Archief - Grafische kaart voor nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-=Apollo=-

Legacy Member
Hellow

Omdat ik in het 2e semester "grafische technieken" zou krijgen heb ik mij in maart een nieuwe pc gekocht! De standaard grafische kaart voldeed altijd aan de vereisten voor SolidEdge (da wel befaamde tekenprogramma)!

3 weken terug had ik het idee om CoD2 te kopen. Dit werkte, maar dan wel IMMENS traag! Dus ja verloren geld eigenlijk!
Daarom vraag ik jullie advies naar een grafische kaart voor mijn pcke zodat ik eindelijk dat spel kan spelen. De examens zitten er toch ver op voor mij :scream:

Dit zijn men specs:

- Intel® Desktop Board D101GGC Link
- Intel® Pentium® 4 processor 630+ supporting Hyper-threading Technology (3 Ghz | 800 Mhz FSB | 2Mb L2 cache)
- 1024 Mb RAM

Dus welke kaart zou aan te raden zijn voor mijn pc? Van al die nummers en dergelijke ben ik nooit iets wijzer 7600GT:eek: (yep i know :cry: )
Ik ben wel niet van plan om daar €300 aan te gaan geven! Is me wat teveel!
Alvast bedankt voor de hulp!

grtz

Davion

Legacy Member
Je hebt een PCI-E 16x poort, dus je kan er bvb een 7600GT insteken, das voor 200€ denk ik wel een geschikt kaartje, welke voeding heb je btw?

Yank

Legacy Member
't Is te zien wat je er van verwacht en wat je er aan wilt uitgeven. 7600GT is zeker goede kaart, draai COD2 zeker vlot en is ook niet enorm duur (kleine 200€).
Als het nog wat lager moet: X800GTO² kost 150€ bij forcom.be en heeft performance van X850XT en iets minder dan 7600GT.
Als je ook in Duitsland wilt bestellen en het wat meer mag kosten is de X1800XT ook een optie, komt ook nog onder 250€ (met verzending en heel de boel erbij) bij bepaalde Duitse shops (bvb alternate.de).

-=Apollo=-

Legacy Member
Ik gebruik de voeding die in mijn case zit. Deze is van het merk Chieftec en het model is BS-01B-B-SL!

-=Apollo=-

Legacy Member
Dat zal wel 230W zijn denk ik! Kheb er niets aan veranderd!

-=Apollo=-

Legacy Member
Miljaarde, wa ga mij da dan nog kosten?
Bestaan er dan geen graka die daar wel op werken?

devil

Legacy Member
ja er zijn er die daar op werken maar dan hede wel een veel minder goede kaart.

Davion

Legacy Member
Die voeding kost maar 55€ én is bovendien nog kwalitatief ook, zeker de moeite dus.
Op u huidige voeding werkt niet veel beters.

RealFlub

Legacy Member
@Mette2, het is beter dat u voeding vermogen teveel heeft dan teweinig ;)

-=Apollo=-

Legacy Member
En die zogenaamde FX kaarten waarvan ze op Nvidia spreken! Wa houden die dan in? Die zien er toch ook sterk uit, als je na da geheugen ziet :)

bernardo

Legacy Member
Het geheugen maakt ni zoveel uit ze, das alleen voor hele grote mappen goed.
De snelheid is het belangrijkste.

Yank

Legacy Member
-=Apollo=- zei:
En die zogenaamde FX kaarten waarvan ze op Nvidia spreken! Wa houden die dan in? Die zien er toch ook sterk uit, als je na da geheugen ziet :)
Bedoel je de Quadro FX reeks of de FX 5xxx reeks?
De eerste is niet bedoeld om mee te gamen en de tweede was gewoon een slechte reeks en nu toch ook al wat verouderd.

-=Apollo=-

Legacy Member
Ja soms zie je daar zo FX voor ne nummer staan ... gn idee wat het betekent! Da was bij Nvidia als ik mij niet vergis!

EDIT: bv. XFX NVIDIA GeForce 7600 GS XT 256MB

Yank

Legacy Member
Da's niet FX, maar XFX, da's degene die de grafische kaart echt gemaakt heeft.
nVidia ontwerpt de chips en een ander bedrijf produceert de chips dan (naam vergeten). Merken als XFX, MSI, Leadtek, Asus en nog wat andere kopen die chips en 'steken alles in elkaar'.
Die 7600GS is geen slechte kaart, maar als je kan zou ik die 7600GT nemen, die is toch een stuk beter.

Davion

Legacy Member
TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Corporation ^^) of IBM bakt de chips voor nVidia, reference boards worden door Flextronics gemaakt.

GregoryCo

Legacy Member
ofwel koopt u een Geforce N6600gt. Ik heb deze nu gekocht voor 125 euro bij Dx-solutions hier op het forum.;)
Dat is toch wel een goede kaart en is niet duur.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan