Archief - Grafische kaart, 100-150€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PineMangoes

Legacy Member
De kaartjes die jij vermeldde jarexxx zijn al lichtjaren sneller dan de Geforce MX serie, die eigenlijk veredelde GeForce 2 kaarten waren. Het heeft echter geen zin meer die kaartjes te kopen, aangezien ze veel te duur zijn voor wat ze eigenlijk bieden.

Zoals Davion zei, koop een tweedehandse 9800 pro of 6600 GT, die zijn nog es pokkeveel sneller dan de kaartjes die jij vermeldde. Ook al zeg je nu dat je tevreden bent met de mx serie (welke spellen speel jij? duke nukem 3D? :p), je zal er zeker geen spijt van hebben dat je een veel snellere kaart hebt gekocht...

bernardo

Legacy Member
Ik heb vraag hoeveel is ne 6600gt 128 mb 2 de hands waart en ne 9800 pro met zalman cooler?

BraveHeart

Legacy Member
Buiten een nieuwe beeldkaart moet je ook denken aan je voeding.
De hedendaagse gevallen vragen een a-merk voeding om stabiel te werken.
Zeker als de kaart is voorzien van een voedingstekker moet je voeding dat ook kunnen trekken met je huidige pc hardware.
Dat vergeten de meesten die zomaar even een kaart van een paar generaties verder in een ouder pc systeem proppen.
Een paar maand zitten ze dan met een opgeblazen moederbord of kapotte ram opgescheept door de grafische kaart die de voeding totaal overbelast.
Blaas je je voeding op vervang je meer aan je pc dan die grafische kaart heeft gekost.
Het is niet de eerste keer dat zo iets gebeurt bij een pas nieuwe upgrade.

The_Boogieman

Legacy Member
welke voeding zou ik dan nodig hebben?
dit zijn mijn specs:

asus a7n8xe-deluxe
amd athlon xp 2500+ (barton)
512mb ddr
2x western digital 120gb
cdrom (kan deze er eventueel uithalen)
cd-writer
nog extra netwerkkaartje (wil ik er ook uithalen)
logitech toetsenbord en muis

kga straks es kijken welke voeding erin zit (denk bijna 250, mss 300), ben nu nog thuis, straks naar gent

Davion

Legacy Member
350W-400W van een deftig merk a la Antec/Enermax/Tagan voldoet ZEKER.

[NeO]-mtr

Legacy Member
Een 250+ Watt kwaliteitsvoeding is voldoende voor jouw systeem, met de nadruk op kwaliteit. Dus niet blindstaren op het aantal Watt.
Mijn 250 watt Fortron heeft 2 jaar lang zonder problemen een zwaarder systeem getrokken, zonder een kik te geven. ;)

Echter, als je een nieuwe gaat kopen, koop dan een 350+ watt van eerder genoemde merken.

Ironpole

Legacy Member
Jarexx zei:
Radeon 9600 Pro EZ 256MB, DDR, DVI, TV-Out, retail 69,90 €*

Is dit geen goeie kaart? 256Mb en mooi te doen qua prijs.
Is wel van de site www.snogard.de, is eerste site dat ik vond vandaar :)
Is wel een duitse site maar die lijken mij wel goedkoop.

Dit heb ik gevonden op een site van computerwinkel hier in de beurt.

S04 Sapphire ATi R9550 256Mb AGP TV-out DVI Retail Lite € 59,04
S49 Sapphire ATi X550 256DDR PCI-E TV-out DVI Retail € 74,57

X45 XFX GeForce 6200 256Mb DDR2 AGP TV-out/DVI Retail € 69,71
X50 XFX GeForce 6500 256Mb PCI-E TV-out DVI Retail € 71,56
X58 XFX GeForce 7300GS 256Mb DDR2 PCI-E TV-Out/DVI Retail € 80,76

Zou zo'n kaart ongeveer moeten worden voor mij lijkt die 59,04 lijkt me wel wat omdat dat het goedkoopst is :) maar ken dan ook totaal ni het verschil van de verschillende kaarten.

Het aantal geheugen is maar één facet van de prestaties van een videokaart. Dat is hetzelfde alsof je een Lada zou kopen met Ferrari banden, je hebt dan wel zo'n banden maar de rest is te slecht, waardoor dat dus niets uitmaakt. (n/o aan alle Lada-bezitters hier :D)
Een kaart die 256 Mb geheugen heeft stelt totaal geen garantie dat het een goede kaart is, wat jou voorbeelden aan videokaarten nogmaals benadrukt.

Dus, koop een 128 MB kaart met een AGP aansluiting.

Decay

Legacy Member
Als je nog lang wilt doen met je grafische kaart zou ik idd een 6600GT e.d. nemen. Met de kaarten die jij voorstelde Jarexx ben je eigenlijk niet veel. Dat zijn kaarten voor mensen die geen games spelen en die geen moederbord hebben waar er een ingebouwde grafische chip inzit. Op zich zijn dat geen slechte kaarten voor wat ze bedoeld zijn he, maar voor te gamen zijn die enorm ondermaats. Die zijn eigenlijk ook niet echt gemaakt met de functie gamen in het achterhoofd. Daarmee dat iedereen hier die 6600GT, 9600PRO enzo aanraadt :)

Struber

Legacy Member
Jarexx zei:
Radeon 9600 Pro EZ 256MB, DDR, DVI, TV-Out, retail 69,90 €*

Is dit geen goeie kaart? 256Mb en mooi te doen qua prijs.
Is wel van de site www.snogard.de, is eerste site dat ik vond vandaar :)
Is wel een duitse site maar die lijken mij wel goedkoop.

Dit heb ik gevonden op een site van computerwinkel hier in de beurt.

S04 Sapphire ATi R9550 256Mb AGP TV-out DVI Retail Lite € 59,04
S49 Sapphire ATi X550 256DDR PCI-E TV-out DVI Retail € 74,57

X45 XFX GeForce 6200 256Mb DDR2 AGP TV-out/DVI Retail € 69,71
X50 XFX GeForce 6500 256Mb PCI-E TV-out DVI Retail € 71,56
X58 XFX GeForce 7300GS 256Mb DDR2 PCI-E TV-Out/DVI Retail € 80,76

Zou zo'n kaart ongeveer moeten worden voor mij lijkt die 59,04 lijkt me wel wat omdat dat het goedkoopst is :) maar ken dan ook totaal ni het verschil van de verschillende kaarten.

aangezien jij een agp mobo hebt vallen alle pci-e oplossingen zo ie zo weg he, uit deze lijst zou ik gaan voor de XFX 6200 .... Kheb zelf ook nog een dergelijke kaart gehad en kon daar perfect mee gamen (en in jouw geval omdat je geen graphics freak bent gaat deze kaart zeker voldoende zijn)

[NeO]-mtr

Legacy Member
Ik raad ook sterk aan een beetje meer te spenderen aan een videokaart, voor ~110€ heb je een 6600GT die een héél pak sterker is dan de vooropgenoemde kaarten. Het zou jammer zijn al 70-80€ te spenderen aan een kaart die amper in staat is om ietwat nieuwe games vlot te draaien, terwijl je voor amper 30€ meer een kaart hebt waarmee het wel kan.

Graphicsfreak zijn of niet, het is echt veel plezanter om games met een vlotte framerate te spelen. Ik heb ook lang gegamed met een ATi Radeon 9200SE, maar games zijn echt veel plezanter met een sterker kaartje dat een vlotte framerate op je beeld tovert. Tis maar een suggestie hoor. ;)

Jarexx

Legacy Member
Struber zei:
aangezien jij een agp mobo hebt vallen alle pci-e oplossingen zo ie zo weg he, uit deze lijst zou ik gaan voor de XFX 6200 .... Kheb zelf ook nog een dergelijke kaart gehad en kon daar perfect mee gamen (en in jouw geval omdat je geen graphics freak bent gaat deze kaart zeker voldoende zijn)

Eindelijk eens iemand die me hier begrijpt :)

Het spel wat ik voor 90% van mijn gametijd speel is Football manager en dat spel is nu niet bepaald een grafisch wonder :)

Vandaar dus dat het voor mij ni uitmaakt gfx omdat ik bijna geen andere spellen speel en als ik dan een ander spel speel ben ik al tevreden als instellingen op low staan en meestal kies ik niet voor grafische goeie spellen maar voor gameplay.

PineMangoes

Legacy Member
Jarexx zei:
en meestal kies ik niet voor grafische goeie spellen maar voor gameplay.

Maar met een iets beter (en nog steeds helemaal niet duur) kaartje kan je spellen mét goeie gameplay én goeie graphics spelen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan