Archief - goedkope beamer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gravendelver

Legacy Member
Ik ben van plan binnenkort een beamer te kopen, zal dienen voor films mee te bekijken. Een vereiste is toch wel dat hij films van 720p kan tonen dus minimum xga. De enigste die ik vond binnen het budget (700-800 euro) was deze:
http://www.vdhsoft.be/specs/24096.htm

Zijn hier ervaringen mee? 30db wat moet ik daar bij voorstellen, normaal als het geluid van je film aanstaat zal je hier wel geen last van hebben zeker? Kzie dat deze ook in 16:9 gezet kan worden, wat moet ik mij hierbij voorstellen (wat doet hij dan met de resolutie?). Hoelang gaat zo'n lamp mee als ik gemiddeld per week 2 films bekijken maximum?

Mee

Legacy Member
31 dB is toch nie te verwaarlozen zenne...
Voor projectors in die prijscategorie kijk zeker is naar de projectors van Dell.
En de "houdbaarheid" van die lamp kunt ge zelf berekenen hè.
Aangenomen dat de informatie van de fabrikant juist is (nl. 2000 uren):
2 films van pakweg 2 uren = 4 uur per week => 2000/4 = 500 weken =~ 10 jaar.

Maar hij zal wss wel meer dan 4 uur per week opstaan vermoed ik...

Skoebiedoe

Legacy Member
720P op een beamer die native 800x600 doet????(min voor 720P is 1024x720)
Scaler die erin zit zal dat beeld nooit echt goed krijgen.

Spaar dan liever een beetje door en koop u ineens ietwat deftiger materiaal.(gaat ge u niet beklagen)
Epson,Hitachi,Canon,Sanyo
Of deze :Optoma H27 dit voor de prijs van slechts € 995 !
of dit : NIEUW Optoma DV10 dit voor de prijs van slechts € 1.275 !
van deze site:
http://users.skynet.be/kvdv.company/pagina8.html

gravendelver

Legacy Member
had eigenlijk nie gezien dat die svga was, eerst staat xga maar das mss verkoopstunt? :p

Nja das wel spijtig, max budget is allesinds 1000 euro

Skoebiedoe

Legacy Member
Dan zul je met minder tevreden moeten zijn of wachten tot de 1080P beamers goedkoper op de mart komen.Dan zullen er veel okkazie's te koop komen. ;)

(of duitsland zolang het nog duurt.)

gravendelver

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Dan zul je met minder tevreden moeten zijn of wachten tot de 1080P beamers goedkoper op de mart komen.Dan zullen er veel okkazie's te koop komen. ;)

(of duitsland zolang het nog duurt.)

Hmm maar laat hd niet nog ff op zich wachten tot ze echt verkocht worden op schijfjes en door digitale tv vloeien? Ik heb nu wel enkele HD divx's waaronder een 1080i maar om voor die paar filmkes (die niet eens echt goeie zijn :p) speciaal te wachten of meer uit te geven. Meeste films die ik bekijk zijn toch nog altijd dvd of divx dan kom ik met een native van 800 x 600 wel toe misschien? Ook is het niet de bedoeling dat ik heel grote diagonaal ga projecteren, 80" ofzo dan lijkt me dat van 4m afstand mss ok qua kwaliteit?

[TFT]Poky

Legacy Member
ik zit hier met infocus x1 op 3 meter afstand, scherm is 2.00m bij 1.5 ongeveer. En kwaliteit is goed genoeg voor mij

Skoebiedoe

Legacy Member
Ga dan wel voor een native 16/9 beamer.Zeker als je hem voor films gebruikt.
Ja die 4/3 beamer kan een 16/9 signaal aan maar deze zet dit om naar een native 4/3 signaal.(m.a.w. ofwel beeldmateriaal kwijt ofwel vervormingen)

gravendelver

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Ga dan wel voor een native 16/9 beamer.Zeker als je hem voor films gebruikt.
Ja die 4/3 beamer kan een 16/9 signaal aan maar deze zet dit om naar een native 4/3 signaal.(m.a.w. ofwel beeldmateriaal kwijt ofwel vervormingen)

Zijn er zo wel te vinden onder de 1000 euro ?

Bachs

Legacy Member
ik zat een beetje met dezelfde vraag als gravendelver, daarom dat ik hier even op ga inpikken als ik mag. Naar aanleiding van een van de vorige posts ben ik is even een kijkje gaan nemen bij dell en krijg vrijwel meteen de volgende projector in mijn schoot geworpen:
http://www1.euro.dell.com/content/p...s.aspx/proj_3400mp?c=be&cs=bebsdt1&l=nl&s=bsd
wat vinden jullie hiervan?

ps. deze staat in promotie tot 24/01 en heb al willen merken dat dell na zijn promoties zijn producten wel al eens aan een lager prijsje wil aanbieden. niet?

SPIKY

Legacy Member
Als je in duitsland bestellen geen probleem vindt zijn er veel betere alternatieven:
Sanyo Z3, Hitachi pj-tx100 of Epson tw200h bijvoorbeeld. Allemaal 16/9 formaat, 1280*720.

Ik heb vorige week een sanyo Z3 bij digitalo.de besteld, 2 dagen later was hij al hier (zelfs voor mn kamer + kabels in orde waren, zijn ze nog altijd niet trouwens :p). Waarom z3? Zelf mogelijkheid om stof van lcd's te verwijderen (zit soort pompje bij waarmee ge in paar gaatjes onderaan de beamer kunt blazen), super stil (23db in eco mode), hd resolutie, hdmi aansluiting, degelijk contrast (ansi lumen maakt me weinig uit, ik kijk toch films in een donkere kamer). Natuurlijk, beter kan altijd, ligt er alleen aan hoeveel je kan/wil uitgeven.

Mee

Legacy Member
Wa mij direct opviel was hetvolgend:
38 dBA (normale werking); 36 dBA (energiebesparende stand)

en dit is echt wel veel zenne...

Bachs

Legacy Member
als dat het enige 'probleem' zou zijn zie ik er niet meteen één, moest ik er een kopen komt er toch een installatie naast die toch net iets harder speelt ;)

Mee

Legacy Member
Bachs zei:
als dat het enige 'probleem' zou zijn zie ik er niet meteen één, moest ik er een kopen komt er toch een installatie naast die toch net iets harder speelt ;)
Films maken niet den helen tijd door lawaai hè. Als er is geen geluid is (bv. in dramafilms ofzo) kan het héél storend zijn om dan een "mieeeeeeeeeeeem" geluid te horen.

Nuja, da's natuurlijk voor een deel persoonlijk hè :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan