Archief - Graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DjProbe

Legacy Member
ioo

ik ben op zoek naar een nieuwe graka
en daar ik daar nie veel kaas van gegeten heb ...


ik heb een mobo met AGP en ben niet van plan dit te veranderen in de komende jaren ... dus een AGP kaart

de kaart zal gebruikt worden om 3D rendering toe te passen, met het bijzondere op lichtinval en schaduwen en zo, dus moet wel krachtig zijn !

ik dacht aan ATI 9800 PRO / XT of GeForce 6600 GT
zijn er grote verschillen tussen die kaarten ?
ik heb me ooit laten vertellen dat de grote van het geheugen niet ech bepalend is

zo bestaat er een 6600 GT met 128 en 256
zal er een groot verschil zijn tussen de 2 ?

of raad je me nog een totaal andere kaart aan ?
(budget is max 166 € per kaart, daar ik er 3 nodig hebt (3verschillende PC's) )
(en ge moogt gerust met duitse prijzen rekenen :cool: )

iemand advies ?

neomitochondria

Legacy Member
de 6600 GT is hier dan inderdaad de beste keuze.

het geheugen maakt niet echt uit. 256 mb kan zelfs trager zijn dan de 128 mb.

de 6600 GT heeft nieuwere technologieën dan de radeon kaarten zoals shader 3.0.

dus ga voor 6600 Gt zou ik zeggen

Grutman

Legacy Member
Moeten uw 3 pc's alleDRIE een sterke graka hebben, zoniet, zou ik 1 of 2 6800GS aanraden.

En anders zeker die 6600GT boven de 9800Pro/XT

DjProbe

Legacy Member
liefst 3 keer een matige dan 1 super goeie en 2 minderen (want zit nu met GeForce 4MX440 :s)

DjProbe

Legacy Member
neomitochondria zei:
de 6600 GT is hier dan inderdaad de beste keuze.

het geheugen maakt niet echt uit. 256 mb kan zelfs trager zijn dan de 128 mb.

de 6600 GT heeft nieuwere technologieën dan de radeon kaarten zoals shader 3.0.

dus ga voor 6600 Gt zou ik zeggen

de prijs verschilt nogal van merkt tot merk ...
zitten daar ook verschillen tussen ?
waarop moet je letten en zo ?

Dayofdead

Legacy Member
XFX is een goeie keuze voor als je niet gaat clocken, die zijn standaard al redelijk hoog geclocked en presteren meestal beter.

let ook ôp bijgeleverde software

DjProbe

Legacy Member
Dayofdead zei:
XFX is een goeie keuze voor als je niet gaat clocken, die zijn standaard al redelijk hoog geclocked en presteren meestal beter.

let ook ôp bijgeleverde software

welke software dan wel ?
drivers ?

games heb ik toch nie echt van doen

neomitochondria

Legacy Member
het merk maakt niet uit. het enige dat duurdere merken kunnen hebben is bijvoorbeeld een overklok of extra software waar je meestal niet zoveel mee ziet, dus neem gewoon de goedkoopste
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan