Archief - Gaming PC max. 800 EUR

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Inderdaad. Lees maar eens goed. Als mijn advies nu nog niet duidelijk is, dan weet ik het ook niet meer hoor. Dan begin ik toch te denken dat het probleem bij jouw ligt. Ik snap niet waarom je zo moeilijk zit te doen? Echt triestig dat je op de man begint spelen omdat je niet anders weet wat te doen... Anders doe je thans zo je best om je bezig te houden met wat belangrijk is, advies te geven... Vanwaar deze omkanteling? Als iets niet duidelijk is, stuur me dan gerust een PM. Ik wil gerust dingen uitleggen, dat is toch wat ik hier standaard doe. Maar deze discussie lijkt me offtopic te gaan indien we deze discussie hier houden.

Welja, mijn verontschuldigingen aan Kadetje. Normaal stoort het mij om via PM's verder te werken. Maar als je verder deftig(!) advies wilt, twijfel niet om mij een berichtje te sturen.

Kadetje

Legacy Member
Ik doe geen topic open opdat jullie dan zouden zitten zeuren over iets wat geen enkel benul heeft. Kan me niets schelen wie van jullie het juist heeft. Ik vroeg raad geen ruzie. :p

Dus laatste poging:

Voor de duidelijkheid!
-Crossfire komt er zeker en vast niet. Het is niet de bedoeling om maximale prestaties te halen in bv. BF3. SC2 heeft prioriteit.
-Ik koop geen pc om ervan uit te gaan dat ik hem binnen 2 jaar upgrade.
Upgrade zal er ws dan komen na 4-5 jaar.
-Wat ik begrijp is dat ik voor een 2500k moet gaan waardoor de sc2 prestaties beter zullen zijn.

Daarom opteer ik voor dit advies.
Wel overclock/geen crossfire:
Mobo: ASRock P67 Pro3 SE ~90€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Totaal : 300€

We hebben het nu enkel over Intel processoren. Maar er zijn er ws ook andere die hiervoor geschikt zijn. Welke?

Idem over die graka ik heb nu enkel naar die 6850 gekeken... Hier zijn er ws ook wel andere, niet? Welke?

De laatste tijd hoor ik ook veel over HDD/SSD. Ik zit aan zon 200gb op men laptop. Maar 200 is zeker voldoende voor me. Heb immers externe harde schijf van 2tb. Wat raden jullie aan?

phate_13

Legacy Member
AMD processoren zijn niet zo interessant, niet voor games en al helemaal niet voor Starcraft.

HD6850 is het interessantste in die prijsklasse. Zoals ik echter reeds aangehaald heb, heb je voor 20€ meer echter al de veel performantere HD6870. Nvidia modellen zijn momenteel niet zo interessant.

Een ssd zorgt voor een enorme prestatiewinst in alles (buiten games), je pc voelt gewoon continue aan alsof deze pas geformateerd is (en nog vlotter zelfs). Als je dat interesseert, dan zou ik kijken naar de Intel 320 Series 80GB, dit kost zo'n 110€.

Nogmaals sorry hoor, ik probeer hier helemaal niet over te komen als iemand met een dikke nek. Ik krijg gewoon het schijt van eender welke aanzet waardoor mensen mogelijks geld gaan weggooien/slecht advies dus. Dit kan altijd eens voorvallen. Maar waarom moet hij het nu zo persoonlijk opvatten als ik zeg dat dat slecht advies is? Het was helemaal geen bedoeling om "ruzie te maken". Het was gewoon mijn bedoeling om duidelijk te zorgen dat je de beste keuzes maakt.

Kadetje

Legacy Member
Met 80gb kom ik vrees ik niet toe en dan moet er nog een HDD bij. Direct al een kost. Het zal dus een HDD worden en miss later steek ik dan een SSD.

Azerty
Aangepast.

HDD van 320gb is 4euro goedkoper. Wat het niet zal maken. Dus kies ik die van 500gb.

Nog opmerkingen?(koeling voor overclocken?)

mdgf

Legacy Member
Die koelt dan ook wat slechter, zal wat graden schelen onder load. Die is wel zeer stil.

Musk

Legacy Member
@kadetje,


ik ben exact hetzelfde type gamer als u (denk ik.)


Wat jij wil hebben is volgens mij:

Mobo: ASRock P67 Pro3 SE ~90€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
GPU: AMD HD6870

Leg gewoond die €20 of €50 bij, het is het twijfelen niet waard. Wat is nu €50 euro op een investering die je een 3-4tal jaar zal gebruiken?


Met die setup speel je SC2 volledig ultra/maxed out/toeters en bellen en speel je BF3 makkelijk op High.


Je eisen die je stelt vragen gewoon om die investering.


Als mijn eisen een auto van 350pk zijn en een budget van €10.000 heb zal ik ook niet ver geraken.. als je begrijpt wat ik bedoel :)


PS. @ anderen:


Zit niet te kakken op phate, als je ogen in je kop hebt weet je toch ook dat zijn advies zowat het relevantste is wat je kan krijgen. Toch niet meer als normaal dat hij het op z'n zenuwen krijgt als dat weerlegd wordt zonder correcte argumentatie.

Vic 40+

Legacy Member
@Musk,
Je moet je gezicht houden als je niet de hele topic wilt doorlezen en goed kijkt wat de argumenten zijn.

Voorbeeld:
phate_13 doet een berekening die totaal niet klopt,ten eerste al niet omdat hij uitgaat van belgische prijzen terwijl de ts al van het begin af aan bij azerty.nl zit te bestellen dus er zijn al discrepanties.
Dan zijn berekening,post nr 19,waarom ik fout zit met mijn schatting,post nr 18, op basis van bedragen van de volgende set-ups,

Geen overclock/crossfire:
Mobo: ASRock H61 iCafé ~80€
CPU: Intel 2300 ~160€
Totaal : 240€

Wel overclock/geen crossfire:
Mobo: ASRock P67 Pro3 SE ~90€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Totaal : 300€

Wel overclock en crossfire:
Mobo: Gigabyte z68x-ud3h ~120€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Totaal : 330€

Zijn berekening:(330 - 240)+(65-45) = 110 euro meerprijs voor de I5 2500K opstelling met crossfiremogelijkhied.

Je moet hier rekening houden dat de ts al in post nr 15 het volgende geplaatst had:"Oke dan moet ik een 2500k steken. Ik heb dan ook begrepen dat er een andere koeling (welke?) en waarschijnlijk dan ook een ander moederbord(welke?) in moet komen."

In zijn berekenig gaat phate_13 (in post 19 dus) van de eerste set-up uit die er al niet meer toe doet,gezien wat de ts al gepost had (nr 15),dus zou die berekening er zo uit moeten zien,het gaat tussen set-up 2 en 3 dan,
(330-300)+(65-45)=50 wat nogal scheelt met de uitkomst van die van phate_13.

Ik had in post nr 18 de volgende schatting gegeven over het meer kosten van een set-up voor crossfire namelijk de volgende,
"Al met al zou er tussen de 50 en 100 euro bovenop komen afhankelijk van de keuzes die de ts zou maken zou hij voor crossfire gaan en een i5 2500k."
Gezien de vorige berekening van mij zou je dan op de laagste waarde uit die schatting komen.Ik had ook al het volgende gezegd in post 18:Ik vind die tweede set-up die de ts had ook prima,maar ik vind daar wel dat hij voor een verschil van zes euro die i5 2400 niet moet laten liggen." ,dus crossfire was voor mij ook heus geen heilig huisje.

Begrijp me goed dat ik het ook niet fijn vind als men mij niet serieus neemt en denkt weg te komen met dit soort berekeningen en er dan van beticht wordt dat ik geen valide punten maak of niet juist argumenteer.
Verder als de ts aangeeft dat crossfire geen optie is dan houdt ik er ook over op,maar tot dan geef ik het wel aan als een optie zodat hij er over na kan denken en die beslissing dan ook kan nemen.Ik verwacht daarin toch wel een beetje initiatief van de ts zelf.

Ik wilde dit toch nog even kwijt Musk,meneer het bijdehandje,

Groeten Vic.

-BVR-

Legacy Member
@ all: calm the fuck down. Wat is dat hier tegenwoordig toch, jongens toch.

@ phate: ik bedoelde maar dat iedereen al uw advies apprecieert maar dat uw bericht bleek dat gij vond dat gij de enige waart die met juist advies over de brug komt en dat de meningen en de opties van de rest minderwaardig zijn. We appreciëren uw moeite en tijd dat ge in dit forum steekt, maar dat wilt niet zeggen dat we niet zonder u kunnen (om het fors te zeggen), in die zin dat er genoeg andere fora zijn om iets te vragen of hardware. Nogmaals, niet persoonlijk bedoeld.

@ Vic: ge hebt zeker een punt en ik denk dat uw 'beginnerwaarde' u parten speelt. Phate heeft hier een hele goede naam, gij hebt uzelf nog niet echt bewezen. Als ge dan in discussie gaat met phate zijn veel mensen geneigd phate te volgen. Ik zeg helemaal niet dat dat een geldige reden is, ik observeer gewoon. Misschien had ge iedereen er eerder moeten aan helpen herinneren dat het om azerty.nl gaat. Dus, beter beargumenteren waarom ge dit of dat zou doen. Maar met fars beginnen doen (tegen Musk) brengt u nergens en zorgt er enkel voor dat de mensen uw advies nog minder snel gaan volgen. Van de uitdrukking 'je gezicht houden' had ik wel nog nooit gehoord.

@ Musk: zie m'n comment naar phate toe. Natuurlijk is phate zijn aandeel in dit forum hartelijk gewaardeerd, maar dit wil niet zeggen dat er daarnaast geen andere mogelijkheden mogen worden voorgesteld. Het is goed dat Vic iets anders voorstelt, maar zowel phate als vic moeten beter en objectiever kunnen discussiëren hierover in plaats van persoonlijk en direct te beginnen zaniken. Een beetje volwassener gedragen op dat vlak zodat er een objectieve topoplossing voor de TS gevonden kan worden.

So, that's my two cents.

phate_13

Legacy Member
Vervelend dat er nu een paar mensen toch over verder gaan, aangezien we, volgens mij het beiden al van ons af hadden gezet.

Welja, het is gewoon een beetje een uit de hand gelopen "rechtzetting", hoe ik het zie. De discussie is begonnen omdat ik dit wou rechtzetten :
Het prijsverschil tussen de 6870 en de 6850 en het verschil tussen de i5 2300 en de i5 2500k zal ongeveer gelijk zijn
Echter heb ik dit wellicht niet duidelijk genoeg gemaakt in mijn oorspronkelijke reactie hierop, mijn excuses hiervoor. Onduidelijkheid is meestal de aanleiding voor zulke discussies. Dat we dus beide andere prijzen hanteerden hiervoor, maakte het er zeker niet gemakkelijker op. :) (Ik ben bijvoorbeeld verbaasd dat de I3 2300 een stuk duurder is bij azerty.nl dan bij alternate.)

Vic 40+

Legacy Member
Ik had er ook niet op door willen gaan als Musk mijn input niet in twijfel had getrokken.Over dat je gezicht houden,dat had je gezicht dicht houden moeten zijn ik heb op een forum toch een hekel aan woorden als muil en smoel.:)

Nou allemaal even :hug: en klaar.;)

Kadetje

Legacy Member
Musk zei:
@kadetje,


ik ben exact hetzelfde type gamer als u (denk ik.)


Wat jij wil hebben is volgens mij:

Mobo: ASRock P67 Pro3 SE ~90€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
GPU: AMD HD6870

Leg gewoond die €20 of €50 bij, het is het twijfelen niet waard. Wat is nu €50 euro op een investering die je een 3-4tal jaar zal gebruiken?


Met die setup speel je SC2 volledig ultra/maxed out/toeters en bellen en speel je BF3 makkelijk op High.


Je eisen die je stelt vragen gewoon om die investering.


Als mijn eisen een auto van 350pk zijn en een budget van €10.000 heb zal ik ook niet ver geraken.. als je begrijpt wat ik bedoel :)


PS. @ anderen:


Zit niet te kakken op phate, als je ogen in je kop hebt weet je toch ook dat zijn advies zowat het relevantste is wat je kan krijgen. Toch niet meer als normaal dat hij het op z'n zenuwen krijgt als dat weerlegd wordt zonder correcte argumentatie.
Oef toch nog iets zinnigs...

En idd. Vic zen beginnersreputatie zal zeker meespelen. Ikzelf vond de argumentering van phate ook iets wat duidelijker -> Juister?: daar kan ik me niet over uitspreken.
Nu ga ik even al jullie advies invoegen en overwegen. :p

Kadetje

Legacy Member
Azerty

Voila, verdere opmerkingen?

Vraagje aan Musk: Speel je ook sc2? Stuur me anders even een PM indien ja. :p
Tip aan Vic: Dit is een tip dus neem het niet te serieus. :p
Je citeert in bepaalde posts. Misschien het hulpje gebruiken dat er beschikbaar is om alles in "citaat" te zetten. Maakt het voor mij en anderen, denk ik, duidelijker.

Musk

Legacy Member
Kadetje zei:
Azerty

Voila, verdere opmerkingen?

Vraagje aan Musk: Speel je ook sc2? Stuur me anders even een PM indien ja. :p
Tip aan Vic: Dit is een tip dus neem het niet te serieus. :p
Je citeert in bepaalde posts. Misschien het hulpje gebruiken dat er beschikbaar is om alles in "citaat" te zetten. Maakt het voor mij en anderen, denk ik, duidelijker.

Ben pas 'afgekickt' van wc3:TFT

Durf nog niet te intensief aan SC2 te beginnen :)



@Vic


No hard feelings ofzo. ;)

Kadetje

Legacy Member
Nog een laatste vraagje. :p
Ik heb nog 2-3 maanden max voor ik een nieuwe aanschaf.

Nu men vraag is. Als ik nog 2 maand wacht daalt die HDD dan met min. 30euro? Of blijven de prijzen wat gelijk?

Anders bestel ik alles de komende dagen.

mdgf

Legacy Member
Als je nog 2 maand wacht dan wacht je sebiet beter op de volgende generatie cpu's van intel en zo blijf je bezig, dus ik zou gewoon nu bestellen.

De hdd's gaan wel iets dalen, maar hoeveel kan niemand zeggen.

Kadetje

Legacy Member
mdgf zei:
Als je nog 2 maand wacht dan wacht je sebiet beter op de volgende generatie cpu's van intel en zo blijf je bezig, dus ik zou gewoon nu bestellen.

De hdd's gaan wel iets dalen, maar hoeveel kan niemand zeggen.

Okidoki!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan