Archief - Geluid voor "homecinema"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gravendelver

Legacy Member
Binnenkort heb ik een Beamer die in mijn kamer zal projecteren op max 100". Ik ben dus niet van plan een bepaalde kamer om te toveren in een homecinema maar gewoon mijn kamer beetje uitrusten. Hier gaat vaak de discussie over die setjes van creative of logitech dat ze veel te duur zijn enz. Dus zal ik mij eens laten proberen overtuigen door kenners.

Het is een kamer in een gebouw met meerdere woningen, onder mij een slaapkamer van mijn onderbuurvrouw dus het moet niet enorm luid gaan.

enkele vereisten:

- Niet te groot
- Boxen moeten in de hoeken van het plafond komen
- Moet niet te luid gaan, maar wel mooi "cinema effect" geven
- Geen gedrochten, moet geen "design" zijn maar bvb gewoon zwarte speakers.

Moet ik letten op THX label dan?
Mss ook zeggen dat de boxen aangesloten zullen worden op een creative extigy (heet optical out). Zelf had ik deze boxen al op het oog http://www.codima.be/nl/product.aspx?1870

Of zelfs goedkoop gaan en dit kopen: http://www.codima.be/nl/product.aspx?791 ?

De prijs die ik er aan wil geven is €100 - €200

Iemand die mij kan helpen?

Dakantochnie

Legacy Member
Als het enkel voor film is kan je evengoed voor Creative gaan hoor.
Ik zou wel Creative pakken ipv Logitech, dat is imo al een pak beter (Logitech: puur bassgericht, Creative: hoog-en bassgericht, meer geschikt voor films dus imo).
Op THX moet je niet letten, men kan tegenwoordig zelfs servies met een THX label verkopen moest men dat willen.
Altec Lansing is veel beter voor muziek, maar die geven wel minder bass (eigenlijk hoort het zo, maar kom) wat je voor film minder zal vinden.
Koop je dus eender welke Creative set die in je prijs valt zou ik zeggen.

R.Winters

Legacy Member
dakantochnie zei:
Als het enkel voor film is kan je evengoed voor Creative gaan hoor.
Ik zou wel Creative pakken ipv Logitech, dat is imo al een pak beter (Logitech: puur bassgericht, Creative: hoog-en bassgericht, meer geschikt voor films dus imo).
Op THX moet je niet letten, men kan tegenwoordig zelfs servies met een THX label verkopen moest men dat willen.
Altec Lansing is veel beter voor muziek, maar die geven wel minder bass (eigenlijk hoort het zo, maar kom) wat je voor film minder zal vinden.
Koop je dus eender welke Creative set die in je prijs valt zou ik zeggen.
Second that :niceone: Logitech is meer gemaakt voor aan de PC aan te sluiten om te gamen of muziek.
Creative is beter kwa films imo ;)

Dakantochnie

Legacy Member
R.Winters zei:
Second that :niceone: Logitech is meer gemaakt voor aan de PC aan te sluiten om te gamen of muziek.
Creative is beter kwa films imo ;)
Oink? :oink:
Muziek & Logitech...:s
Enfin, ik ga er niet verder op ingaan omdat we dan te ver offtopic gaan geraken en het weer op flame gaat uitlopen.

SMa

Legacy Member
een setje van Lantec is ook wel aan te raden
ik zou geen Logitech kopen, bij films kan de bass te goed uitkomen
dat Logitech setje die jij voorstelt, heb ik nog gehad in 2.1 versie, bij films zette ik de bass gewoon uit omdat het anders enorm stoorde en omdat het filmgeluid anders totaal verpest werd

ik zeg hier nu niet dat Logitech slecht is,
om te gamen was het een "super"-setje, maar bij films en muziek stelt het nx voor

gravendelver

Legacy Member
Gamen doe ik niet eigenlijk, als ik het soms es doe is het met een headset. Maar ik snap iedereen zijn probleem ivm die bass niet? Ik heb een Z-5500 thuis en als ik wat minder bass wil zet ik gewoon bass wat minder?

Nuja die Lantec vind ek echt lelijk dus die vallen af. Een Creative megaworks 5.1 zou mss nog in aanmerking komen, maar ik heb ook graag iets praktisch zoals het controlcenter bij die logitech sets (lcd, remote, inputs,...)

ComputerVISTA

Legacy Member
sheep zei:
een setje van Lantec is ook wel aan te raden
ik zou geen Logitech kopen, bij films kan de bass te goed uitkomen
dat Logitech setje die jij voorstelt, heb ik nog gehad in 2.1 versie, bij films zette ik de bass gewoon uit omdat het anders enorm stoorde en omdat het filmgeluid anders totaal verpest werd

ik zeg hier nu niet dat Logitech slecht is,
om te gamen was het een "super"-setje, maar bij films en muziek stelt het nx voor


Altec lancing en JBL (James B. Lancing) die ken ik maar Lantec? :D

R.Winters

Legacy Member
dakantochnie zei:
Oink? :oink:
Muziek & Logitech...:s
Enfin, ik ga er niet verder op ingaan omdat we dan te ver offtopic gaan geraken en het weer op flame gaat uitlopen.
Heel snel willen hadden fyi, dat is in mijn mening, ik vind dat dat zo is, daarom is dat voor jou niet ;)
En btw, ik ga daarom nie flamen ze :-/

Lantec ken ik ook nie, is dat geen Lanparty? :D

Dakantochnie

Legacy Member
sheep zei:
een setje van Lantec is ook wel aan te raden
ik zou geen Logitech kopen, bij films kan de bass te goed uitkomen
dat Logitech setje die jij voorstelt, heb ik nog gehad in 2.1 versie, bij films zette ik de bass gewoon uit omdat het anders enorm stoorde en omdat het filmgeluid anders totaal verpest werd

ik zeg hier nu niet dat Logitech slecht is,
om te gamen was het een "super"-setje, maar bij films en muziek stelt het nx voor
Nee ik zou in dit geval Altec Lansing juist afraden. AL is heel goed voor muziek (en voor klassieke muziek in het bijzonder), maar niet voor films of gamen (daarvoor zullen de meesten de bass te zwak vinden).
Logitech is imo niet echt goede kwaliteit (en pls, laat de flameantwoorden voor in PM), maar je zal je zin wel vinden bij Creative.

@comp xp: 't is wel nog altijd Altec LanSing he. :p ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan