Archief - goede game pc max 2300€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fearofthedark

Legacy Member
k zoek een deftige game pc voor me te gamen en naar lan te gaan

buite een geforce 7900gtx en falat1ty soundcard sta er niets vast

er moet een scherm bij, dvd writer, windows, nen dvd lezer en nen router want ik moet hem in netwerk kunne zette
boxen of headset niet te vergeten en een deftige game muis en muismat ook niet te vergeten:p

thanx in advance

Slaxz

Legacy Member
n/o maar €2300 :o dat is wel erg overdreven veel. voor 1200 zult ge ook wel al een goede computer hebben

alle eens zien
AMD 4200+ X2/4400+ X2 + en mooie koeler als arctic freezer7 pro/zalman 9500led
2*1024Mb DDR (value is zeker al genoeg, neem gewoon minimaal cas2.5)
nF4 ultra moederbord/Crossfire xpress3200 bord (MSI/asus/Gigabyte/abit)
200gig sata schijf (WD, samsung, hitachi, seagate) neem gerust minder als je met 200 te veel hebt
DVD+-RW brander (NEC/benQ)
een deftige voeding (enermax, tagan,seasonic, LC power, OCZ, ... ) van 450 watt of meer
een kast naar keuze
zalman vf900 voor op u kaart

xfi is verspilt geld imo (zeker een fatal1ty) als ge goed geluid wilt is audigy 2/4 zeker al genoeg

n0sTRa

Legacy Member
2300euro is nog niet overdreven veel voor een compleet systeem ...

Mijn systeem, zal prolly wel voldoen, alleen iets boven uw budget:

Silverstone Temjin SST-TJ04 Black no PSU
€ 119.00

OCZ ModStream Power Supply 520W
€ 103.00

AMD Athlon 64 X2 4400+ Processor S939
€ 484.00

LANPARTY UT nF4 SLI-D
€ 159.00

XFX GeForce 7900GTX 512MB DDR3 650 MHz PV-T71F-YDL9
€ 525.00

G-Skill PC3200 2.5-3-3-6 2x1024MB NS
€ 189.00

WD 400GB 7200RPM S-150 8MB WD4000KD
€ 190.00

Sound blaster X-Fi Fatal1ty FPS
€ 222.00

BenQ DW1655 Lightscribe DVD-rewriter black Retail
€ 59.00

Samsung SyncMaster 920N 19'' 8Ms
€ 267.00

Logitech® G5 Laser Mouse *Special Edition*
€ 65.00

Logitech® UltraX™ Keyboard AZERTY
€ 23.00



Totaal: € 2,405.00


Alles komt van bij bytesatwork.

Davion

Legacy Member
Antec Sonata II 450W
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 4400+
2x1024MB DDR PC3200 Value CAS2.5
GeForce 7900GTX
WD HDD 250GB WD2500JD
BenQ DW-1650
Creative SB Audigy 2 (de 4 en de XFi zijn hun geld niet waar, verschil hoorde toch niet)

Dayofdead

Legacy Member
Toch wel, zeker als er over 2 maand een nieuwe generatie CPU's uitkomt :)
Koop een systeem van ongeveer €1500 en doe over een jaar een upgrade.

n0sTRa

Legacy Member
en omdat er nieuwe generatie uitkomt zou je opnieuw moeten updaten? :wtf:

fearofthedark

Legacy Member
ik ben dus absoluut ni mee wa er de komende maande komt
de nieuwe generatie kjomt die er ongeveer aan aan het begin van de grote vakantie?
worde die cpu's wer al een pak beter heb nu atm een intel pentium 2.0 ghertz

RealFlub

Legacy Member
@fearofthedark, die nieuwe generaties processors die uitkomen, zijn opdezelfde frequentie als de uwe, dubbel zo sterk.

SMa

Legacy Member
niet dom, maar zeker niet slim ;)
als je nog 2 maand wacht heb je voor hetzelfde geld een nog veel beter systeem

@Xerox
€2500 is imo een normaal budget voor een volledig systeem
dat wat jij voorstelt bevat enkel de pc

fearofthedark

Legacy Member
maar stel ik haal er binne een maand ene binne kan, ik dan ut2007 en alle aankomend geweld deftig high spele?
greetz

fearofthedark

Legacy Member
thanx davion dan ga ek mij nen nieve pc aanschaffe want et durt op den deze 5 minute voor ek op men bureaublad ben das iets te lang^^

btw een fatal1ty computermuis is die aan te raden?

PiRaNhA

Legacy Member
fearofthedark zei:
thanx davion dan ga ek mij nen nieve pc aanschaffe want et durt op den deze 5 minute voor ek op men bureaublad ben das iets te lang^^

btw een fatal1ty computermuis is die aan te raden?
Ja en neen
Neen omdatie lelijk is :)
Ja omdat het een zalige gamemuis is.

lampke

Legacy Member
fearofthedark zei:
thanx davion dan ga ek mij nen nieve pc aanschaffe want et durt op den deze 5 minute voor ek op men bureaublad ben das iets te lang^^

btw een fatal1ty computermuis is die aan te raden?

Als het vijf minuten duurd voor je op je bureaublad komt denk ik dat je toch eens moet leren om software fatsoenlijk af te stellen. Zelfs mijn pentium 2 start op in een minuut tijd.
Als je 15 programma's in autostart hebt staan dan verschiet ik er bv niet van

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Met ne 7900GT(X) mag da normaal geen probleem zijn.

tzal met een x1900xtx minder problemen geven, maar dan nog moede denk ik ni alles op high spelen

unreal 3 engine (dus ut2k7) leunt uberzwaar op shaders in vuurgevechten, gemiddelde fps zal voor de 7900GTX zijn, hoogste minimum voor de 1900xtx (vanwege meer shaders) (tis dus een afweging ik gok alles high in ut2k7, da ge met de nvid bv gemiddeld aan 60zit (fictieve getallen), en minimaal bv 30, terwijl de ati gemiddeld aan 50-55 zit en minimaal aan 35) en nee davion wa ik hier zeg is gene zever, shaders zijn uber belangrijk vanaf er een wapen schiet en zo licht zever is in beeld

maar gezien de systeemeisen voor unreal3engine, zouk eerder zeggen nu effe minder en als em uit is pas zwaar gaan (tis ver de enigste zware engine die uitkomt vooralleer men aan dx10 zitten)

fearofthedark

Legacy Member
komt door dat hem op lan iets te warm werd
en sindsdien draait niet meer zo vlot maar hij is nog wel geschikt voor te mailen enzo + soon een formatje doen
en prog's enkel panda antivirus, xfire, steam starte auto op

maar nog eens een vraag
hoeveel kosten de dan binnekort nieuwe cpu en hoeveel sneller of beter zijn die dan vergeleke me ne amd 64 x2 4600+?
greetz

SMa

Legacy Member
panda antivirus is al een serieuse rem op je systeem ;)

een cpu uit de €300 prijsklasse [midrange dus] zou sneller/gelijk moeten zijn aan de high-end cpu's
zeker als je deze in combinatie zet met ram die een grote bandwith kan leveren (800MHz, 1000MHz, 1066MHz, ... latency is van minder belang)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan