@Musk,
Je moet je gezicht houden als je niet de hele topic wilt doorlezen en goed kijkt wat de argumenten zijn.
Voorbeeld:
phate_13 doet een berekening die totaal niet klopt,ten eerste al niet omdat hij uitgaat van belgische prijzen terwijl de ts al van het begin af aan bij azerty.nl zit te bestellen dus er zijn al discrepanties.
Dan zijn berekening,post nr 19,waarom ik fout zit met mijn schatting,post nr 18, op basis van bedragen van de volgende set-ups,
Geen overclock/crossfire:
Mobo: ASRock H61 iCafé ~80€
CPU: Intel 2300 ~160€
Totaal : 240€
Wel overclock/geen crossfire:
Mobo: ASRock P67 Pro3 SE ~90€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Totaal : 300€
Wel overclock en crossfire:
Mobo: Gigabyte z68x-ud3h ~120€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Totaal : 330€
Zijn berekening

330 - 240)+(65-45) = 110 euro meerprijs voor de I5 2500K opstelling met crossfiremogelijkhied.
Je moet hier rekening houden dat de ts al in post nr 15 het volgende geplaatst had:"Oke dan moet ik een 2500k steken. Ik heb dan ook begrepen dat er een andere koeling (welke?) en waarschijnlijk dan ook een ander moederbord(welke?) in moet komen."
In zijn berekenig gaat phate_13 (in post 19 dus) van de eerste set-up uit die er al niet meer toe doet,gezien wat de ts al gepost had (nr 15),dus zou die berekening er zo uit moeten zien,het gaat tussen set-up 2 en 3 dan,
(330-300)+(65-45)=50 wat nogal scheelt met de uitkomst van die van phate_13.
Ik had in post nr 18 de volgende schatting gegeven over het meer kosten van een set-up voor crossfire namelijk de volgende,
"Al met al zou er tussen de 50 en 100 euro bovenop komen afhankelijk van de keuzes die de ts zou maken zou hij voor crossfire gaan en een i5 2500k."
Gezien de vorige berekening van mij zou je dan op de laagste waarde uit die schatting komen.Ik had ook al het volgende gezegd in post 18:Ik vind die tweede set-up die de ts had ook prima,maar ik vind daar wel dat hij voor een verschil van zes euro die i5 2400 niet moet laten liggen." ,dus crossfire was voor mij ook heus geen heilig huisje.
Begrijp me goed dat ik het ook niet fijn vind als men mij niet serieus neemt en denkt weg te komen met dit soort berekeningen en er dan van beticht wordt dat ik geen valide punten maak of niet juist argumenteer.
Verder als de ts aangeeft dat crossfire geen optie is dan houdt ik er ook over op,maar tot dan geef ik het wel aan als een optie zodat hij er over na kan denken en die beslissing dan ook kan nemen.Ik verwacht daarin toch wel een beetje initiatief van de ts zelf.
Ik wilde dit toch nog even kwijt Musk,meneer het bijdehandje,
Groeten Vic.