gaan vragen, en kunnen vragen, omdat het nieuw is. Maar de prijs van de I5 3570K (opvolger van de I5 2500K) zou ook zo'n 200 euro moeten zijn. Misschien dat de prijs de eerste week nog iets hoger ligt, maar het lijkt me zeer(!) straf als deze boven de 220 euro zou uitkomen. (Behalve natuurlijk als je in standaard zeer dure winkels gaat kijken.)

jk 'be'

Legacy Member
zijn er dan nog goeie goedkoope winkels waar je u componenten kunt koope
met factuur :)
allesinds al bedankt voor de sterke info


info winkels gevonden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan