Archief - Geluidskaart+surround system

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
Beste,

Het allomgekende gebeuren,vakantie=>jobstudent=>geld=>investeren:p

Nu,van het idee om een nieuwe PC te kopen ben ik al vanaf gestapt.

Ik ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart en surround system

1. Use

Hoofdzakelijk dagelijkse dingen. Vooral muziek! (en af en toe eens een game,word zeldzaam:p )

2. Geluidskaart

  • CREATIVE SB Audigy 2 NX USB Externe geluidskaart Retail
  • CREATIVE Soundblaster Audigy 4 Bulk (Zonder Remote)
  • CREATIVE x-fi Xtreme Music
Ik heb dus al een kleine selectie gemaakt en deze 3 kwamen eruit.

Mijn voorkeur neigt naar de Audigy 2 NX versie. De Audigy 4 is volgens mij een beetje een 'afkooksel' ervan. Van de X-Fi Xtreme Music heb ik eigenlijk geen gedacht wat ik ervan moet denken.

Wat is nut van zulke externe box? Instellingen regelen? Handig? Nutteloos?

3. Surround


Op dit moment zit ik met een 2.1 systeem van Trust
2x5 Watt
1x18 Watt RMS

(geen idee of dit goed is ofniet)

Van Surroundsystemen ken ik niets maar ik zie vaak de Z5500 naar voren komen.

Is een 5.1 aangeraden voor muziek of blijf ik beter bij een 2.1?

Het mag wel wat kosten (kom AUB niet overdrijven)


Zo,ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.


PS: Ik heb al 2u'tjes opzoekingswerk gedaan over de desbetreffende onderwerpen.

Bedankt,

Stancke

CupraBoy

Legacy Member
Ja welke geluidskaart hangt een beetje af wat je eraan wilt geven hé, maar ik zou gaan voor de X-fi Xtreme Music ( of onboard sound :p ).

Nu wil je een geluidssetje dat je hoofdzakelijk gaat gebruiken voor muziek te draaien. Dan heb je al zeker geen 5.1 systeem nodig, een 2.1 systeem voldoet. Tenzij je SACD's gaat afspelen die wel 5.1 kunnen zijn.

Heb je misschiens een stereo installatie in de buurt staan? Dan hang je daar toch gewoon je geluid op hé, zo doe ik dat thuis. Voor de rest moet je zelf zien wat je eraan wilt geven want ja in audio apparatuur ga je zover je zelf wilt qua prijs.

Mvg,

Tommy

Stancke

Legacy Member
Yankee zei:

Jap,heb ik al gelezen.

Ik ga eerst mijn keuze maken van geluidskaart.:p


De CREATIVE X-Fi Platinum past juist nog binnen het budget.

Heb juist paar reviews gelezen over de geluidskaarten en je kan eigenlijk iedere geluidskaart nemen:unsure:

Waarom zou ik overschakelen op een X-Fi serie?
Waarom zou ik de SB Audigy 2 NX nemen?
Wat is het nut van die externe box? (ziet er wel leuk uit als extra:$ )


Allemaal vragen:(

PS: Ik heb nu onboardsound:woohoo:

Dakantochnie

Legacy Member
Nee, eerst beslissen welke boxen je gaat kopen en dan pas kijken welke geluidskaart.

Maar, eerst en vooral: wat is je totale budget?

Stancke

Legacy Member
dakantochnie zei:
Nee, eerst beslissen welke boxen je gaat kopen en dan pas kijken welke geluidskaart.

Maar, eerst en vooral: wat is je totale budget?


Oh,ok

Budget ligt rond de 250-300€ (mss 350€,maar liefst niet)

ik wil toch een investeren maken die toch lang meegaat
(mijn 2.1 set heb ik nog geen jaar en het begint toch al wat minder te worden van geluid. Allez,hij is niet meer wat hij geweest is)

Dakantochnie

Legacy Member
Stancke zei:
(mijn 2.1 set heb ik nog geen jaar en het begint toch al wat minder te worden van geluid. Allez,hij is niet meer wat hij geweest is)
Een Logitech gaat al niet veel beter doen hoor. :p

Maar soit. Je zit wel in een moeilijke prijsklasse. Ofwel kies je voor een 2.1 setje (wat imo de beste keuze zou zijn) en dan neem je best de Altec Lansing FX6021 (een kleine €200) of je kiest voor een duurdere 5.1 set van Creative (die weliswaar minder goed zal doen voor muziek).
Wat je natuurlijk ook kan doen is nog wat verder sparen tot je wat beters kan kopen. :)

Stancke

Legacy Member
dakantochnie zei:
Een Logitech gaat al niet veel beter doen hoor. :p

Maar soit. Je zit wel in een moeilijke prijsklasse. Ofwel kies je voor een 2.1 setje (wat imo de beste keuze zou zijn) en dan neem je best de Altec Lansing FX6021 (een kleine €200) of je kiest voor een duurdere 5.1 set van Creative (die weliswaar minder goed zal doen voor muziek).
Wat je natuurlijk ook kan doen is nog wat verder sparen tot je wat beters kan kopen. :)


De engiste winkel waar ik die boxen vind,is bij PixMania.:sad:

Stel,ik neem deze boxen,welke geluidskaart? (ik neig nog altijd naar de Audigy 2 NX)

Dakantochnie

Legacy Member
Waarom zou je een duurdere uitwendige geluidskaart kopen? :s
Koop je gewoon een Audigy 2 of 4. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan