Archief - Gezocht: Iiyama Vision Master Pro 451

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Inaccurate

Legacy Member
ik had zo ene in het jaar 2000 gekocht...

emmn het was een redelijk goeie scherm maar reviewers werden zeker betaald om het scherm in hun reviews beter te doen schijnen.....


451 wordt al lang niet meer verkocht; en goed maar ook

smason

Legacy Member
Ik heb een opvolger - Vision Master Pro 455

Zalig scherm toch hoor, alleen nogal groot, maarja dat heb je natuurlijk met een CRT :)

Interesse? :p

Inaccurate

Legacy Member
PS. waarom een crt scherm ? LCD is veel beter voor uw ogen... en mooier ook ;)

Mr. M

Legacy Member
Inaccurate zei:
PS. waarom een crt scherm ? LCD is veel beter voor uw ogen... en mooier ook ;)
omdat CRT schermen vooral kwa kleuren en contrast nog beter zijn dan TFT schermen

Inaccurate

Legacy Member
Mr. M zei:
omdat CRT schermen vooral kwa kleuren en contrast nog beter zijn dan TFT schermen

Mr.M het is niet langer het geval, zeker niet met de nieuwe generatie.

En bovendien merk je het niet meer na een paar dagen.

Eens je met een goede LCD scherm gewerkt hebt ga ja CRT vermijden als de pest...

Mr. M

Legacy Member
Inaccurate zei:
Mr.M het is niet langer het geval, zeker niet met de nieuwe generatie.

En bovendien merk je het niet meer na een paar dagen.

Eens je met een goede LCD scherm gewerkt hebt ga ja CRT vermijden als de pest...
is toch ni altijd waar
op school werk ik met TFT's (een deel toch)
akkoord, vroeger moest ik er niets van hebben en nu zou ik het als 2de scherm nog wel gebruiken
maar ik heb me overlaatst toch een CRT gekocht en heb nog altijd liever een CRT dan een TFT om eerlijk te zijn (ik weet ook dat tegewoordig dingen als ghosting enzo niet meer voorkomen of zeer weinig, maar de kleurenechtheid en contrast van een TFT is nog altijd lager dan die van een CRT hoor)

Deguchi

Legacy Member
Mr. M zei:
omdat CRT schermen vooral kwa kleuren en contrast nog beter zijn dan TFT schermen

Ik heb altijd Iiyama's in huis gehad, maar ben nu overgeschakeld op een tft en ik ben zeker niet ontevreden. Dankzij nvidia display tuner ziet mijn beeld er op de tft bijna hetzelfde uit als op de crt.
Vanaf nu dan ook geen grote en zware crt's meer voor mij :)

ciseta

Legacy Member
Ik speel counterstrike op 640*480 gelooft mij met een TFT scherm op die resolutie dat is verschrikkelijk! Ik heb gewoon het beste 19" CRT scherm nodig me plat beeld (flat dus).

Enig idee welk scherm er aan kan tippen? :help:

Mr. M

Legacy Member
ciseta zei:
Ik speel counterstrike op 640*480 gelooft mij met een TFT scherm op die resolutie dat is verschrikkelijk! Ik heb gewoon het beste 19" CRT scherm nodig me plat beeld (flat dus).

Enig idee welk scherm er aan kan tippen? :help:
ik heb een Hyundai Q995, als ge het nog ergens vind (CRT's zijn zo goed als onvindbaar aant worden)
dat is er een met een platte beeldbuis
en ge vind die voor 190 euro ofzo wel

Yank

Legacy Member
Iiyama LS902UT FST (= Vision Master 1451 volgens site) @ 175€ bij forcom.be
't Is natuurlijk niet omdat het op de prijslijst staat dat ze het ook kunnen leveren, maar je kunt maar proberen he.

En bij alternate.de staan er ook nog paar CRT's op prijslijst, in stock.

ciseta

Legacy Member
dat scherm heeft specs dat geen enkel ander 19" flat heeft en dat wil ik het beste ik ben zo een irritant iemand :D. maar ik heb er eentje gevonden op marktplaats.nl voor 130 € als die kerel nu nog antwoord dan komt het wel goed ^^. En die hyundai is idd niet slecht maar niet goed genoeg :cool:

Inaccurate

Legacy Member
Mijn Iiayma 451 was alles behalve scherp...
er zijn er veel betere schermen hoor. Iiyama heeft gewoon ijzersterke marketingcampange gelanceerd eind jaren 90.

Mr. M

Legacy Member
een vision master pro 454 heeft toch zeker zo'n goede specs, zoniet betere (is dan ook de opvolger van die dat jij zoekt)
maar als je die vind, ga je wel 350 euro ofzo moete neertellen, mss zelfs meer

R-evolution™'

Legacy Member
Mr. M zei:
is toch ni altijd waar
op school werk ik met TFT's (een deel toch)
akkoord, vroeger moest ik er niets van hebben en nu zou ik het als 2de scherm nog wel gebruiken
maar ik heb me overlaatst toch een CRT gekocht en heb nog altijd liever een CRT dan een TFT om eerlijk te zijn (ik weet ook dat tegewoordig dingen als ghosting enzo niet meer voorkomen of zeer weinig, maar de kleurenechtheid en contrast van een TFT is nog altijd lager dan die van een CRT hoor)
hier steun ik mr M in . Ik ga mij achter een half jaar - jaar een tft aankopen voor game en dagelijks gebruik . We hebbe er 1 in de keuke maar mijn CRT is toch veel beter dan tft . TFT's staan nog juist niet op het punt dat ze even goed zijn als crt

ciseta

Legacy Member
lol ik wist nog geen eens dat er een opvolger van was ok dan koop ik die wel :D

dank je wel mr.m :)

Mr. M

Legacy Member
ciseta zei:
lol ik wist nog geen eens dat er een opvolger van was ok dan koop ik die wel :D

dank je wel mr.m :)
als k er het geld voor kon uitgeven kocht k mij ook wel zo'n vision master pro 454
wat ik gevonden heb op internet kwa resolutie & frequentie
640x480 (Hz) 200
800x600 (Hz) 200
1024x786 (Hz) 160
1152x864 (Hz) 142
1280x1024 (Hz) 121
1600x1200 (Hz) 104
1800x1440 (Hz) 87

echt wel een zalig scherm anders (k heb wel gezien dat die wel nimeer op IIyama hun site staat)

Burny

Legacy Member
Mr. M zei:
als k er het geld voor kon uitgeven kocht k mij ook wel zo'n vision master pro 454
wat ik gevonden heb op internet kwa resolutie & frequentie


echt wel een zalig scherm anders (k heb wel gezien dat die wel nimeer op IIyama hun site staat)

Ik heb zo'n 454 en ik heb nog altijd geen TFT gezien die mij overtuigd. Ik ben geregeld bezig met webdesign, en dan is het verschil in kleur soms lachwekkend.

Decay

Legacy Member
Kheb hier thuis ook twee crt´s staan en ik ben daar heel tevreden van (je moet wel genoeg plaats hebben). Op fom heb ik 3 dagen het TFT scherm van een vriend gebruikt en ik vond die kleuren inderdaad niet goed. Het kwam zo vreemd over, niet zo klaar en scherp als op mijn crt´s. De plaats die je dan vrijhebt compenseert dat natuurlijk voor een deel (op een lanparty toch).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan