Archief - gewone 7900gt of "extreme" versie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LaCucaracha

Legacy Member
Ik vraag dit nu specifiek mbt deze kaart, maar in feite is het toepasbaar op vorige generaties ook:)
Bepaalde merken zoals XFX, asus... overclocken bepaalde versies van hun kaart reeds "in house", deze zijn dan iets duurder dan de normale versies en krijgen een stoerder naampje:)

Nu was mijn vraag: zijn dit speciaal ontwikkelde cores of gewoon goede standaard cores.?
Begint de "overclockingsmarge" van zo een extreme edition te lopen vanaf haar reeds overclockte clockspeed, of ga je met een extreme edition bijna niet verder meer geraken omdat ze reeds bijna aan haar limiet zit.
Weet iemand dit?

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Wat ik wel kan zeggen is dat de extreme iets hoger geclockt is als de gewone. Dus als je toch van plan bent om te overclocken zou ik voor de gewone gaan.

Van msi heb ik hier horen zeggen dat ze slecht overclocken. Moest ik een kopen zou het een xfx en asus zijn (persoonlijke ervaring met andere kaarten)

Davion

Legacy Member
- Die Extreme Edition's zijn gewoon handpicked, want iedere fabrikant krijgt dezelfde cores.
- De overklokmarge begint pas bij de stockclocks, dus met een standaard overklokte versie gade niet superverder geraken.

Mijn raad: koop u een gewone.

LaCucaracha

Legacy Member
ok thx
zijn de 7900 gt's goede overclockers en zijn ze koel, of worden ze even heet als de 6800gt's?

SephirothSnake

Legacy Member
K heb een xfx 7800 xxx voor ni veel meer dan een gewone kunnen kopen.
Dan bespaar ik me de moeite om te oc'en lol.

LaCucaracha

Legacy Member
mja, laat maar zitten:)
er is een winkel in de buurt van Leuven ( wijgmaal) waar ze een asus 7900 gt aan 314 € hebben staan, lager benk nog ni tegengekomen en tis dan nog s dichtbij ook:)

Gothrek

Legacy Member
kzou graag een 7900GT zien die op 1.3V draait, dat moet toch iets nice zijn voor die fabrikanten kunnen ze een GT met 100 mhz meer clock ofzo verkopen

LaCucaracha

Legacy Member
Davion zei:
Valt goed mee :)
En een 6800GT is totaal niet heet.


Ik dacht anders dat die over het algemeen bekend stonden als "heethoofden".
Die van mij trouwens ook, zelfs met een arctic cooler, werd die zwaar gestressed en overclocked ( 430 en 1120) 80+ graden warm

DPL

Legacy Member
LaCucaracha zei:
mja, laat maar zitten:)
er is een winkel in de buurt van Leuven ( wijgmaal) waar ze een asus 7900 gt aan 314 € hebben staan, lager benk nog ni tegengekomen en tis dan nog s dichtbij ook:)
welke winkel?

SMa

Legacy Member
KoeKaTsJoE zei:
Van msi heb ik hier horen zeggen dat ze slecht overclocken. Moest ik een kopen zou het een xfx en asus zijn (persoonlijke ervaring met andere kaarten)
Waar heb je dat gehoord?
Ik ben namelijk van plan om een MSI te kopen...

LaCucaracha

Legacy Member
dat zegt hij ook niet he: hij zegt alleen dat ze iets minder overclocken

SMa

Legacy Member
en wat is de logica achter dat iets minder overclocken? en wat is zen bron?
(dat was dus men vraag)

iedere 7900GT zou toch dezelfde core moeten hebben, dus in principe kunnen de prestaties niet verschillen

AccuCore

Legacy Member
enkel DE CORE is hetzelfde he! pcb's etc zijn dan van de hand van de samensteller!(allee...er word wel altijd rekening gehouden met het originele ontwerp!) dus het kan wel zijn dat asus bvb hun geheugen dichter bij hun core zetten....of alles juist verder verspreiden om warmte productie ook te spreiden...Etc etc etc

das dus de reden waarom den eene beter overclockt dan den andere!(heb ook eens horen zeggen dat er merken zijn die bepaalde BETERE cores krijgen omdat ze echt heel veel afnemene of gewoon meer betalen!) maar ik heb hier geen bron van of vind hier niets van op google!)

Fighting Hobbit

Legacy Member
zijn de 7900GT's al binnen in de groothandels?
Want als dat het geval is kan ik morgen misschien mijn onderdelen gaan halen en eindelijk mijn neiuwe pc in elkaar steken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan