Archief - Goed samengesteld systeem?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bluewolfke

Legacy Member
Hey,

Gisteren heeft de grafische kaart van mijn PC BOEM! gezegd, aangezien het toch al een oud exemplaar was ga ik een nieuw systeem samenstellen.
Heb hier al eens rondgelezen en meeste keuzes zijn op basis van wat ik las, maar aangezien het de eerste keer is dat ik iets samenstel zou ik het toch eerst willen laten checken ;)
SLI/crossfire zegt me momenteel nog niks, maar ik pruts graag, dus als ik mij er later aan zou willen wagen zou ik graag hebben dat dees het ondersteunt

PC zal meestal gebruikt worden voor games, recorden van gameplay, deze in filmpjes gooien, en voor de rest normale doeleinden.
Mijn HDD en DVD writer kan ik recupereren uit de oude PC, en ook alle randapparatuur.
Heb gelezen van de nieuwe grakas die eraan komen maar zolang wachten kan ik niet :tongue:

samengesteld op Jaha:

Uw systeem bevat volgende onderdelen:
Montage van uw computer: Montage van uw computer - 30€
PC case: Coolermaster 690 II Advanced zwart zonder voeding - 90€
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155 - 217€
CPU cooling: Gelid Tranquillo Rev.2 CPU cooler Intel/AMD - 29€
Motherboard: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 socket 1155 - 124€
Memory 1: Corsair Vengeance LP 2 x 4Gb DDR3 1600Mhz CL9 - 45€
Solid State Disk: Crucial RealSSD 64Gb M4 2.5-inch 6GB/s SATA3 - 106€
Grafische kaart 1: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express - 250€
Voeding: XFX XXX 650W modulaire voeding - 95€
totaal: €986.00


Heeft iemand ervaring met de levertijd van gemonteerde systemen bij Jaha ?
Aangezien ik nu pc loos ben is snelheid wel redelijk belangrijk :lol:
Zou ik beter af zijn bij bv. Alternate qua levertijd ? (is ietsje duurder dan dees)

En nog een noob vraag.. hoe weet ik hoeveel USB poorten ik ter beschikking zal hebben ?

Alvast bedankt.

phate_13

Legacy Member
Stuur een mailtje naar Jaha voor de levertijd, dit varieert afhankelijk van de onderdelen ed.

USB poorten : tel deze vanachter op het moederbord (op de IO-plaat) op met deze die op je kast zitten. Maar je kunt ook altijd usb-hubs gebruiken als je er meer nodig hebt natuurlijk.

Mooi systeem overigens. Onderdelen zijn wel wat duurder als normaal precies, maar verder valt er weinig op aan te merken.

B - MAXX

Legacy Member
bluewolfke zei:
En nog een noob vraag.. hoe weet ik hoeveel USB poorten ik ter beschikking zal hebben ?
Alvast bedankt.

Aan de achterkant van je moederbord heb je 4x USB2.0 en 2x USB3.0.
Van uw case bestaan er 2 modellen, die met USB3.0 en USB2.0 vooraan en die met alleen USB2.0.
In geval alleen USB2.0: 2x USB2.0 front (aan te sluiten op moederbord)
In geval met usb3.0: 2x USB2.0, 2x USB3.0 (aan te sluiten op moederbord)

bluewolfke

Legacy Member
Ok dat is duidelijk, merci, ik zal hen een mailtje sturen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan