Archief - graka upgrade. hulp aub

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

loading

Legacy Member
beste 9 lives leden

Na meer dan 2 jaar trouwe dienst is mijn graka 4890 toch wel toe aan een upgrade.
Mijn systeem kan je bekijken door de link in mijn signature!:)
Ik dacht aan een 6950. Commentaren en mening gevraagd aub?

Alvast bedankt!

alilsneaky

Legacy Member
Is maar een minieme upgrade (10-20 percent sneller dan jouw 4890), niet doen.

loading

Legacy Member
Is dit maar zo'n klein verschil? Op 2 jaar en dan nog direct x11 mogelijkheid? :/

SpeedFreak.be

Legacy Member
tenzij je naar een HD6950 gaat, maar die zijn wel iets duurder. Wss gaat er dan wel een Bottleneck ontstaan.

alilsneaky

Legacy Member
Johan tb zei:
tenzij je naar een HD6950 gaat, maar die zijn wel iets duurder. Wss gaat er dan wel een Bottleneck ontstaan.

Apen apen apen na?

Lees dan zijn topic he, hij linkt naar z'n pc, een phenom II x4, niks bottleneck nog niet bijna!

HD6950 is idd t minimum voor jou om een echt merkbare upgrade te hebben , koop de 2GB versie (15 euro meer dan de 1GB versie), dit gaat je wel direct 235-245 euro kosten.

loading

Legacy Member
Ben ik echt zo achterlijk? Ik had het al de hele tijd over een 6950. Ugh.
Men excuses! Een 6950 zou weldegelijk een merkbaar verschil geven? En wat met de vvoeding, geen probleem?:)

alilsneaky

Legacy Member
+- 50 -60 percent rapper dan uw 4890 dus t zal wel merkbaar zijn (wel niet om een gat van in de lucht te springen maar ja)
en natuurlijk dx11 ondersteuning en mss nog een half-1 jaar driver updates voor extra performance (AMD laat oudere kaarten vallen als een baksteen binnen t jaar nadat er een nieuwe serie uit is)

loading

Legacy Member
Is het dan misschien een betere optie om nog even te wachten met upgraden en wachten op devolgende serie? Of ontstaat er dan een bottleneck?
Mijn doel was: mijn graka upgraden en tegen de tijd dat er dan terug een upgrade nodig zou zijn dacht ik dat ik beter gwn een mieuw systeem zou kopen :) zie het als: een laatste upgrade :D

phate_13

Legacy Member
Begin volgend jaar zal de HD7xxx reeks uitkomen. Alleen zullen de high end kaarten van deze reeks wellicht wel pas in het 2de kwartaal verschijnen. (High - end = Kaarten met hogere prestaties dan de HD6970, er zullen wel "eerder" dus kaarten verschijnen met +- de prestatie van de HD6970, maar dan zuiniger en wellicht goedkoper (oftewel dalen de prijzen van de HD6xxx kaarten wel genoeg))

Anyway : Ik zou dus wel wachten op de HD7xxx kaarten.

loading

Legacy Member
Dit is me nog iets te lang wachten.. ik ben van plan een nvidea 560ti aan te kkopen aangezien ik net serieuze driverproblemen heb ondervonden met mijn 4890.. meningen?(:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan