Archief - graka updates.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

didyke

Legacy Member
even een vraagje.
ik heb hier 2 game pc's draaien.
1voor mij en 1 voor men vriendin.
ik draai momenteel op een msi gtx480, men vriendin op een msi gtx470.
omdat ik af en toe graag eens verander ben ik dus nu een aankoop van 2 graka's aan t overwegen.
2 6990 of 2 gtx 580 (1 per pc) vind ik net iets te duur.
kan iemand me vertellen waarmee ik een winst zou halen en welke ongeveer gelijkstaan op de markt van vandaag.

alvast bedankt.

McGregor

Legacy Member
Waarom wil je precies veranderen?
omdat ik af en toe graag eens verander lijkt me nogal vaag en kostelijk :p

Relevation

Legacy Member
Op welke resolutie game je ?
Is CrossFireX of sli ook goed of wil je alleen maar met 1 kaart gamen ?

En aangezien het niet zo dringend is zou ik wachten tot de AMD HD 7000 series uit komen.

didyke

Legacy Member
reso is 1920*1080.
er staat wel een 2e scherm naast. ook 1920*1080 meer das voor ts en mails en....
sli en cfx heb ik geen probs mee, maar 4 kaarten lijkt me duurder dan 2 gtx580 ofzo

McGregor

Legacy Member
didyke zei:
mja.
ik weet het.
thats me.

Wel als je het niet weet (dus waarschijnlijk ook niet nodig hebt) zou ik zeker niet upgraden.
Je kan je geld ofwel sparen (aanrader:p) ofwel in andere zaken steken: SDD, headset, boxen,..

didyke

Legacy Member
heb pci ssd's zitten, headsets zijn net nieuw.
ik heb gewoon zin in een upgrade...

Yank

Legacy Member
Dus ge wilt iets nieuws kopen zonder echte performancewinst te halen?
Want een GTX470/480 gaat nu echt geen problemen hebben om de nieuwste games vlot te draaien.
Spaar je geld gewoon tot de nieuwe kaarten er zijn volgend jaar.

didyke

Legacy Member
nope, ik wil jullie mening of er iets beter is(wel winst dus) zonder naar een gtx 580 of 6990 te gaan.

Twinturbo

Legacy Member
Je zal een betere prijs/prestaties krijgen met crossfire setups dan met single kaarten zoals 6990 of gtx 580.

6870 crossfire = 300 euro
6950 1gb crossfire = 410 euro
6950 2gb crossfire = 470 euro

mrpatton

Legacy Member
Laat mij thans de 1e zijn met een bod van 80€ op die 470gtx als je hem wegdoet.

FlameDB

Legacy Member
een 6950 of 560Ti op zich gaat geen upgrade zijn tegenover een gtx 480, en maar lichtjes tegenover een gtx470.

Koop 2*6950 in crossfire en dat is een zeer mooie upgrade

Saiyajin

Legacy Member
i7 860 / ASUS P7P55D / 8 GB DDR3 1333 MHz ?

8GB RAM terwijl je een i7 hebt, dat klopt toch niet of heb ik het verkeerd?
i7 is toch Tripple channel? dus 3/6/12GB ram?

Relevation

Legacy Member
Saiyajin zei:
i7 860 / ASUS P7P55D / 8 GB DDR3 1333 MHz ?

8GB RAM terwijl je een i7 hebt, dat klopt toch niet of heb ik het verkeerd?
i7 is toch Tripple channel? dus 3/6/12GB ram?

Dit is de LGA1156 Socket niet de LGA 1366 die laatse is voor Tripple channel.

Twinturbo

Legacy Member
Relevation zei:
Dit is de LGA1156 Socket niet de LGA 1366 die laatse is voor Tripple channel.

Inderdaad, van de vorige generatie intels zijn de i7 8xx dual channel, en de i7 9xx reeks tipple channel.

MrBungle

Legacy Member
Zet dan gewoon die GTX 470 in SLI hé (of die GTX 480 in SLI, maar die kosten nog steeds veel).
Anders moet je overschakelen naar radeon, die presteren beter in crossfire dan Nvidia in SLI.
Trouwens, ik zie niks verkeerd aan je setup, zou gewoon weggesmeten geld zijn, die 400 reeksen v Nvidia zijn op zich al supersnel, mr dat wist je wsch al..

mdgf

Legacy Member
maar 4 kaarten lijkt me duurder dan 2 gtx580 ofzo
2 kaarten (je hebt er al 2 hé...) zijn een hééél stuk goedkoper en sneller.

Het probleem is dat je met een 470 en 480 zit, dat zijn verschrikkelijke ondingen qua temperatuur en verbruik (en lawaai meestal ook), met 2 kaarten gaat dat alleen maar slechter worden.

MrBungle

Legacy Member
and again mdgf is right..
Weet ook niet of GTX 400 reeksen pixel shader 5.0 hebben en ze draaien op open GL3.2
en of dat uitmaakt in gamekwaliteit..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan