Archief - Gaming pc voor ongeveer €1000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Nodig is relatief. Wat heb je nodig? Heb je een case nodig? Je kunt je systeem even goed in een kartonnen doos installeren. Het is gewoon aangenamer, mooier, beter voor je hardware als dit in een case zit.

Maar serieus, tja, dat moet je zelf bekijken. Je zou al dadelijk wat besparen door voor het 23" model te gaan. Maar persoonlijk investeer ik veel liever in randapparatuur gelijk een scherm dan de rest van de pc. Een scherm verouderd veel minder dan een pc. Een scherm kan meerdere pc's overleven en is daarom ook des te meer de investering waard. Het scherm is ook hetgene waar je dagdagelijks op zult kijken en op zult werken. Dat zul je veel meer merken dan wat extra geheugen, een iets snellere processor, ...

Je kunt ook rondkomen met een scherm van 100 euro als je dat persé wilt. Maar ik zou losweg voor het deftige scherm gaan. Maar jij moet zelf maar beslissen.

Brick Top

Legacy Member
Wannyboy zei:
wat is de beste winkel om dit te doen?

Blue-Bora (zijn topic staat ook op de eerste pagina van aankoopadvies) heeft net zijn pc besteld bij 4launch. Hebben heel scherpe prijzen en verzending naar België kost ook maar €11. Ikzelf ben ook van plan mijn pc daar te gaan aanschaffen (voordeel dat ik heb is dat ik vlak bij de Nederlandse grens woon dus dan is Eindhoven sowieso niet ver).

De shopreviews op tweakers zijn ook goed dus je wordt sowieso niet opgelicht. :p

Wannyboy

Legacy Member
ik heb zojuist eens op alternate gekeken en ik snap om eerlijk te zijn geen bal van al die dingen die ik nodig zou hebben. Zo kan ik bijvoorbeeld geen grafische kaart meer aanduiden als ik het hier aangeraden moeder bord kies en ik heb geen idee wat het verschil is tussen windows 7 32 bit en windows 7 64 bit. Hierna heb ik het maar opgegeven

Sjoepap

Legacy Member
absoluut niet de pc builder van alternate gebruiken, die werkt langs geen kanten. Gewoon zelf de onderdelen in je winkelmand steken

en neem Win7 64 bit

Brick Top

Legacy Member
Wannyboy zei:
ik heb zojuist eens op alternate gekeken en ik snap om eerlijk te zijn geen bal van al die dingen die ik nodig zou hebben. Zo kan ik bijvoorbeeld geen grafische kaart meer aanduiden als ik het hier aangeraden moeder bord kies en ik heb geen idee wat het verschil is tussen windows 7 32 bit en windows 7 64 bit. Hierna heb ik het maar opgegeven

Wat windows betreft, altijd voor 64-bit gaan. :p

Wannyboy

Legacy Member
ik ben nu toch eens die builder aan het bekijken, maar de SSD die voorgesteld wordt is een 2.5" en er is geen 2.5" slot in de case. Klopt dit? De DVD die je aanraadt vind ik trouwens ook niet.

phate_13

Legacy Member
Oftewel moet je dan een 3,5"->2,5" tussenstuk aanschaffen. Maar meestal vind ik deze te duur, daarmee zou ik ook zeggen: plak deze gewoon met wat plakband ergens in je case. Kan geen kwaad, je kunt zelfs rammellen met een ssd terwijl je deze gebruikt, zitten immers geen bewegende delen in. Als je dat niet mooi vindt... zo'n bracket kopen.

Dvd-schrijver: gewoon het goedkoopste sata-model nemen.

Wannyboy

Legacy Member
ik heb zo'n tussenslot van 5 euro gevonden, zo overdreven duur lijkt me dat niet, of is de kwaliteit dan niet goed
Bij windows 7 zijn er 2 verschillende soorten: Software Besturingssystemen en Software System Builder Besturingssystemen. De 2de is duidelijk goedkoper. Is hier een verschil tussen of niet?
Oh ja, er zijn 5 cases met de naam die jij voorstelt: 2 advanced, 1 met window, 1 zonder window en 1 met window kit. Ik heb die met window kit in mijn build gestoken omdat die overeenkomt met jouw geschatte prijs maar zou je kunnen uiltleggen wat dat met die windows is?

phate_13

Legacy Member
Window = letterlijk raam ;) Gewoon een raam aan de zijkant waardoor je in de kast kunt kijken. :)

En je kunt de "System builder windows" nemen hoor. Normale prijs zo'n 90-100 euro. Zeker de 64 bit versie dus.

ToasT

Legacy Member
Er is geen verschil tss die besturingssystemen, de system builder is gewoon dezelfde als de andere maar je mag deze enkel kopen bij de aankoop van hardware.

Die windows in de case zijn gewoon vensters in de zijpanelen. Als je graag de binnenkant van je pc wilt zien, moet je die kopen. Anders is het enkel weggesmeten geld :)

Wannyboy

Legacy Member
na lange vertraging heb ik dan eindelijk toch mijn pc besteld zoals phate hem had voorgesteld zonder de ssd en met een N560GTX-Ti videokaartin plaats van de voorgestelde. Het enige probleem is... hij werkt niet. Als ik op het start knopje duw gebeurt er helemaal niks. De kabels zijn aangesloten zoals ze zouden moeten zijn (denk ik) maar hij reageert niet.
Eerst dachten we dat het aan een kabeltje met opschrift AC'97 lag dat uit het front panel kwam maar we nergens op konden aansluiten maar daar zijn we niet zeker van.
Een andere optie was dat er mss iets kapot was in de verbinding tussen het start knopje via het moederbord naar de voeding want alles lijkt op die verbinding goed in te steken. Een laatste mogelijkheid was dat mijn voeding niet sterk genoeg was voor de grafische kaart maar aangezien ik de SSD heb laten vallen vond ik dat nogal raar. Alternate heeft ook niks aangegeven toen ik de configuratie ingaf dus... En als de voeding niet sterk genoeg zou zijn voor de kaart, zou de rest dan niet al moeten draaien? We hebben het ook eens geprobeerd met enkel het moederbord en de processor aangesloten op de voeding maar dat gaf ook al niks. Iemand een idee?

Vic 40+

Legacy Member
Heb je de tuimelschakelaar achterop de voeding goed staan?(1)

Ik denk dat je dan toch de bedrading van het frontpaneel eens moet checken en pak de gebruiksaanwijzing daarbij.

Welk moederbord precies?

verreckie

Legacy Member
Je voeding staat aan (knopje achterkant)?

Sluit enkel de power switch aan op je moederbord, en controleer goed met de handleiding van je moederbord.
Controleer alle voedingskabels, 24 pin (rechts) - 4(+4) pin (linksboven).

Ik denk toch dat je probleem hier ligt.

Wannyboy

Legacy Member
knopje staat aan, rechts op moederbord 24 pin aangesloten en links naast processor 4+4 pin aangesloten. Het moederbord is MSI Z68A G45, voeding is thermaltake smart M650W, processort intol core i5-2500k

Sjoepap

Legacy Member
inderdaad die frontaansluitingen zullen waarschijnlijk niet goed steken. Dat zijn zo van die sprieterige kabeltjes die je zeer snel verkeerd/omgekeerd kan steken. Check dat zeker

Wannyboy

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Ook de frontaansluitingen gecheckt?

Die ac 97 aansluiting zit als ik het goed heb links onderaan op het mobo zoals de gele in het volgende plaatje,
http://members.arstechnica.com/x/maharashii/20070922-Maharashii-FileServerBuild-9.JPG

Hoe of in welke slots heb je het geheugen geplaatst?

in da gele heb ik mijn HD audio gestoke, ma die HD is ni zo groot as da ander ding, mag da daar in?
edit: geprobeerd de HD te versteke ma lukt ni

kep mijn front aansluitinge nog es nagekeke, da zijn toch die 4 kleine kabeltjes me 2 pinnetjes hé? mijn reset button heb ik verstoke want blijkbaar is de + en de - pool daar anders dan bij de andere 3 maar voor de rest leek het in orde...

mijn 2 geheugenkaartjes had ik naastelkaar vlak tegen de processor gestoken. Dat was blijkbaar ook fout en ik heb ze dan met 1 vakje tussen gestoken maar er is nog altijd niks veranderd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan