Archief - Goede game pc van 1 jaar upgraden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sumdar

Legacy Member
Ik heb een jaar geleden een redelijk goeie game pc gekocht.

Core I5
4GB DDR2
1TB 64mb cache van WD
2xATI 6580 in crossfire

Ik heb wat geld over en wil upgraden, ik wil geen nieuwe pc kopen want dat is zeker niet nodig maar ik zie dat nieuwe games zoals skyrim en batman AC en MW niet meer vlot draaien op ultra en full hd

ik ben zoiezo van plan om een SSD'ke te kopen MN. deze https://www.alternate.be/html/product/Solid_State_Disk_2,5_inch_SATA/OCZ/VTX3-25SAT3-120G/528841/?

Wat vinden jullie hier van?

Ga ik prestatie verschil in games zien als ik upgrade naar 8GB ram??

en ik twijfel nog over mijn grafische kaarten, ik ben er al content van geweest maar mss zijn ze aan een upgrade toe?

phate_13

Legacy Member
Ik zou een andere ssd nemen. De problemen zouden opgelost moeten zijn bij Sandforce, maar ik blijf het wantrouwen. En aangezien het prestatie-verschil bij de snelle ssd's onderling toch niet merkbaar is, zou ik eerder naar de betrouwbaarheid kijken.

Neem dus een Crucial M4 of Samsung 830 series.

En als je dan toch aan het bestellen bent, kun je even goed 4GB ram bij nemen ja. (Veel) prestatiewinst zal het niet opleveren, maar met de belachelijk lage prijzen, waarom niet.

En qua grafische kaarten heeft het geen nut om deze te gaan upgraden, deze zijn sowieso nog zeer performant. Om binnen éénzelfde reeks te gaan upgraden is wat belachelijk, nietwaar? Binnenkort zouden wel de HD7xxx kaartjes beginnen uitkomen, dus als je toch meer gameprestaties wilt hebben, dan zijn deze mogelijks wel interessant.

*Edit*: Damn, Twinturbo beat me to the punch. :)

Gurt11

Legacy Member
Je 2x6850's zijn nog geen upgrade waard imo, te klein verschil... Heb nog even geduld tot de HD7xxx-serie er is :)
SSD is wel altijd leuk ^^

Sumdar

Legacy Member
ok, dan hou ik men kaartjes nogwel effe bij

ivm die ram ik heb 2x2 gb ram om dan naar 8gb te gaan kan ik dan gewoon 2x2 gb bij kopen en er bij steken? gaat dat het zelfde effect geven als 2x4 gb ram?

ik kan wel wat ram gebruiken want ik draai wel regelmatig virtual machines

Gurt11

Legacy Member
Maakt in principe niets uit hoe ze georganiseerd zijn, als het maar hetzelfde type is ^^
'Vroeger' waren er wel eens klachten dat systemen kuren kregen als alle 4 geheugensloten bezet werden. Geen idee eigenlijk of dat nu nog het geval is? Waarschijnlijk niet maar ik zeg het toch maar even :p

Twinturbo

Legacy Member
Je gaat zelfs inboeten op prestaties als je overschakelt naar een GTX 570:
AnandTech - Bench - GPU11

Als je regelmatig virtuele machines draait dan is 8Gb ram zeker geen overbodige luxe.

Musk

Legacy Member
Sumdar zei:
ow hehe ok lol :p da had ik niet verwacht

Voor skyrim: Disable Crossfire eens, heeft bij mij wonderen gedaan. Draai alles op ultra + grafische mods met 1 OC'ed 5770.

Skyrim heeft gewoon enorm veel problemen met crossfire.

The Monopoly Guy

Legacy Member
Sumdar zei:
ok, dan hou ik men kaartjes nogwel effe bij

ivm die ram ik heb 2x2 gb ram om dan naar 8gb te gaan kan ik dan gewoon 2x2 gb bij kopen en er bij steken? gaat dat het zelfde effect geven als 2x4 gb ram?

ik kan wel wat ram gebruiken want ik draai wel regelmatig virtual machines

Voor 33€ heb je op alternate een extra 8GB
Dus kan je gemakkelijk voor de 12GB gaan

EDIT: Nvm ik zie dat je DDR2 hebt, klopt dit? Want DDR2 geheugen is een pak duurder dan de DDR3s
Extra geheugen bijzetten is altijd goed, je kan dan zonder problemen zeer snel gaan alt-tabben in programmas
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan