Archief - Grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
Wat raden jullie mij aan voor een grafische kaart? Hij moet toch wel goed Call Of Duty 2 spelen of Battlefield 2 of...
Mijn budget is 150 euro. Maar wss zal ik dan ook een nieuwe voeding nodig hebben.
Mijn specs zijn:
- Pentium 4: 3.00Ghz en 2.99Ghz kloksnelheid.
- Mijn huidige videokaart: Geforce fx 5500 256Mb
- Mijn voeding: (merk weet ik nie) ik denk 300 watt.
- 512 Mb RAM
- Soundcard: Soundblaster logitech 5.1

DBVB,
Xirtam

GregoryCo

Legacy Member
geëdit :)
mijn moederbord zou ik nie weten :$
Als het nodig is koop ik wel een nieuwe voeding. Kben bijna zeker dat nodig ga zijn dusja.

GregoryCo

Legacy Member
6600 zou ik nog zien zitten, maar 6800gs is redelijk duur zeker?

GregoryCo

Legacy Member
En kan die de nieuwste games aan?

Edit: En hoeveel kost die? Heb al op bepaalde site's gezeten en sommigen zeggen 200 euro, sommigen 160 euro...

Yank

Legacy Member
6600GT kan zeker nieuwste games aan. Prijs is natuurlijk wat afhankelijk van winkel he. 160€ is vrij laag, goeie winkel dus.

Ik zie ook dat je 'maar' 512mb ram hebt, voor games als COD2 en BF2 is 1GB ook wel handig. Mss zou het beter zijn als je een gewone 6600 koopt en een latje van 512mb pc3200 ram.

GregoryCo

Legacy Member
Ja had er ook nog aan gedacht om nog ram bij te steken. En wa is het verschil tussen een gewone 6600 en een 6600gt? En aan welke prijs zou ik ongeveer liggen voor de 2? (512mb ram)

GregoryCo

Legacy Member
Is da goe?
Kingmax Memory DUAL channel kit 512Mb 400Mhz SUPERRAM LIFETIME
en een geforce 6600 (de gewone) kost 47 euro en geforce 6600 kost rond de 120 euro.
Dus lig ik aan 167 euro ongeveer. Kan da die prijzen?
En als da nie van hetzelfde merk is die ram met degene die erin zit, kan da dan kwaad?

Insaniacx

Legacy Member
zie dat je de 6600GT neemt en neit de 6600 zit redelijkw at verschil op...

Howitzer

Legacy Member
Ik zou echt een 6600GT kopen..
Die 6600 presteert een pak slechter dan de 6600GT.
En mss kan je beter voor ValueRam gaan?

GregoryCo

Legacy Member
Deze dan?
- KINGSTON Kingston ValueRAM 512 Mo DDR-SDRAM PC3200 CAS3 (KVR400X64C3A/512):
kost 50 euro
+
- MSI NX6600GT-TD128E Lite - 128 Mo TV-Out/DVI - PCI Express (nVidia GeForce 6600GT):
kost 155 euro

Totaal: 205 euro ongeveer

En hoe weet ik of die grafische kaart past op mijn pc? En mss nog andere voeding :( Zal duur uitkomen. Welke voeding zou ik indien nodig kunnen kopen? Liefst geen dure voeding maar toch genoeg voor mijn upgrade. Meer dan 300watt

Yank

Legacy Member
Je hebt een AGP-kaart nodig, geen PCI-express ;)

Nieuwe voeding is normaal zelf niet nodig. En welke keuze heb je qua voedingen? (welke winkel maw)

GregoryCo

Legacy Member
Ah tnx :) daar was ik bang voor da ik het misse zou nemen.
Zou ik nog een voeding nodig hebben?

Davion

Legacy Member
Je hebt idd AGP nodig, voor de rest is dat goed, voeding gaat normaal sterk genoeg zijn, zeg ons anders het merk eens

GregoryCo

Legacy Member
bestond er geen prgramma voor al je specs te weten? want kben iets aan het downloaden en kan nu de case nie opendoen, kga mij snukken anders :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan