Archief - Goedkope breedbeeld tft in carrefour!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Harsesis

Legacy Member
Bij het doornemen van de reclame van de carrefour heb ik gezien dat ze een 19" breedbeeld tft scherm van acer AL1916WS in aanbieding hebben voor 289€.
De specs zien er redelijk uit denk ik. (8ms, resolutie: 1440*900) Wat denken jullie hiervan? Kan je ook nog deftig games spelen op een breedbeeld?

Ze hebben ook nog de samsung http://www.samsung.com/be-nl/products/monitor/lcdmonitors/economy/913v.asp.

Zou het de moeite zijn om zo een tft te kopen. En naar welke gaat jullie voorkeur uit?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ik zou eerder voor een niet-breedbeeld gaan. Ziet er allemaal wel leuk uit enzo maar is eigelijk meer geschikt voor films imo.
Met games zal je zwarte randen hebben denkek aangezien die die resoluties niet ondersteunen.

ComputerVISTA

Legacy Member
carrefour + sevice = een onbestaand gegeven.

Doe uzelf een lol en blijf uit de carrefour voor electronica.

Jense777

Legacy Member
Ik weet niet of het met Informatica spullen gebeurt, maar een klein voorbeeldje.

In Carrefour staat TV JVC 123 aan 500 EUR. Bij de lokale erkende JVC dealer staat deze TV voor 550 EUR. Testaankoop en verschillende installateurs hebben deze zaak is onderzocht. Het volgende bleek:
in de TV die door Carrefour werd verkocht zaten 2 weerstanden, in de TV die door de lokale TV-dealer werd aangeboden 3 (wat dus een belangrijke "winst" oplevert voor Carrefour, én een grote aderlating is voor de consument).

Ook komt er nog is bij de service achteraf: deze zal bij de lokale TV-dealer meestal goed zijn, of in 99 % van de gevallen beter als bij Carrefour (wat zoals computer xp gezegd is).

Dit ff off-topic. Nogmaals: ik weet niet of dit ook met informatica het geval is.

On-topic: ik zou gaan voor een 'gewoon' TFT scherm. Ik denk bv. aan de Samsung 930BF (19'' en 4 ms). Prijs rond de 360 EUR.

TekkaBlade

Legacy Member
Als je iets binnenbrengt bij carrefour onder garantie is de kans dat je het toestel terug ziet klein :p

Harsesis

Legacy Member
Is da nie zo dat het fabrieksgarantie is dat je op hardware krijgt. Als je bv bij tones zo een scherm besteld, krijg je ook enkel fabrieksgarantie.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Heb nog GSM via carrefour gekocht en met garantie had ik geen probs zu.
Niet te klagen daarover.. enkel duurde het wel wat lang..

TekkaBlade zei:
Als je iets binnenbrengt bij carrefour onder garantie is de kans dat je het toestel terug ziet klein :p
BS.. heb je ervaring dermee of zeg je nu zomaar wat?

TekkaBlade

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
BS.. heb je ervaring dermee of zeg je nu zomaar wat?

Ik ken enkele werknemers van de carrefour zelf die onofficieel klagen hierover.
Zelf heb ik slechte ervaringen, heel wat mensen die ik ken ook.

Dakantochnie

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Ik ken enkele werknemers van de carrefour zelf die onofficieel klagen hierover.
Zelf heb ik slechte ervaringen, heel wat mensen die ik ken ook.
Ik weet over welke werknemers gij het hebt. :p

Natsu

Legacy Member
Ge gaat toch ook geen brood kopen bij nen computerwinkel eh
ga die dingen toch kopen bij mensen die er iets vanaf weten ..

TekkaBlade

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik weet over welke werknemers gij het hebt. :p

Ik praat over verschillende werknemers. De kans zit er idd in dat jij een van die personen kent.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
:offtopic: dakantochnie, van Brugge?

@tekkablade: Vertel er dan eens over.. Tkan de TS mss ook wel es interesseren... Dan kan hij zélf z'n conclusies eruit trekken!

[TFT]Poky

Legacy Member
zwarte randen bij games is zever, heb hier breedbeeld en 80% van de games ondersteund breedbeeld of kunt ge zover krijgen.

TekkaBlade

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
:offtopic: dakantochnie, van Brugge?

@tekkablade: Vertel er dan eens over.. Tkan de TS mss ook wel es interesseren... Dan kan hij zélf z'n conclusies eruit trekken!

Wat valt er te vertellen?

Het item raakt "zoek". Meer niet... 't is geen sprookje eh.

Dr_pimpie

Legacy Member
mene mp3 speler is ook zoek geraakt, heb wel geld teruggekregen (ik was van plan mp3 te verkope dus da kwam goed uit;))

T€RM!N4T0R

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Wat valt er te vertellen?

Het item raakt "zoek". Meer niet... 't is geen sprookje eh.
Da moe je nie pikken en van je voetn maken e. :s
Nieuwe eisen.. Nie op je kop laten zitten.. Hun fout, ze kunnen dan maar zien voor oplossing ook.

Van breedbeeld en randen... zou kunne zu. :) heb er geen ervaring mee.. Dacht da nie veel games die reso's ondersteunen. Blijkbaar de nieuwere dus wel. Kben al tijdje uit game-land. (toch de nieuwste)

Tae

Legacy Member
Ik heb vorige keer mij ook zo een Acer AL1916w tft aangekocht (stond ook in promotie voor 299) en heb de eerste moete terug brengen omdat er een kapje in het scherm zat en een paar dode pixels (waarschijnlijk was die al beschadigd tijdens de productie, levering???).

Ik heb zonder problemen mijn aankoop kunnen terug brengen en de verkoper heeft hetzelfs nog niet gecontroleert of het idd niet aan mij lag !

De tweede tft heb ik dan maar ffe uit de verpakking genomen om niet een 2de keer voor een verassing te komen staan.

Ook heb ik geen enkele dode pixel met deze tft en het is juist ffe aanpassen, hetzelfde als je de eerste keer een TFT scherm hebt aangeschaft.

Ook bij het gamen heb ik geen problemen en in sommige games is het zelfs een verijking.

Dan heb je ook nog het voordeel wanneer je films kunt zien in breedbeeld :)

Het enigste wat me wat tegenvalt is de groote(hoogte dus) :s Ik denk dat je best bent met een 23" of 24inch of nog beter de 30inch van Dell, maar dat is ook een pak geld natuurlijk :D

Dus wat mij betreft heeft breedbeeld meer voordelen dan nadelen :)

cole

Legacy Member
ik werk in carrefour afdeling epcs ( informatica ) en wat sommige hier durven beweren , van als het toestel kwijt is geraakt en dat heel lang wachten . dat je je toestel niet meer terug ziet na bepaalde periode ..... is dikke zever .

wel hier mijn antwoord .

indien je iets terug brengt in garantie en dit duurt langer dan 46 dagen wachttijd dan krijg je je geld ontegensprekelijk terug dat jij hebt betaald ook al staat het product ondertussen in de aanbieding aan lagere prijs .

indien je iets aankoopt en je bent niet tevreden van het product of het is defect of beschadigd, kom dan binnen de 14 dagen terug en je krijgt je geld terug of je mag omruilen .zonder dat wij het zelfs testen of het toestel wel effectief defect is .

kweet dat er heel lange wachttijden zijn ivm garantie , maar als je bij een pc boer gaat , zijn er ook lange wachttijden . soms langer dan bij ons .

ik weet ook dat niet iedere carrefour dezelfde medewerkers hebben , maar dit zijn de regels zoals hierboven zijn vermeld .

btw : ik werk in carrefour ninove ;) , en indien iemand met een item terug komt binnen de 14 dagen , krijgt hij sowieso zijn geld van mij terug .

Originally Posted by TekkaBlade
Wat valt er te vertellen?

Het item raakt "zoek". Meer niet... 't is geen sprookje eh.

kan idd gebeuren , maar dan krijg jij een nieuw toestel of je geld terug . maar dat ze je zomaar zonder niets terug sturen , daar geloof ik nu eens niets van . indien het effectief wel waar is , vragen achter de manager dan , hij zorgt altijd voor een oplossing .


over die breedbeeld monitors . mooie TFT's en vele games ondersteunen toch wel breedbeeld hoor en voor de scherpe prijs van 289 euro deze week .

indien nog vragen of carrefour laat ze maar los . ( ik verdedig carrefour in de zin , dat er hier toch veel zever staat ze )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan