Archief - Geschikte mp3 speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spandi

Legacy Member
net een zen touch 40gb gekocht, zien of het goed gaat uitdraaien :)

steffoe

Legacy Member
nope
zen micro photo
echt waar
188 euro
waarom denkte dak em gekocht heb :p

Rage

Legacy Member
Mijn mening
- Koop u een mp3 speler waar ge gewone AA/AAA batterijen in moet doen. Anders is het zoals bij een GSM, ge hebt een gehandicapt stukje materiaal. Is de batterij net op als ge die nodig hebt, awel dan hebt ge pech. Vaak kunde wel een 2de batterij kopen (niet bij ipod) ma die zijn overdreven duur.

- Koop geen ipod. Er is beter en goedkoper materiaal op de markt. De ipod is wel 'schoner' als ge gemiddelde mp3 speler. maar dat maakt niet uit, tenzij je uw ipod de hele tijd in de hand houdt. (zoals in de VSA)

- Vermijd een HD speler. Die gaan sneller stuk als ge die laat vallen. Een flash speler is iets robuuster. Als ge toch voorzichtig zijt met uw mp3 speler (ge sport er niet mee). Kunde toch voor een HD speler gaan. Dan krijgde meer opslag voor minder euro's.

- Zoekt ge iets om altijd uw VOLLEDIGE muziek collectie op te zetten, dan zult ge voor een HD speler moeten gaan. (20Gb en meer) Maar ik persoonlijk heb daar niets aan, ik ben bewust voor een Flash speler van 1GB gegaan voor €150. (iRiver T30, deze gaat volgens de specs 20 uur mee met 1 AAA batterij, maar in realiteit iets minder/ ik gebruik wel 'goedkopere' oplaadbare batterijen, geen idee wat een Duracell geeft) En ik heb eigenlijk nog te veel plaats om men mp3 speler. Telkens als ik die mp3 speler nodig heb, gooi ik daar een paar uur muziek op.

- mp3 spelers die je moet opladen via USB laden ZEER traag (geen persoonlijke ervaring mee, heb ik ergen gelezen)

- neem ook een mp3 speler die alle bekende formaten kan afspelen. (mp3/ogg/wma/wav)

- De compabiliteit is ook belangrijk. voor een iPod hebt ge Itunes nodig. Voor een iRiver moet ge een bepaalde driver hebben of Windows media player 10. (eigenlijk zeer spijtig, dit maakt iRiver net niet perfect) Hier zult ge zelf wat moeten rondzoeken

[TFT]Poky

Legacy Member
dikke bs hoor, ipod batterij kunt ge veranderen dit heeft mij 14 € gekost.
En ipods altijd in de hand houden in de vsa? Ga is zelf naar de vsa ipv zo een onzin uit te kramen.

Ipod is een goede speler, misschien zijn er betere maar elke speler heeft imo zijn voor en nadelen.

Spandi

Legacy Member
ipod betaalt ge voor de naam en het shiny uiterlijk, en da had ik er ni voor over :)

Feignasse

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
dikke bs hoor, ipod batterij kunt ge veranderen dit heeft mij 14 € gekost.

Veranderen of laten veranderen?

Anyway, om exact dezelfde redenen als opgegeven door Minimum Rage ben ik voor een iFP 799 gegaan (ook iRiver, en gelukkig nog geen Windows Mediaplayer nodig). 26u op één AA-batterij, makkelijk meer indien ik in alle stilte lig te luisteren in m'n bed (op volume 2 of 3 van 40 :cool: )

Rage

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
dikke bs hoor, ipod batterij kunt ge veranderen dit heeft mij 14 € gekost.
En ipods altijd in de hand houden in de vsa? Ga is zelf naar de vsa ipv zo een onzin uit te kramen.

Ipod is een goede speler, misschien zijn er betere maar elke speler heeft imo zijn voor en nadelen.

tja, de VSA is groot, zeer groot, dus ik zat fout, ik bedoel: 'zoals in San Fransisco'. Geen idee wat ze elders doen.

//edit//

Ge hebt €14 moeten betalen voor een nieuwe batterij. Omdat uw vorige stuk was zeker?

Maar dat was men punt niet. Stel ge luistert veel naar u mp3 speler. Is u batterij op? Dan hebt ge pech, ge moet die opladen. Ikzelf, steek er gewoon een andere batterij in, en ik laat de andere opladen.

En het feit dat gij u batterij al hebt moeten laten vervangen bewijst ook al iets.

[TFT]Poky

Legacy Member
Meeste hd players werken bij mijn weten met Li-ion batterijen hoor.
En mijn ipod batterij was niet kapot, ze was gewoon na 2 jaar dagelijks gebruik versleten. Dit is wel het nadeel aan zo een batterijen DUS niet aan ipod algemeen, gsm batterijen hebben hetzelfde probleem.

Ik heb hier http://www.ipodreparatie.nl/ mijn batterij besteld, kleine week later was deze aangekomen.
Er zaten tooltjes en handleiding bij om veilig en zonder beschadiging u ipod te openen en batterij te vervangen.

steffoe

Legacy Member
kan da zijn da men creative zen photo een geheugen opgebouwd heeft
in de batterij
want lang gaat da ni mee ze :s

Mr. M

Legacy Member
awel
hij bedoelt: een batterij kan memory effect krijgen bij sommige soorten batterijen
dwz: dat hij niet volledig meer opgeladen geraakt omda ge bv hebt beginnen op te laden voor ze leeg was en ze dus geen stroom meer kan geven als ze aan dat stuk zit en daardoor minder lang meegaat dan ze zou moete meegaan (mja ni simpel om uit te leggen)

ma of dit mogelijk is bij de batterij van die creative weet ik ni
normaal gezien is da bij li-ion en li-polymeer nimeer het geval en alleen bij Ni-Mh enzo

Naughty dog

Legacy Member
Ik weet niet wat iedereen tegen een iPod nano heeft tbh :)

Ik heb zelf een, en ik ben er zeeeer tevreden van, nog nooit problemen mee gehad. (Heb em sinds release)

[TFT]Poky

Legacy Member
ik begrijp het ipod bashing ook niet, sommige mensen hebben denk ik gewoon een probleem met de hype errond.

Als iets populair is wordt het product dan in één keer slecht?

steffoe

Legacy Member
da van die batterij
heb et opgezocht
tis een lit io batterij dus
no worries
btw als iemand dat premium pack ergens vind
let me know
pm mag ook

Gameboer

Legacy Member
ik heb een ipod nano, iedereen mag zeggen wat em wil, maar kvin het een heel schoon dingsken, goede geluidskwaliteit, nog geen seconde spijt van gehad. ge betaalt wel voor het merk en design, maar da maakte mij nie veel uit, twas mijn verjaardagscadeau van papa :)

NielsParedis

Legacy Member
Gameboer zei:
ik heb een ipod nano, iedereen mag zeggen wat em wil, maar kvin het een heel schoon dingsken, goede geluidskwaliteit, nog geen seconde spijt van gehad. ge betaalt wel voor het merk en design, maar da maakte mij nie veel uit, twas mijn verjaardagscadeau van papa :)


Dan moet je maar eens luisteren naar een iaudio of iriver.
Je zal het verschil wel merken,maar de meeste mensen die een ipod hebben hebben nog nooit een andere mp3 in handen gehad ;)

Ik heb al vergeleken,iriver,iaudio,creative,mpio,ipod,iops,archos

Qua kwaliteit komt de iriver en de iaudio er als beste uit.uit.Ipod had zuiver hoog geluid maar de bass trok op niets.Creative was in beide slecht,heel dof geluid....

NielsParedis

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Mijn mening
- Koop u een mp3 speler waar ge gewone AA/AAA batterijen in moet doen. Anders is het zoals bij een GSM, ge hebt een gehandicapt stukje materiaal. Is de batterij net op als ge die nodig hebt, awel dan hebt ge pech. Vaak kunde wel een 2de batterij kopen (niet bij ipod) ma die zijn overdreven duur.

- Koop geen ipod. Er is beter en goedkoper materiaal op de markt. De ipod is wel 'schoner' als ge gemiddelde mp3 speler. maar dat maakt niet uit, tenzij je uw ipod de hele tijd in de hand houdt. (zoals in de VSA)

- Vermijd een HD speler. Die gaan sneller stuk als ge die laat vallen. Een flash speler is iets robuuster. Als ge toch voorzichtig zijt met uw mp3 speler (ge sport er niet mee). Kunde toch voor een HD speler gaan. Dan krijgde meer opslag voor minder euro's.

- Zoekt ge iets om altijd uw VOLLEDIGE muziek collectie op te zetten, dan zult ge voor een HD speler moeten gaan. (20Gb en meer) Maar ik persoonlijk heb daar niets aan, ik ben bewust voor een Flash speler van 1GB gegaan voor €150. (iRiver T30, deze gaat volgens de specs 20 uur mee met 1 AAA batterij, maar in realiteit iets minder/ ik gebruik wel 'goedkopere' oplaadbare batterijen, geen idee wat een Duracell geeft) En ik heb eigenlijk nog te veel plaats om men mp3 speler. Telkens als ik die mp3 speler nodig heb, gooi ik daar een paar uur muziek op.

- mp3 spelers die je moet opladen via USB laden ZEER traag (geen persoonlijke ervaring mee, heb ik ergen gelezen)

- neem ook een mp3 speler die alle bekende formaten kan afspelen. (mp3/ogg/wma/wav)

- De compabiliteit is ook belangrijk. voor een iPod hebt ge Itunes nodig. Voor een iRiver moet ge een bepaalde driver hebben of Windows media player 10. (eigenlijk zeer spijtig, dit maakt iRiver net niet perfect) Hier zult ge zelf wat moeten rondzoeken


Een mp3 die oplaad via usb is niet trager.Deze laad juist hetzelfde op als een gewone AA batterij.2-3h laden.Dus een fabeltje :).

Nog iets,iRiver heeft helemaal geen drivers nodig.Gewoon plug and play.Waar je dat hebt gehaald weet ik ook niet :s.

Ikzelf heb ook een iriver h120.Superapparaat.Maar persoonlijk vind ik de laatste flash serie van iriver niet zo leuk.Geen radio enzo..en de batterijduur is standaard.Terwijl je bij mpio 40h op een batterij kan, en bij mobiblu zelfs 165h op een herlaadbeurd (wel ingebouwde batterij)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan