Tech2logix
Legacy Member
Wil me eerst er vooral excuseren voor dit nieuwe topic, heb al een ander topic over gehele eerste setup, maar wil speciaal de grafische kaart wat benadrukken omdat ik toch iet of wat voor 'moeilijke' keuze sta.
Rond 7 maart komen de nieuwe Radeon HD7850 en de Radeon HD7870 uit. Ik zou echter eerst en vooral op deze grafk wachten/op iemand wachten die er review over schrijft. De grafische kaart is rond de 300$ geschat, maar heb al opgevangen dat ie wel eens flink duurder zal worden, en wss buiten mijn budget zal vallen (400€).
Ik heb momenteel 3 (4 met bovenstaande er bij) keuzes.
(Ik heb me vooral laten inspireren door deze lijst(en):
PassMark Videocard Value Chart - Performance / Price of Videocards
PassMark Software - Video Card Benchmarks - High End Video Cards
1) de 6870 in Crossfire.
De Radeon HD6870 staat bovenaan ergens qua prijs/kwaliteit lijst. Echter is dit momenteel goed, maar kan naar later toe niet meer upgraden.
2) de 560Ti in SLI.
De 560Ti, ik quote:
Again, nadeel hier: Ik kom net iets boven mijn budget, maar denk dat ik toch wel tijdje zal toekomen met single 560Ti, en laten kan upgraden naar 2 in SLI. (als ik wat centjes heb terugverdient
)
3) De GTX570.
Geïnspireerd door bovenstaande lijsten, is de GTX570 de goedkoopste kaart die in de top-3 staat van de High-end cards. Ook scoort deze kaart niet zo zeer slecht op prijs/kwaliteit. Naar extreem latere basis toe zou ik eventueel toch naar de GTX570 SLI kunnen gaan, mocht dat dan rendabel zijn. Maar denk persoonlijk van niet?
Ik denk dat alle 3 de keuzes toch niet zo slechte keuzes zijn, misschien wat overdreven in benodigdheden. Maar doe het liever direct goed
De eerste/derde optie zou direct vanaf het begin direct in orde zijn, maar denk dat de 560Ti de betere keuze hier is?
Nog andere opties? Ik hoor het maar al te graag! Ik ga namelijk zaterdag ochtend achter m'n stukken bij Alternate. Mijn plan was eerst runnen op de onboard grafk tot 7 maart. En mocht dat niet te doen zijn, de grafk uit deze pc te halen, zodat ik toch bf3 kan spelen. Maar mocht 1 van bovenstaande beter zijn dan wachten op een kans dat de 7870 beter zou zijn, dan zou ik dat liever doen
.
Alvast bedankt!
Rond 7 maart komen de nieuwe Radeon HD7850 en de Radeon HD7870 uit. Ik zou echter eerst en vooral op deze grafk wachten/op iemand wachten die er review over schrijft. De grafische kaart is rond de 300$ geschat, maar heb al opgevangen dat ie wel eens flink duurder zal worden, en wss buiten mijn budget zal vallen (400€).
Ik heb momenteel 3 (4 met bovenstaande er bij) keuzes.
(Ik heb me vooral laten inspireren door deze lijst(en):
PassMark Videocard Value Chart - Performance / Price of Videocards
PassMark Software - Video Card Benchmarks - High End Video Cards
1) de 6870 in Crossfire.
De Radeon HD6870 staat bovenaan ergens qua prijs/kwaliteit lijst. Echter is dit momenteel goed, maar kan naar later toe niet meer upgraden.
2) de 560Ti in SLI.
De 560Ti, ik quote:
Ook is de 560Ti goed qua prestatie, en een van de beste prijs/qualiteits kaarten bij NVIDEA.Bij Nvidia zijn er momenteel geen interessante kaarten (eventueel de 560Ti als uitzondering).
Again, nadeel hier: Ik kom net iets boven mijn budget, maar denk dat ik toch wel tijdje zal toekomen met single 560Ti, en laten kan upgraden naar 2 in SLI. (als ik wat centjes heb terugverdient
)3) De GTX570.
Geïnspireerd door bovenstaande lijsten, is de GTX570 de goedkoopste kaart die in de top-3 staat van de High-end cards. Ook scoort deze kaart niet zo zeer slecht op prijs/kwaliteit. Naar extreem latere basis toe zou ik eventueel toch naar de GTX570 SLI kunnen gaan, mocht dat dan rendabel zijn. Maar denk persoonlijk van niet?
Ik denk dat alle 3 de keuzes toch niet zo slechte keuzes zijn, misschien wat overdreven in benodigdheden. Maar doe het liever direct goed

De eerste/derde optie zou direct vanaf het begin direct in orde zijn, maar denk dat de 560Ti de betere keuze hier is?
Nog andere opties? Ik hoor het maar al te graag! Ik ga namelijk zaterdag ochtend achter m'n stukken bij Alternate. Mijn plan was eerst runnen op de onboard grafk tot 7 maart. En mocht dat niet te doen zijn, de grafk uit deze pc te halen, zodat ik toch bf3 kan spelen. Maar mocht 1 van bovenstaande beter zijn dan wachten op een kans dat de 7870 beter zou zijn, dan zou ik dat liever doen
.Alvast bedankt!
?