Archief - Graka upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Son Gokou

Legacy Member
heb men keuze gemaakt op 2 kaarten. Iemand die mij over de streep kan trekken voor één van beide.

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten NVIDIA - MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI/AMD - Radeon HD6000 - SAPPHIRE Radeon HD6950

ik ben geen fanboy voor ati of nvidia. Gezien ik in het verleden beide gehad heb.

Ik ga wel altijd voor de biggest bang for your buck kaarten. Vorige kaarten waren nvidia 4600ti, geforce 5900,6800 ati 1950, ati 4890,...


Games die ik speel zijn zowel recente: batman, BF3, NS2, witcher 2, starwars the old republic als oudere games.

Ik wil men eigen terug safe stellen voor een 2-3 jaar. Gezien mijn vorige kaart ATI 4890 3 jaar is meegegaan en de meeste games toch nog op high/meduim trekt. Ben ik zoek naar iets in dezelfde trend.

Woodster

Legacy Member
Ik heb een gewone 560Ti in m'n systeem steken en he handmatig overclocked. Momenteel draai ik BF3 aan een FPS van 55-60 gemiddeld (i5 2500k 4.3Ghz en 1920x1080 scherm) met goede temps. Om je daar even een beeld van te geven

Toch denk ik dat de 6950 beter is voor je behoeften. Zowiezo al een snellere/betere kaart dan de 560ti... Als je keuze tussen deze 2 gaat, ga dan voor de 6950. (De 6950 zou BF3 aan een gemiddelde van 60 FPS standaard moeten draaien volgens deze review.)

Son Gokou

Legacy Member
ik speel sowieso op een lagere resolutie van 1650*1050. Gezien ik een HP 21,5" scherm heb. Groter ga ik sowieso niet omdat ik redelijk kort op men scherm zit.

mdgf

Legacy Member
De 6950 is niet sneller dan de 560ti ze, gemiddeld komen ze gelijk uit. In CF was de 6950 in het begin een stuk sneller, maar dat verschil zou tegenwoordig een stuk kleiner zijn (ik zou eens benches moeten zoeken).
De 6950 2GB is meestal wel goedkoper dan de 560Ti 2GB, dus op dat vlak (2GB kaarten, bij de 1GB kaarten is de 560ti wss goedkoper) is die wel interessanter.

@TS: wat is de rest van je systeem en wacht misschien de prijzen af van de 7950?

u4ea

Legacy Member
Was ook al semi een pc aan het samenstellen en kwam ook op deze 2 kaarten uit. Blijkt idd +- dezelfde performance te hebben. MAAR de hd6950 kunt ge unlocken en me beetje overclocken een hd6970 van maken. Een serieuze bang for your buck.

Moet maar eens achter googlen

mdgf

Legacy Member
Unlocken verhoogt de kans op een kapotte kaart en bovendien is het met recentere chips (laatste 5 maand ofzo) niet meer mogelijk.

phate_13

Legacy Member
Een HD6950 is gemiddeld gezien wel degelijk performanter hoor. Zeker met de huidige firmware: AnandTech - Bench - GPU11

Anandtech's bench wordt vaak geupdate aan de hand van de laatste drivers. Het verschil was vroeger inderdaad kleiner, maar wel ook nog altijd aanwezig hoor. Qua prijs/prestatie waren deze gelijk, de GTX560 Ti is immers wat goedkoper, wat compenseert dat deze wat minder performant is.

mdgf

Legacy Member
Als dat effectief met recentere drivers is dan heb ik niets gezegd :).

Samus007

Legacy Member
Aangezien Hogere resoluties niet van belang zijn voor u is die 2 GB meerwaarde van de HD6950 van geen tel, zie welke kaart je goedkoopst kan vinden want ze ze bijna exact even snel op jouw resolutie.

phate_13

Legacy Member
Samus007 zei:
Aangezien Hogere resoluties niet van belang zijn voor u is die 2 GB meerwaarde van de HD6950 van geen tel, zie welke kaart je goedkoopst kan vinden want ze ze bijna exact even snel op jouw resolutie.

Op die manier kun je beter voor de HD6870 gaan dan. Een HD6950 2GB koop je, naar mijn mening, voor zijn toekomstperspectief en voor lang mee te gaan. Anders koop je eerder iets zoals de HD6870, met zijn veel betere prijs/prestatie verhouding. Een HD6950 1GB biedt niet significant meer prestaties of toekomstperspectief tov een HD6870, voor zijn meerprijs.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan