Archief - Goedkoper doch degelijke digitale spiegelreflex

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TiBasco

Legacy Member
Hey,

Ik zoek voor mijn werk een zo goedkoop mogelijke, doch degelijke spiegelreflex. Mijn analoge Nikon is blijkbaar niet meer voldoende in het digitaal tijdperk, dusja :)

Eventueel 2dehands kan ook natuurlijk.

Thx,
WeAsEL

dendaak

Legacy Member
Is dit niet meer een buy it sell it voor gezocht :s ? Schiet mij niet dood als ik misben. :d

TiBasco

Legacy Member
Zoek feitelijk gewoon types camera's, richtprijzen enz...

Jense777

Legacy Member
Goedkoopste DSLR's
Nikon D50: 480 EUR (ac-foto.com - Duitsland)
Olympus E500: 640 EUR (ac-foto.com - Duitsland)
Canon 350D: 670 EUR (ac-foto.com - Duitsland)

Hoe er wel rekening mee dat de Nikon D50 echt "de laagste" DSLR is die er bestaat, en de Canon wel een stuk beter is qua specificaties.

Vergeet ook niet dat de foto van een DSLR voor 70 % gemaakt wordt door de lens. Het heeft dus weinig zin een body van 2000 EUR te kopen om er een lens van 100 EUR op te zetten.
Lenzen ga je ook véél langer houden dan de body, die je op termijn zal vervangen na xxxxx aantal foto's.

Ook zou ik opteren voor een "kit" (kit = body+lens). De lenzen die in een "kit" bijgeleverd zijn zijn meestal vrij goedkoop, maar kwalitief net genoeg om de basisprincipes van DSLR te leren.

TiBasco

Legacy Member
Oei, blijkbaar kosten die digitale spiegelreflexen toch nog wel ettelijke honderden euro's (logisch feitelijk).

Ik zou er zo'n 250€ aan willen spenderen, dus zal ik prolly 2dehands moeten gaan zien. Ik heb echter wel nog lenzen van mijn analoge Nikon F50; die moeten, afhankelijk van model uiteraard toch compatibel kunnen zijn hé?

Jense777

Legacy Member
-=ICDI=-WeAsEL zei:
Ik zou er zo'n 250€ aan willen spenderen, dus zal ik prolly 2dehands moeten gaan zien.
Ja, of gewoon nog een aantal maanden op analoog blijven en doorsparen. 't Is het waard, geloof mij.

-=ICDI=-WeAsEl zei:
Ik heb echter wel nog lenzen van mijn analoge Nikon F50; die moeten, afhankelijk van model uiteraard toch compatibel kunnen zijn hé?
Sommige reeksen zijn compatibel, anderen niet (dacht ik niet zeker). Daarvoor zou je je bij Nikon of Belgium Digital is moeten bevragen...

slimfit

Legacy Member
-=ICDI=-WeAsEL zei:
Oei, blijkbaar kosten die digitale spiegelreflexen toch nog wel ettelijke honderden euro's (logisch feitelijk).

Ik zou er zo'n 250€ aan willen spenderen, dus zal ik prolly 2dehands moeten gaan zien. Ik heb echter wel nog lenzen van mijn analoge Nikon F50; die moeten, afhankelijk van model uiteraard toch compatibel kunnen zijn hé?

Idd uw Nikon lenzen kunt ge blijven gebruiken als ge een nikon toestel koopt... dus daarom zou ik in uw geval de Nikon D50 pakken. Ook deze lenzen wa gij hebt woorden ook "straffer" in hun zoomlengte, ik dacht x1.2, maar hier ben ik hoor weer nie helemaal zeker van/...

skampy

Legacy Member
mn broer kan zn analoge Nikkor lenzen op zn Nikon D70 zetten, maar dan kan het toestel het licht niet meer berekenen (of zoiets). Dus moet hij altijd trekken, checken, indien over/onderbelicht -> opnieuw afstellen, trekken, checken,...

Die lenzen zijn dus wel compatibel (ze passen erop), maar niet geoptimaliseerd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan