Archief - Grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Socks

Legacy Member
Hey,

Mijn Nvidia 8800GTX is het aant begeven dus zoek ik een nieuwe grafische kaart.Alleen ben ik niet zeker van welke kaarten op mijn moederbord passen enzovoort (het inbouwen kan ik allemaal maar wat op wat past weet ik niet zoveel van).De pc is al een dikke 5 jaar oud ondertussen.

Specs:

Cpu: AMD Athlon Dual core 6000+
Moederbord: Gigabyte S-series AMD 690V chipset Dual-Ch DDR2 800
Grafische kaart: Nvidia 8800GTX
Voeding: 600w Recom
4GB DDR2 ram op Win7 64bit ultimate.
Case: A+ El diablo case (260 x 540 x 600mm)

Budget = max 250-300€.
En de kaart moet alles op high/ultra kunnen draaien met stabiele vrij goede fps.

Nu in eerste instantie zie ik deze wel zitten ALTERNATE - null - ASUS EAH6950 DCII/2DI4S

Alle info/hulp is welkom :)

Relevation

Legacy Member
Ik zou dit niet aanraden om een 6950 te combineren met die cpu.
Dit zal nml een grootte bottleneck vormen. ik denk dat je beter doorspaard voor een nieuwe pc.

En op welke resolutie speel je?

Socks

Legacy Member
Ik speel op 1920x1080.En ja ik dacht al dat de cpu ook ging tegenwerken :(.

mrpatton

Legacy Member
ja mag mijn 8800 gtx kopen voor 40€ Excl

en als het een nieuwe moet zijn zou ik idd niet te zot doen met de aankoopprijs.. eerder rond 150-160

Twinturbo

Legacy Member
Mrpatton, dit is geen buy & sell forum...

On topic: je CPU zal inderdaad een bottleneck vormen voor een 6950.
Beter CPU, mobo, geheugen ook ineens veranderen als je het budget hebt.
Reken op een 200 euro voor een AMD X4 955, mobo en geheugen.

mrpatton

Legacy Member
Twinturbo zei:
Mrpatton, dit is geen buy & sell forum...

On topic: je CPU zal inderdaad een bottleneck vormen voor een 6950.
Beter CPU, mobo, geheugen ook ineens veranderen als je het budget hebt.
Reken op een 200 euro voor een AMD X4 955, mobo en geheugen.

neen, aankoopadvies..

En ik adviseer hem mijn 8800gtx te kopen en de rest van zijn centen bij te houden voor een volledige upgrade

Twinturbo

Legacy Member
wanneer je zelf iets aan het verkopen bent is dat geen onafhankelijk advies.

mrpatton

Legacy Member
tja.. hij heeft dezelfde kaart dus weet perfect wat hij koopt..

Socks

Legacy Member
Bedankt voor de reacties,kga gewoon meteen n nieuwe pc kopen.Ofja,toch alle onderdelen.Eerst nog wat geld sparen...:niceone:

stryker000

Legacy Member
wacht nog even met een grafische kaart te kopen. Het is veel gevraagd, maar in Q1 van 2012 komt de nieuwe serie uit
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan