Archief - gaming pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gamer13

Legacy Member
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen (rond 1200 euro met scherm inbegrepen).
Ik zal hem vooral gebruiken om te gamen en visual studio 2010.
liefst met SSD
Weet niet wat er samen gaat van componenten,daarom vraag ik jullie hulp.

Heb dit alvast samen gesteld.

Azerty

Zou graag wat advies van jullie hebben

verreckie

Legacy Member
Rechts bovenaan, staat 'directe link'.
Die link kopiëren en plakken, dan krijg je alles te zien.

phate_13

Legacy Member
Eerste wat me opvalt is die "1 jaar garantie" dat men je probeert aan te smeren. Dat heb je sowieso. 2 jaar zelfs.

En ik zou eens rondkijken in wat andere topics voor ideeën. Veel te zware voeding, te zwakke grafische kaart. Slechte ssd. Alsook zou ik een ander moederbord nemen.

verreckie

Legacy Member
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...405098]=1&product[230178]=1&product[451284]=1

Zelf pc in elkaar steken en windows installeren.
Bekijk wat guides en filmpjes op internet hoe je een pc in elkaar steekt, zul je zien dat het niet moeilijk is.
Hetzelfde geld voor windows, cd erin, en gewoon volgen wat erop je scherm komt.

Veranderd:
Voeding veranderd naar XFX XXX 650w, degelijke voeding die crossfire + overclocking kan voeden.
Graf. kaart veranderd naar een HD6950, een van de beste prijs/ kwaliteit kaarten dit moment, een GTX560ti is ook nog een mogelijkheid.
SSD veranderd naar een crucial m4, deze zijn betrouwbaarder dan OCZ.
DVD writer veranderd naar een gewone, tenzij jij echt blu-ray nodig hebt.
Ram veranderd naar 1333Mhz, hoger geeft geen enkele meerwaarde in gaming.
Scherm veranderd naar een Dell Ultrasharp U23, heel kwalitatief scherm voor goede prijs.

Moederbord is goed, hoeft niet veranderd te worden. Er zijn natuurlijk alternatieven.

Als je kan zou ik je huidige HDD uit je oude pc hergebruiken.
De prijzen zijn momenteel veel te hoog, ondertussen al 3 keer zo duur.

Is iets boven je budget (met een HDD), maar is het wel waard.

Fallen One

Legacy Member
Als ik even mag verwijzen naar de setup die ik net heb besteld (jaha.be). Is misschien ook het overwegen waard.

Montage van uw computer:Montage van uw computer
PC case:Coolermaster HAF X case zonder voeding
CPU:Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155
CPU cooling:Scythe Mugen 3 SCMG-3000 AMD/Intel CPU cooler
Motherboard:Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 socket 1155
Memory 1:Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Memory 2:Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Solid State Disk:Crucial RealSSD 64Gb M4 2.5-inch SATA 6GB/s SATA3
Grafische kaart 1:ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1:LG 24x GH24NS70 DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding:Corsair TX650M 650W modulaire voeding
Wireless networkcard:TP-Link TL-WN951N 300Mbps Wireless N PCI kaart

€1.119,00


Opgelet, in mijn build zit geen HDD drive! Met de huidige prijzen heb ik besloten om mijn HDD te recycleren en zelf in te steken. Er zit ook geen OS inbegrepen (99€). Heb'k zelf nog rondslingeren.

gamer13

Legacy Member
In mijn setup zou het volgende inbegrepen moeten zitten:
CPU/motherbord/scherm/RAM/OS/SSD/Wirless networkcard/voeding/CASE/Grafische kaart/Optical Drive, geen HDD nodig (zal mijn vorige recupereren)
Dit voor een budget van 1200 euro.
Heb nog een vraagje CPU cooling zit dat inbegrepen in de case
Cooler Master CM 690 II Advanced ?

Naruske

Legacy Member
gamer13 zei:
In mijn setup zou het volgende inbegrepen moeten zitten:
CPU/motherbord/scherm/RAM/OS/SSD/Wirless networkcard/voeding/CASE/Grafische kaart/Optical Drive, geen HDD nodig (zal mijn vorige recupereren)
Dit voor een budget van 1200 euro.
Heb nog een vraagje CPU cooling zit dat inbegrepen in de case
Cooler Master CM 690 II Advanced ?

Neen, CPU koeling moet je apart kopen, kies voor de Scythe Mugen 2 (goedkoop en beter dan waterkoeling :D)

gamer13

Legacy Member
Bedankt allemaal, ben al een stuk wijzer hoe ik mijn pc zal samenstellen.

verreckie

Legacy Member
Bij je cpu zit een standaard koeler, alleen is die alleen goed bij gewoon gebruik en niet als je gaat overclocken.

SpeedFreak.be

Legacy Member
1 opmerking die Mugen 2 staat op meer dan 10 dagen levertijd wat er op kan duiden dat hij niet leverbaar meer is aangezien de Mugen 2 dacht ik EOL is en dus moeilijker leverbaar wordt.

gamer13

Legacy Member
Wat is het verschil tussen de Scythe Mugen 3 Heat Pipe CPU Cooler en de Scythe Mugen 3 PCGH Edition CPU Cooler ?

Is de kast niet te klein (Cooler Master CM 690 II Advanced)?
Deze heeft ook geen USB 3.0 zeker?
Is er geen beter model , ik had gedacht aan Cooler Master HAF X.
Deze is wel tamelijk prijzig, iemand een ander voorstel?

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik heb een CM 690 2 advanced en hij bevalt prima Ik heb er geen scythe op zitten, maar ik kan me niet voortellen dat die kast niet groot genoeg zou zijn er zijn er hier die wel die kast hebben icm met een mugen dus....

verreckie

Legacy Member
De PCGH Edition is eigenlijk dezelfde, maar deze komt met 2 slip stream 120 mm 800 rpm fans. Deze is samen 'ontwikkeld' met een Duitse magazine “PC Games Hardware”.

De Kast is zeker niet te klein, mugen 2 kan er perfect in. Heeft geen usb 3.0 aan de voorkant.
Maar je mobo heeft er 2 (+ nog eens 2), aan de achterkant.

Een kast is dan ook naar persoonlijke smaak.
Zoek er een aantal op, en bekijk reviews.

FlameDB

Legacy Member
maw gaat de pcgh editie stiller zijn, want de standaard mugen 3 koelt evengoed als een mugen 2 maar is wel een stuk luider.

Blijkbaar is die pcgh editie de oplossing geworden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan