Archief - Goede gaming pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sw4rchy

Legacy Member
yu,
dit is waarschijnlijk al de 3e keer om te vragen of deze config. goed is maar toch...:D ik leer elke dag bij!!:niceone:
hier komt ie:

Case: Thermaltake Tsunami (zwart of zilver) met window € 119,00
Voeding: Tagan TG-480-U15 Easycon 480W - € 99,00
EDIT : CPU: AMD box Athlon64 4000+ X2 Dual Core socket AM2 - € 330,00
VGA: XFX 7900GTX 512mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 515,00
EDIT : VGAcooler : Arctic Accelero X1 voor Nvidia 6800/7800 en 7900gtx series -€ 22,00
Mobo: MSI K9N Platinum - € 122,00
EDIT : chipset cooler : Thermalright HR-05 chipset cooler € 17,00
HDD: Seagate 320Gb SATAII 3.0GB/S 7200rpm 16mb - € 117,00
RAM: Gskill DDRII 2 x 1GB PC5400 CL4-4-4-12 (F25400PHU2-2GBLA) -€ 210,00
DVD-RW: BenQ DW16505 16x Dual Layer DVD-RW Lightscribe Retail - € 48,00
Assemblage PC € 25,00
Totaal pc: € 1624,00
Muis: Logitech G7 laser cordless mouse € 80,00
Tobo: Media keyboard elite zwart € 24,00
Muismat : X 9001 Gaming Mousepad €12,90
Monitor: ???????????
Headset: Sennheiser PC140 Headset € 40,00
Speakers: Logitech X-230 Speakers 2.1 17W RWS € 46,00
Totaal randapparatuur: € 202,90
Totaal: € 1826,90

zoek nog een gaming monitor (liefst 19"of hoger) van niet meer dan 400€ ( mag iets over) aub ik heb zelf gezocht maar ik geraak er niet uit :eek: .
aub antwoord als je iets ziet dat niet klopt of slecht is want zo leer ik de verschillen en waar ik moet letten and stuff.

graag veel reacties

Edit : ik heb een paar coolers toegevoegd voor oa stilte , is er al een cooler voor een am2 processor
cheers

Jense777

Legacy Member
Sw4rchy zei:
zoek nog een gaming monitor van niet meer dan 400€ ( mag iets over) aub ik heb zelf gezocht maar ik geraak er niet uit :eek: .
Samsung 940BF, +/- 400 EUR.

Tagan zou naar 't schijnt redelijk wat uitval hebben in haar voedingen, misschien Enermax of LC Power nemen (ong. 500 W)?

-Timo-

Legacy Member
Heb zo ook m'n twijfels over de cpu beter is een X2 4000+ of 4400+ denkik zo

Davion

Legacy Member
Goede config, en voeding is goed hoor, moet je niet vervangen.

Sw4rchy

Legacy Member
Thammels zei:
Heb zo ook m'n twijfels over de cpu beter is een X2 4000+ of 4400+ denkik zo
ik neem dan de x2 4000+

morgen zal ik nog eens verder kijke dus post gerust maar verder.
cheers:niceone:

-Timo-

Legacy Member
Nu je wat goedkopere cpu hebt kan je mss een 7900GTX nemen (als het budget het toelaat natuurlijk) :)

Sw4rchy

Legacy Member
Thammels zei:
Nu je wat goedkopere cpu hebt kan je mss een 7900GTX nemen (als het budget het toelaat natuurlijk) :)
't is toch een gtx?? of bedoel je iets ander? :confused:

Laurens100

Legacy Member
kost die 4400+ nog maar 330 euro ofwa ?

edit: sry kheb er overgekeken dat het een 4000+ was :p

Stre@mus

Legacy Member
Goeie config, na de aanpassingen heb ik daar niet veel op aan te merken.

In verband met de koeling:

- CPU koeler: neem een Arctic Freezer64 PRO. Deze is s939 maar past op AM2
Op Madshrimps vind je een lijst met de s939 koelers die op AM2 passen.
- Let op met de chipset-koeler. Er is nog geen compatibility-list voor AM2 moederborden te vinden op de site van Thermalright. En met de grote grafische kaart die je hebt zitten kan er misschien wel een probleem optreden. Opletten dus.

C0re

Legacy Member
goeie pc , en als het voor te gamen is neem je beter een muis met draad a la g5 ofzo op een eyepad oid , nice pc voor de rest

en die 19" samsug 2 ms als scherm ?

a242050

Legacy Member
Ik zou ipv van die X-230 2.1 boxen de X-530 5.1 boxen nemen. Als muis kan ik de logitech mx518 aanbevelen, leet muisje en 30 euro goedkoper die je dan aan de boxen kan spenderen. Je hebt dan zelfs nog 5 EUR over :p

boostah

Legacy Member
C0re zei:
en die 19" samsug 2 ms als scherm ?

als scherm zou ik wel iets anders aanraden, 930bf als ge die nog vindt, die 940bf heeft last van overdrive ghosting, wat imho irritanter is dan gewone ghosting

Mette2

Legacy Member
boostah zei:
als scherm zou ik wel iets anders aanraden, 930bf als ge die nog vindt, die 940bf heeft last van overdrive ghosting, wat imho irritanter is dan gewone ghosting

Heb ik geen last van :unsure:

knoflook

Legacy Member
ik ga hier ineens ook maar vragen wat jullie van deze config denken :

AMD box Athlon64 4200+ X2 Dual Core socket 939 369,00 €
Arctic Freezer 64 PRO 21,00 €
Gskill DDRII 2 x 1GB PC6400 CL5-5-5-15 (F2-6400PHU2-2GBNS) 210,00 €
Club 3D 7900GTX 512mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express 485,00 €
of
MSI X1900XT 512mb DDR3 TV-out/VIVO PCI-express 469,00 €
DFI Lanparty UT S939 ATi Xpress 200 RDX200 CF-DR PCI-E DDR ATX 218euro
Maxtor 6L300R0 : 2*300 Gb (7200/133-16Mb) 232 euro
116 euroAerocool Baydream Stacker zwart zonder voeding 89,00 €
Enermax EG 701AX VE(G) SFMA Noisetaker 600W 149,00 €

= 1718 ongeveer


Hier zet ik nog bij
CoolerMaster Musketeer 2 Black € (Heb ik al )
Aerocool GateWatch Fan Controller Black
Fits 2 x 5.25" bays with large LCD display! € 52.00
Aerocool Power Panel zwart 35,00 €
cooldrive met daarin wss raptor (met windows op ) 36 gig 90 euro ( cooldrive heb ik al )
=177

=1895


Als iemand iets beter weet of meer met dit geld kan doen , tell me . :)

Yank

Legacy Member
- S939 + DDR2 gaat niet he, ofwel S939 + DDR1, ofwel AM2 + DDR2. Laatste lijkt me aangeraden: prijs is quasi zelfde.
- Dat moederbord zou ik niet meteen nemen, 'k zou ofwel de nieuwe versie met Xpress 3200 chipset nemen (als je per se DFI, Crossfire en S939 wilt), ofwel ander moederbord met nForce 4 of 5 (voor respectievelijk S939 en AM2).

Aerocool Baydream Stacker zwart zonder voeding € 89,00 € 89,00 [Wissen]
AMD box Athlon64 4000+ X2 Dual Core socket AM2 € 330,00 € 330,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 40,50 € 40,50 [Wissen]
Gskill DDRII 2 x 1GB PC6400 CL5-5-5-15 (F2-6400PHU2-2GBNS) € 210,00 € 210,00 [Wissen]
MSI K9N Platinum € 122,00 € 122,00 [Wissen]
Seagate 320Gb SATAII 3.0GB/S 7200rpm 16mb € 117,00 € 234,00 [Wissen]
Club 3D 7900GTX 512mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 485,00 € 485,00 [Wissen]
Seasonic voeding S12 500 Watt € 129,00 € 129,00 [Wissen]
Arctic Freezer 64 PRO € 21,00 € 21,00 [Wissen]
Totaal: € 1.660,50
Zoiets zou ik dus aanraden, eventueel de X1900XT(X) ipv 7900GTX, maar da's eerder persoonlijke keuze.

Sw4rchy

Legacy Member
C0re zei:
goeie pc , en als het voor te gamen is neem je beter een muis met draad a la g5 ofzo op een eyepad oid , nice pc voor de rest

en die 19" samsug 2 ms als scherm ?
Liever niet omdat ik graag draadloos wil werken. Momenteel werk ik met een draadloze desktop van medion ( Aldi 24€ :p ) en heb nooit last gehad tijdens het gamen.

Voor monitor heb ik me ogen gericht op een Viewsonic VX924 en een Samsung 940BF iemand een ged8? :oink:
a242050 zei:
Ik zou ipv van die X-230 2.1 boxen de X-530 5.1 boxen nemen. Als muis kan ik de logitech mx518 aanbevelen, leet muisje en 30 euro goedkoper die je dan aan de boxen kan spenderen. Je hebt dan zelfs nog 5 EUR over
5.1 boxen moet ik niet hebben en kan ik zelfs niet gebruiken want me computer krijgt een plaatsje in de woonkamer ( een kleine hoekje naast de kast +- 1m) en heb dus zeker geen plaats genoeg .

cheers

-dawnz-

Legacy Member
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een X1900XTX ipv een 7900GTX.
ik wete niet waarom, is gwn zo :)

Sw4rchy

Legacy Member
-dawnz- zei:
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een X1900XTX ipv een 7900GTX.
ik wete niet waarom, is gwn zo :)
nochtans zeggen velen tegen mij dat ik voor de 7900gtx moest gaan.;)
qua prestaties bijna geen verschil, is stiller en verbruikt minder.
alé das wat ze mij vertelden é:applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan