Archief - Geforce 7800 GTX 512 MB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Samadhi

Legacy Member
Geforce 7800 GTX 512 MB

Ben van plan zo een beestje aan te schaffen ..
Vraag is alleen, welk merk is superieur ?
Ik dacht aan de XFX 7800 GTX 512 MB XXX edition ?? klopt da ?

Of zijn er betere ?

extra kleinigheid : Die dual core ASUS (ASUS N7800 Dual) is toch nie beter é ??? die kost maar iets meer maar ik dacht dat die op sommige tests lager scoorde, am i right ?

Thx for the advice :help:

Davion

Legacy Member
Kzou ook de 512Mb van de 7800GTX kopen, mss ff wachten op de 7900?

Samadhi

Legacy Member
Davion zei:
Kzou ook de 512Mb van de 7800GTX kopen, mss ff wachten op de 7900?

Ow, daar hoorde ik nog niets van ... snel ff googelen of ik iets vind ...

Samadhi

Legacy Member
Ziet er inderdaad goed uit, die 7900GTX, vraag is alleen wanneer word ie beschikbaar ...

Samadhi

Legacy Member
Gregsken zei:
Normaal gezien in de loop van Maart/April

Release is da, .... word waarschijnlijk eind april begin mei om er effectief aan te geraken.:doh:

solix

Legacy Member
Of wacht op de 8 reeks. Ik denk dat uwe gf 6800gt het nog wel uithaald tot de zomer :)

Samadhi

Legacy Member
solix_inc zei:
Of wacht op de 8 reeks. Ik denk dat uwe gf 6800gt het nog wel uithaald tot zomer :)

Das et prob nie, ... systeem is sold, toch vele onderdelen ...
Binnen 3/4 weken heb ik geen graka meer.
als de 7900GTX nog nie uit is (wat ik vrees) zal ik dus voorlopig moeten andere graka kopen ... om efkes weg te kunnen.
De 8 reeks ligt dus wel heel ver ...

dawN_-

Legacy Member
koop de 7900GTX 512MB
32pp
750/1800

om de prestaties van de 7800GTX te halen moet em op 430core draaien.
lijk me dan hard op 750mhz core :D :D

dawN_-

Legacy Member
koop ondertussen een rul kaartje ... bvb een 6200TC ofzo en wnn de 7900GTX uitkomt bestelde die want die gaat echt wel hard gaan die 7900GTX.
de x1900xt is niet zoveel sneller als een 7800GTX maar de 7900GTX is wel veel sneller als de 7800GTX512 :D

wacht gwn op de 7900GTX.

SMa

Legacy Member
dawN_- zei:
de x1900xt is niet zoveel sneller als een 7800GTX maar de 7900GTX is wel veel sneller als de 7800GTX512 :D

wacht gwn op de 7900GTX.

is dat een feit? en zoja, waar haal je dat?
vermom geen mening als een feit... wat jij zegt is een pure speculatie

dawN_-

Legacy Member
sheep zei:
is dat een feit? en zoja, waar haal je dat?
vermom geen mening als een feit... wat jij zegt is een pure speculatie

als je logisch nadenkt dan weet je wel dat die 7900GTX pakske sneller ga zijn als de x1900xtx en 7800GTX

de 7800GTX512 ~ x1900xt(x)

7800GTX = 550/1700 24pp
7900GTX = 750/1800 32pp

spreekt voor zich omg

Troman

Legacy Member
sheep zei:
is dat een feit? en zoja, waar haal je dat?
vermom geen mening als een feit... wat jij zegt is een pure speculatie
deze speculatie is al lang bevestigd.
G71 is pakke sneller dan x1900XTX,
en als ge uwe mayonaise gebruikt wete ook waarom :)

Witte

Legacy Member
Die Dual Core VGA mag je afschrijven, daar ga je mss wel aangeraken, maar veel te moeilijk. Ook past die kaart niet zomaar overal.

Spijtig dat die GT al verkocht is, je gaat het wss niet halen tot de release van de nieuwe GF. Deze zullen volgens mij ook wel heel deftig zijn, maar natuurlijk heeft er nog niemand een concrete bench mee gedraaid en openbaar bekendgemaakt (mag zelfs niet -> NDA), dus we kunnen dat nog niet zeggen met zekerheid. Hoe dan ok, deze kaart is dus al afgeschreven, de release zal nog wel even duren.
Volgende generatie VGA's zal pas voor het najaar zijn, dus hierop moeten we ook al niet wachten.

Afhankelijk van je budget moet je nu dus maar even kijken wat je zoal kunt betalen. De x1900XT is aantrekkelijk omdat je die wss zo kunt flashen naar een XTX, maar deze kaarten kosten wel veel geld. De 7800GT is prijs prestatie niet slecht en heeft ook nogal overclockruimte. Als geld niet zozeer rol speelt koop je het best een x1900XTX van ATI.

Als je echt wil wachten op die 7900 had je beter je GT niet verkocht ;) Dat had volgens mij de beste oplossing geweest, maja tis te laat nu.

Die 7800GTX 512 is ook een goeie kaart, maar ook nogal prijslijk vind ik. XFX is idd één van de hoogst geclockte merken, dus zal stock het beste prestatie's geven. Maar als je een 7800GTX 512 kan betalen, dan kan je ook een 1900XT betalen me dunkt. En die kun je opvoeren naar een XTX.

Samadhi

Legacy Member
Zal wachten op de 7900 GTX 512MB en intussen een goedkoop kaartje plaatsen en op mijn tanden bijten ... :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan