Wij hebben hier een Garmin GPSMAP 62 en zijn er heel tevreden over.
Je hebt de Garmin gpsmap 62 en de 62s
De 62s heeft als voordeel een elektronisch kompas,uitbreidbaar opslagruimte (micro SD) en een snellere USB-versie.
Aangezien wij genoeg hadden aan 1.7 GB ,wij geen elektronisch kompas nodig hebben(heeft als enige voordeel dat hij de kaart ook juist houd als je stil staat. anders kan jij het noorden bepalen doordat hij weet in welke richting je je verplaatst.)
De GPS heeft een zeer goed ontvangst (we hebben de ontvangst in de winkel(AS Adventure) getest en deze gps wist het snelste waar we waren)
Ook is hij heel robuust wat wij wel nodig hebben omdat we er soms mee gaan fietsen en als hij dan valt ( wat al 3 keer is gebeurd)....
Het is geen touchscreen maar dat is een enorm voordeel omdat touchscreens niet tegen vallen kunnen + je kan er ook nog mee werken met handschoenen.
In de AS Adventure was dit ook hun topmodel.
62s :
Garmin GPSMAP 62s - GPSshop.be
62 :
Garmin GPSMAP 62 - GPSshop.be
De enigste nadelen zijn:
1. het werkt op AA-Baterijen. Dat is een nadeel maar ook een voordeel want wij hebben hier veel oplaadbare batterijen liggen en dan nemen we er zo een paar mee voor als de batterijen op zij(wat niet snel is) + je kan die batterijen overal kopen dus als je zonder zit op de weg (natuurlijk niet in de wildernis

kan je er snel een paar kopen)
2.Wij hebben een fietsstandje gekocht maar als je hem daarin steekt zit hij er niet zo stevig in. Daardoor valt hij er soms uit als je over zware hobbels rijdt (maar te voet heb je dit probleem dus niet.)
Veel succes met de perfecte GPS vinden.
P.S De winkel van de link is volgens mij niet de goedkoopste maar wel heel overzichtelijk.