Archief - Gaming headset

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

darkside19

Legacy Member
beste,

ik zoek dus naar een nieuwe gaming headset

Mijn oog viel dus op de steelseries diablo III headset

en op de Tritton AXPro 2011 v4 Dolby Digital TRI-611

of de tritton AX720

Of enige andere hoogkwalitatieve headset

graag jullie mening hierover

phate_13

Legacy Member
Wat zijn je doeleinden hiermee? Enkel gaming, of zal hier ook muziek mee beluisterd worden?

darkside19

Legacy Member
Ik zou zeggen beide,

in de eerste plaats gamen, maar af en toe ook muziek

mss even bij vermelden mijn vorige was een turtle beach en was daar heel tevreden van, maar mijn luidsprekers beginnen te vervormen en micro is kapot

vandaar tijd voor een nieuwe

phate_13

Legacy Member
Indien deze ook voor muziek moet dienen zou ik eerder kijken voor een stel deftige headphones en aparte micro. Gameheadsets zijn duidelijk minder van kwaliteit voor muziek dan gewone headphones.

darkside19

Legacy Member
Ja heb ik al overwogen;

maar laat ons zeggen de headset die ook beste kwaliteit geeft nog van muziek ook

moet eerlijk zijn met die van turtle beach was de muziek qua kwaliteit deftig te noemen.

Heb al senheiser voor muziek apart ook.

Gurt11

Legacy Member
Ik heb de Razer Carcharias nu ook al een hele tijd ^^ nog altijd heel tevreden van ;)

Gurt11

Legacy Member
sepmil zei:
Ah dan koop ik die :) hardware info + jij zeggen da die goe is :)

Wat een vertrouwen :p
Wel even bij zeggen: ik heb hem aan een Asus Xonar DX geluidskaart hangen (waarmee er surround 'gesimuleerd' wordt...).

oNt-

Legacy Member
Koop u aub geen triton. Ik had er zo'n gewonnen op een LAN. Man wat een miserie voor te gamen. Dat surround geluid trok op de ballen, zoals bij de meeste surround gaming headsets. Je koop best een goede stereo headset. Ik heb nu een Senheiser HD518 en ik ben er zeer tevreden van. Het is wel een vrij dure headset. Mijn vorige was een steelseries 5H v2 en daar was ik ook zeer tevreden van (die is ook veel goedkoper).

Brick Top

Legacy Member
Sennheiser pc 360 is ook een toppertje. Bouwkwaliteit, comfort, geluidskwaliteit,... :niceone:. Is wel behoorlijk prijzig maar dan heb je ook wat. Check de reviews op youtube maar is, doorgaans zijn die lovend.

Gebruik 'm ook wel in combinatie met een Asus Xonar.

popsnor

Legacy Member
Ik heb door de jaren al vele headsets gehad en kapot gekregen. Maar mijn grootste voorkeur gaat na al die jaren nog altijd uit naar de steelseries seberia v2 omdat deze echt zalig zit op je hoofd en de kwaliteit van muziek is ook zeer goed.

phate_13

Legacy Member
Kwaliteit van muziek is "ok" bij de Siberia. Als je een koptelefoon met een gelijkaardige kost koopt, dan zit je met een veel betere muziekkwaliteit.

sepmil

Legacy Member
Gurt11 zei:
Wat een vertrouwen :p
Wel even bij zeggen: ik heb hem aan een Asus Xonar DX geluidskaart hangen (waarmee er surround 'gesimuleerd' wordt...).

Ik heb een laptop (aangezien mijn ouders zijn gescheiden)
Bestaan er goede externe geluidskaarten voor en laptop?

mdgf

Legacy Member
Das totaal overbodig, geluidskaarten op cheapass setups hangen is gewoon dom (het geld van die geluidskaart, die nauwelijks tot eerder geen verschil gaat geven, kun je gebruiken om een headphone/speakers & receiver/amp (headsets en muziek blijft een no-go als je wat deftigs wilt) te kopen die gewoon veel beter klinkt zonder geluidskaart dan die goedkopere met discrete kaart.

Ik spreek me zoals altijd enkel uit over muziek, ik speel nauwelijks tot geen games (maar ik kan me niet inbeelden dat dat dus wat uitmaakt).

sepmil

Legacy Member
mdgf zei:
Das totaal overbodig, geluidskaarten op cheapass setups hangen is gewoon dom (het geld van die geluidskaart, die nauwelijks tot eerder geen verschil gaat geven, kun je gebruiken om een headphone/speakers & receiver/amp (headsets en muziek blijft een no-go als je wat deftigs wilt) te kopen die gewoon veel beter klinkt zonder geluidskaart dan die goedkopere met discrete kaart.

Ik spreek me zoals altijd enkel uit over muziek, ik speel nauwelijks tot geen games (maar ik kan me niet inbeelden dat dat dus wat uitmaakt).

ok bedankt.
:)

Arakesh

Legacy Member
heb zelf de trust 5.1 surround headset, goede sound. detachable mic.
Met dezelfde onboard geluidskaart via speakers of headset is toch merkbaar
ik hoor meestal veel meer details tov stereo desktop speakers.
minpunten:
Klemt op mijn dikke bol :applause: hoe het zit met mensen die kleiner hoofd hebben geen idee.
Buiten dat moet je een vrij recente usb bandwidth controller hebben.
Onboard controller kan ontoereikend zijn in geval van oudere pc's
( Mijn pc is 5 jaar oud, had dus een pci usb expansie kaart moeten steken).

Hiervoor had ik een icdu usb headset voor vent en gaming
Lekker licht en redelijk degelijk zolang je hem niet laat vallen =/
kan ie dus niet tegen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan